تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس سه خصلت داشته باشد، دنيا و آخرتش سالم مى‏ماند: به خوبى فرمان دهد و خود به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803347004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست خبري مشترك ظريف و لاوروف


واضح آرشیو وب فارسی:فردا نیوز: نشست خبري مشترك ظريف و لاوروف
وزير امور خارجه گفت: گفت‌وگوهاي خوبي در چند ماه گذشته درباره گسترش همكاري‌هاي بين ايران و روسيه در زمينه ساخت راكتور و نيروگاه هسته‌اي وجود داشته و دو كشور در برخي موارد به رسيدن به توافق و اقدامات اجرايي بسيار نزديك شده‌اند.
ايسنا: محمد جواد ظريف ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتي مشترك با سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه افزود: اميدواريم با گسترش همكاري‌ها زمينه براي تامين منابع متنوع انرژي در كشور را فراهم كنيم و از دستاوردهاي انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در بخش‌هاي مختلف از جمله تامين آب شيرين‌ استفاده كنيم.

نگاه و اولويت ما گسترش همكاري‌ها با روسيه خواهد بود

ظريف افزود: با توجه به تاريخچه همكاري گسترده در اين زمينه با روسيه، نگاه و اولويت ما گسترش همكاري‌ها با روسيه خواهد بود كه مذاكرات مفيدي در اين زمينه نيز ميان دو طرف صورت گرفته است.

او با خيرمقدم به وزير خارجه روسيه و هيات همراه وي خاطرنشان كرد: روابط ايران و روسيه مبتني بر منافع مشترك و اساسي كشور و در جهت تقويت ثبات در منطقه و كمك به حفظ صلح وامنيت بين‌المللي است. اين روابط دراز مدت و اساسي است و در ماه‌هاي گذشته پس از ديدار رييسان جمهور دو كشور و مكالمه تلفني آن‌ها گسترش بيش‌تري پيدا كرده است.

وزير خارجه ايران افزود: تماس‌هاي ايران و روسيه در سطح وزيران خارجه و ساير اعضاي كابينه ادامه دارد و اميدواريم اين رفت و‌آمدها زمينه همكاري‌هاي گسترده بين دو كشور در حوزه‌هاي سياسي،‌ اقتصادي و ساير حوزه‌ها براي تامين منافع را فراهم كند.

نقش روسيه به عنوان دوست ايران در 1+5 بسيار برجسته بوده است

وي در عين حال گفت: نقش روسيه به عنوان يكي از اعضاي مهم گروه 1+5 و دوست ايران بسيار برجسته بوده است. در گفت‌وگوها از نقش مثبتي كه آقاي لاوروف و هياتش ايفا كرده است تشكر شد.

ظريف افزود: روسيه در جلوگيري از وقوع يك بحران منطقه‌يي و حمله نظامي به سوريه نقش بسيار مثبتي داشته است و همكاري بسيار خوبي بين ايران و روسيه در اين زمينه بوده است .

او اضافه كرد: صلح و امنيت بر منطقه ما به ثبات بين‌المللي كمك خواهد كرد.

ظريف ابزار اميدواري كرد كه سفر لاوروف به تهران آغاز ديگري براي گسترش روابط بسيار گسترده و سازنده بين دو كشور باشد.

وزير امور خارجه كشورمان هم‌چنين گفت: همكاري‌ درباره درياي خزر، همكاري‌هاي اقتصادي دراز مدت دو جانبه‌، رايزني درباره موضوعات مهم منطقه‌يي و همكاري درباره موضوعات هسته‌اي از مواردي بود كه درباره بحث و توافق‌هايي كرديم. توافق شد براي ادامه مشورت‌هاي سياسي ساز و كار و برنامه‌ريزي و زمان بندي تعريف كنيم تا اين همكاري‌ها بسيار گسترده‌تر از گذشته و به صورت مرتب و برنامه‌ريزي شده در مباحث مختلف جريان داشته باشد و مشورت‌ها و ديدگاه‌هاي مشترك ايجاد كند.

رييسان كميسيون مشترك ايران و روسيه تعيين شده‌اند

وي اضافه كرد: در موضوعات اقتصادي نيز رييسان دو طرف در كميسيون مشترك تعيين شده است و به تصويب هيات وزيران رسيده است و اين رييسان به زودي جلسه مشترك خود را برگزار خواهند كرد و به دنبال آن يازدهمين نشست كميسيون مشترك اقتصادي ايران و روسيه برگزار مي‌شود و همكاري‌هاي دراز مدت بين دو كشور با افق آينده دراز مدت براي روابط دو كشور بررسي مي‌شود.

او اضافه كرد: در مورد سوريه و كنفرانس "ژنو 2" و ضرورت بررسي راه‌كارها براي پايان دادن به خشونت در اين منطقه و همكاري درباره آينده افغانستان و حضور موثرتر و فعال‌تر ايران در ترتيبات "شانگهاي" و مسائل مربوط به اجراي "برنامه اقدام مشترك" كه در گذشته نزديك در ژنو بين ايران و 1+5 به توافق رسيد و ضرورت پيگيري اجراي اين مرحله و همكاري نزديك ايران و روسيه براي شكل دادن به تفاهم نهايي كه مرحله دشوار آينده در مذاكرات بين 1+5 خواهد بود، در چند ساعت گذشته بين دو هيات بحث و تبادل نظر شد و در همه زمينه‌ها توافق كرديم يا همكاري مشترك را آغاز و يا تقويت كنيم.

بر اجراي توافقات گذشته درباره اس - 300 اصرار داريم

وزير خارجه كشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره تصميم ايران در خصوص پيگيري توافق‌نامه اس -300 با توجه به ارجاع آن به دادگاه بين‌المللي گفت: ما كماكان بر اجرايي توافقات گذشته اصرار داريم. اين موضوع در سفر معاون نخست‌وزير روسيه به ايران مطرح شد و گفت‌وگوها درباره آن ادامه داشته است و كماكان ادامه خواهد داشت.

وي اضافه كرد: اميدواريم با توجه به روابط بسيار خوب دو طرف و افق‌هاي بسيار جدي همكاري در حوزه‌هاي مختلف و به صورت دراز مدت و راهبردي ميان ايران و روسيه دو طرف بتوانند اين موضوع را به نحوه قابل قبولي حل و فصل كنند.

ظريف درباره مذاكرات ايران و روسيه درباره حل بحران سوريه نيز گفت: ما اتفاق نظر داريم كه هيچ راه‌حل نظامي براي سوريه وجود ندارد و حتما بايد به دنبال راه‌حل سياسي بود و سايرين بايد به اين روند با كمك به درك آن كمك كنند كه تنها راه‌حل از طريق رسيدن به گفت‌وگوي سياسي بدون پيش شرط است.

رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان اضافه كرد: اين اصول، اصول كلي است كه اكثر اعضاي جامعه بين المللي به خصوص كشورهايي كه در روند مذاكرات ژنو نقش داشته‌اند به صورت رسمي آن را پذيرفتند و اعلام كرده‌اند.

ظريف هم‌چنين گفت كه در ژنو با وزير خارجه روسيه ديدار داشته است و مذاكرات بين دو وزير و معاونان دو طرف به صورت دو جانبه يا چند جانبه در قالب نشست 1+5 برگزار شده است كه در مطبوعات منتشر شده است.

او اضافه كرد: گفت‌وگوهاي ژنو اصولا مجموعه‌اي از مذاكرات دو جانبه يا چند جانبه رسمي و غيررسمي بوده است كه حاصل آن مي‌تواند منجر به رسيدن به توافق شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فردا نیوز]
[مشاهده در: www.fardanews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن