تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):درگذشت عالم مصيبتى جبران ‏ناپذير و رخنه ‏اى بسته ناشدنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819697334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي سند همكاري ميان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و صندوق كودكان يونيسف


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: امضاي سند همكاري ميان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و صندوق كودكان يونيسف
دكتر محمد تقي حسيني ، قائم مقام وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در امور بين الملل از امضاي سند همكاري ميان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و صندوق كودكان يونيسف در زمينه فعاليت كودكان خبر داد.
به گزارش خبرتگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران حسيني قائم مقام وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در امور بين الملل گفت: اين برنامه در چارچوب سند همكاري مشترك ميان دولت جمهوري اسلامي ايران و صندوق كودكان سازمان ملل متحد ( يونيسف ) در حوزه فعاليت كودكان و نوجوانان تحت عنوان برنامه CPAP - برنامه اقدام برنامه كشوري كه در سال 2012 منعقد شده است تدوين شده و برنامه ها و پروژه هاي همكاري براي بازه زماني 2012-2016 و در راستاي برنامه پنجم توسعه اقتصادي كشور و توسعه اهداف هزاره است .

وي افزود : اين سند همكاري ميان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و صندوق كودكان سازمان ملل ( يونيسف ) با حضور نماينده يونيسف در ايران ، قائم مقام وزير تعاون كار و رفاه اجتماعي و رئيس سازمان بهزيستي امضا شد .

وي گفت : محتوي اين سند در زمينه خدمات مشاوره اي ، كار گاه آموزشي و تدوين مواد آموزشي در باره كار با كودكان در حوزه آسيب هاي اجتماعي است .

دكتر حسيني در تشريح جزييات اين سند گفت : اين سند برنامه اقدام مشترك سازمان بهزيستي كشور با يونيسف با هدف كاهش فقر و نابرابري ، خدمات اجتماعي فراگير و دسترسي به برنامه هاي حمايتي و توانمند سازي كودكان و نوجوانان بويژه گروه هاي آسيب پذير مي باشد .

وي افزود : در راستاي اجراي سند فوق همكاري مشترك بين دولت جمهوري اسلامي ايران و يونيسف در حوزه فعاليت كودكان و نوجوانان در قالب برنامه CPAP درسال 2012 منعقد شده است كه بازه زماني آن بين سال هاي 2013 – 2014 مي باشد.

وي تصريح كرد: از جمله نتايج و دستاوردهاي اين سند مي توان به فقر زدايي و ارائه خدمات اجتماعي همگاني و جامع به كودكان آسيب پذير تا پايان سال 2016 اشاره كرد .

دكتر حسيني گفت: اين برنامه اقدام مشترك شمل 7 برنامه و يك برنامه فرعي شامل : حمايت از سازمان بهزيستي كشور براي طراحي الگوي جامع محور مادر و كودك ، استفاده از مشاورين متخصص داخلي به منظور طراحي و تدوين محتوي آموزش مربيان روستا مهد ها منطبق با نيازهاي بازار كار ، برگزاري كارگاه مشورتي به منظور تدوين كتاب آموزشي راهنماي عمل يا كار با كودكان خياباني ويژه حوزه آسيب هاي اجتماعي ، برگزاري كارگاه آموزشي مهارتهاي مداخله در بحران ويژه كارشناسان خدمات سيار اورژانس اجتماعي بهزيستي ، برگزاري كارگاه آموزشي براي برنامه سازان و تهيه كنندگان داخلي آثار هنري حوزه كودك و نوجوان در زمينه آگاه سازي جامعه و والدين با كودك داراي معلوليت و نيز رونمايي از گزارش جهاني يونيسف در سال 2013 در خصوص كودكان داراي معلوليت است .

قائم مقام وزير تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در امور بين الملل اهميت امضاي اين سند را انجام يك كار مبنايي براي موضوع مهم رفاه اجتماعي دانست و خاطرنشان كرد: سازمان بهزيستي و مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي در حوزه هاي مختلف اجتماعي همكاري هاي خوب و ارزنده اي را با يونيسف داشته است .

گفتني است :در امضاي اين سند همكاري محمد المنير صفي الدين ، نماينده يونيسف در ايران با قدرداني از ميزباني وزارت تعاون ، كار و رفاه اجتماعي در امضاي اين سند گفت : همكاري ما با مجموعه وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و سازمان بهزيستي در زمينه تحقق حقوق كودكان بسيار مفيد خواهد بود

وي ابراز اميدواري كرد با امضاي اين سند فرصتي مناسبي براي كودكان ايراني فراهم شود تا با برنامه اي مدون ما شاهد رشد و توسعه حقوق كوكان و كاهش آسيب هاي اجتماعي باشيم.
دكتر هاشمي ، رئيس سازمان بهزيستي نيز پس از امضاي اين سند گفت : يكي از فعاليت هاي اصلي اين سازمان كار در حوزه كودكان است .

هاشمي به حمايت سازمان بهزيستي از كودكان خياباني اشاره كرد و افزود : ايجاد كمپين و حمايت از كودكان بر اساس مددكاري از جمله اقدامات سازمان در حوزه كودكان است .
وي اورژانس اجتماعي ، مشاوره در فضاي IT آموزش مربيان ، فعاليت در زمينه HIV را از جمله فعاليت هاي شايسته اين سازمان دانست كه مي تواند از طريق يونيسف به عنوان يك الگوي توسعه اي به ساير كشور ها ارائه شود .
انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن