تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804051577




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش مي‌دهد«دستگرد» كمتر از شهر، بيشتر از روستا / وعده‌هاي مسئولان كه عملي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش مي‌دهد«دستگرد» كمتر از شهر، بيشتر از روستا / وعده‌هاي مسئولان كه عملي شد
با وجودي كه بيش از 30 سال از پيوستن دستگرد به شهرستان خميني‌شهر مي‌گذرد و به نوعي از محلي بودن خارج شده است اما هنوز سيماي شهري به خود نگرفته و علاوه بر حذف امتيازات روستايي از آن، هيچگونه امكانات شهري در آن ديده نمي‌شود.


به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، دستگرد قداده منطقه‌اي كه در شرقي‌ترين نقطه شهرستان خميني‌شهر و در شمال اصفهان حد فاصل خيابان‌هاي پروفسور ميردامادي و اتوبان دوطبقه امام خميني اصفهان واقع شده است و تا اراضي محدوده خيابان دانشگاه صنعتي ادامه دارد، محله‌اي تاريخي و هم مرز با اصفهان بشمار مي‌رود، محله‌اي كه به عنوان يكي از قديمي‌ترين و تاريخي‌ترين مناطق اطراف اصفهان محسوب مي‌شود.

اين منطقه به دليل قرار گرفتن در مرز بين اصفهان و خميني‌شهر مورد بي‌مهري مسئولان قرار گرفته و باوجود ظرفيت بالا در عرصه صنعت و كشاورزي توجهي به اين منطقه نمي‌شود.

منطقه دستگرد قداده از جمله محله‌هاي اصفهان است كه به دليل وجود زمين‌هاي حاصلخيز و آب و هواي مناسب، از آن به عنوان يكي از قطب‌هاي كشاورزي اصفهان ياد مي‌كنند، اين منطقه به دليل حجم وسيعي از كشت محصولات صيفي هميشه شهره بوده به نحوي كه در گذشته بسياري از نيازهاي مردم استان را برطرف مي‌كرد.

اما اين در حالي است كه اين روزها به دليل تغيير كاربري غيرمجاز و تبديل شدن به كارگاه‌هاي كوچك صنعتي و ساخت سوله‌هاي كوچك و بزرگ ديگر آن رونق هميشگي خود را ندارد و مسئولان شهرستان خميني‌شهر نيز نه تنها واكنشي به اين موضوع نداشته‌اند بلكه با بي‌تفاوتي از جلوگيري ساخت و سازهاي غيرمجاز چشم پوشي كرده‌اند.

در مقايسه دستگرد با مناطق و شهرهاي همجوارش يعني شهر رهنان و شهرك رسالت اصفهان كه چسبيده به اين منطقه هستند كافي است تا به ميزان بي‌مهري مسئولان به اين منطقه كهن پي برد، بي‌مهريي كه از تبعيضي ناروا بين مركز استان با مناطق اطراف آن خبر مي‌دهد.

در اين گزارش كوشش شده ضمن بررسي مشكلات اين منطقه، به بررسي نتيجه سفر استاندار به دستگرد و همچنين ظرفيت‌هاي مختلف اين محله 13 هزار نفره پرداخته شود.

* دستگرد كمتر از شهر؛ بيشتر از يك روستا

با وجودي كه بيش از 30 سال از پيوستن دستگرد به شهرستان خميني‌شهر مي‌گذرد و به نوعي از محلي بودن خارج شده است اما هنوز سيماي شهري را به خود نگرفته است به طوري كه تمام امتيازات روستايي از آن گرفته شده و هيچگونه امكانات شهري در آن ديده نمي‌شود و اين بزرگ‌ترين انتقاد مردم اين محله كهن است.

شفيعي دانشجوي جوان دستگردي در اين باره مي‌گويد: متاسفانه تفاوت زيادي بين خدمات‌رساني در دستگرد با ديگر مناطق اصفهان وجود دارد، به نحوي كه سال‌هاست مردم اين محله درخواست‌هاي ابتدايي از مسئولان دارند ولي توجه لازم در اين باره صورت نمي‌گيرد.

وي در ادامه مي‌گويد: آسفالت معابر، آبگرفتگي و عدم آزادسازي معابر، كمبود امكانات و تجهيز ورزشگاه شهداي دستگرد از جمله دغدغه‌هاي هميشگي اهالي اين منطقه بوده است.

هادي فتحيان يكي ديگر از اهالي دستگرد نيز در اين زمينه مي‌گويد: در عمل به نظر مي‌رسد اين منطقه بيشتر به يك روستا شباهت داشته باشد تا بخشي از شهر، اما در حال حاضر اين منطقه از مناطق شهري محسوب مي‌شود كه هيچ‌گونه خدمات شهري در آن مشاهده نمي‌شود.

وي ادامه مي‌دهد: از نظر مسئولان شهرستان خميني‌شهر، دستگرد قداده به عنوان يك منطقه حاشيه‌نشين محسوب مي‌شود و با توجه به قدمت تاريخي و ديرينه آن، بافت شهري اين منطقه از محلات همجوار با شهر اصفهان و خميني‌شهر جدا نيست.

فتحيان نحوه خدمات‌دهي در شهرك رسالت اصفهان با منطقه دستگرد به عنوان منطقه همجوار را به هيچ وجه قابل قياس نمي‌داند و مي‌افزايد: در منطقه دستگرد تعداد زيادي شركت‌هاي دولتي و خصوصي وجود دارند كه درآمدزايي بالايي براي شهرهاي خميني‌شهر و اصفهان دارند و انتظار مردم اين است بخشي از اين درآمدها صرف خدمات دهي به خود اين منطقه گردد.

* عبور لوله‌هاي اصلي آب، برق و گاز از دستگرد

يكي ديگر از دغدغه‌هاي مردم دستگرد قداده، عبور خطوط آب و برق و گاز از اين منطقه و لزوم رعايت مسائل ايمني در اين زمينه است.

عزيزي يكي از معتمدان اين منطقه در اين زمينه به خبرنگار فارس چنين مي‌گويد: اين منطقه محل عبور خطوط و شبكه فشار قوي آب و برق و گاز بوده و امكان دارد فاجعه‌اي به وجود بياورد.

وي با اشاره به حادثه‌اي كه اخيرا در اثر تركيدگي لوله نفت در حوالي اين منطقه رخ داد اشاره كرد و گفت: مسئولان بايد در اين زمينه نيز اقدامات ويژه‌اي را تدارك ببينند.

وي مي‌افزايد: يكي ديگر از مشكلات دستگرد، ورودي نامناسب آن از سمت خيابان دوطبقه امام خميني است كه در واقع يكي از ورودي‌هاي خميني‌شهر هم محسوب مي‌شود، اين ورودي به دليل ساماندهي نامناسب و نداشتن علايم راهنمايي و رانندگي نه تنها موجب تصادفات و كشته شدن چندين نفر شده است بلكه جلوه زيبايي هم ندارد و مسئولان مربوطه بايد فكري در اين باره بكنند.

* سفر استاندار به دستگرد

لازم به توضيح است كه 30 آبان ماه سال گذشته بود كه دكتر ذاكر اصفهاني استاندار وقت طي بازديدي سرزده راهي دستگرد شد تا ضمن شركت در جمع مردم اين محله صحبت ها و مشكلات آنان را نيز بشنود.

در اين جلسه مشكلات دستگرد از جمله كمبود فضاهاي فرهنگي ورزشي و فضاي سبز ... از سوي مردم اين منطقه بازگو شد تا استاندار آقاي شيشه فروش مديركل بحران را مامور بررسي و پيگيري موضوع كند و آقاي استاندار نيز وعده داد مشكلات مطرح شده را مجدانه پيگيري خواهد كرد.

به دنبال اين بازديد، به دستور استاندار جلسه‌هاي مشترك با حضور فرماندار شهرستان خميني‌شهر و جمعي از معتمدان و كارشناسان در فرمانداري تشكيل و به گفته فرماندار تمامي مشكلات اين منطقه مورد بررسي قرار گرفت.

* اختلاف شهرداري اصفهان با شهرداري خميني‌شهر بر سر منطقه دستگرد

دو ماه بعد يعني در 14 بهمن ماه، آقاي شيشه فروش مديركل بحران استان با خبرگزاري فارس مصاحبه كرد تا از آخرين پيگيري هايش درخصوص مشكلات دستگرد سخن بگويد.

وي در اين مصاحبه از تشكيل يك گروه تخصصي براي رفع مشكلات دستگرد قداده خبر داد و گفت: عمده مشكلات منطقه دستگرد قداده بازسازي بافت و معابر فرسوده، آسفالت معابر، كمبود امكانات ورزشي، فرهنگي و طرح‌هاي عمراني و رفع مشكلات حريم مورد اختلاف شهرداري اصفهان با شهرداري خميني‌شهر است.

مديركل حوادث غيرمترقبه استان اصفهان تصريح كرد: پس از اعزام يك گروه تخصصي براي رفع مشكلات و تشكيل جلسه‌هاي ويژه در استان، اعتبارات لازم براي رفع مشكلات منطقه دستگرد تأمين مي‌شود.

وي همچنين در اين باره يادآور شد: بلافاصله بعد از دريافت گزارش‌ها در مورد كمبود برخي از امكانات و خدمات، اقدامات لازم درباره بافت‌هاي فرسوده و آسفالت معابر انجام مي‌گيرد.

* وعده‌هايي كه عملي نشد / اختصاص بودجه‌اي كه فقط وعده داده شد

گذشت زمان اما نتيجه چنداني از اين كارگروه تخصصي و وعده‌هاي داده شده عائد اين محله محروم نكرد و به گفته اهالي محل، كمبود اعتبارات عمراني، بحران خشكسالي، برگزاري انتخابات رياست جمهوري و ... از جمله مسائلي بود كه مشكلات دستگرد را تحت شعاع خود قرار داد.

فتحيان با اشاره به اين كه قرار بود بودجه ويژه‌اي با توجه به اينكه شهرداري خميني‌شهر توان مالي پاييني دارد از سوي استانداري در اين زمينه براي دستگرد در نظر گرفته شود، گفت: با وجود سفر استاندار به دستگرد و برگزاري چندين جلسه در فرمانداري ولي تاكنون اتفاق خاصي در اين باره رخ نداده است.

وي در پايان مي‌افزايد: باوجود تغيير استاندار و آمدن آقاي زرگرپور و با توجه به اينكه آقاي شيشه فروش مديركل بحران، مسئول پيگيري تعيين شدند كماكان پيگير هستيم تا در جلسه‌اي با وي، موضوع را پيگيري كنيم.

انتهاي پيام/2301/صا40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن