تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819565375




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورد سوسياليست/افزايش بهاي انرژي، مرگ و مير را در انگليس در زمستان گذشته افزايش داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: ورد سوسياليست/افزايش بهاي انرژي، مرگ و مير را در انگليس در زمستان گذشته افزايش داد
تهران / واحد مركزي خبر / اجتماعي 1392/09/20
پايگاه اينترنتي نشريه «ورد سوسياليست» روز چهارشنبه در گزارشي به قلم زك ريد نوشت:
افزايش شديد بهاي حامل‌هاي انرژي شمار مرگ و مير در فصل زمستان را در انگليس افزايش داد؛ به طوري كه طبق برآوردهاي اداره ملي آمار، شمار مرگ و مير در زمستان گذشته-- ماه‌هاي دسامبر تا مارس-- حدود 31 هزار و 100 مورد «بيشتر» از ديگر ماه‌هاي سال بود.
ماه مارس سال 2013 سردترين ماه از سال 1962 بود و ميانگين دماي هوا در اين ماه به دو درجه سانتي‌گراد رسيد.
بيشترين مرگ و مير زمستان گذشته در انگليس-- حدود 25 هزار و 600 نفر-- مربوط به افراد بالاي 75 سال بودند كه در پي بيماري‌هاي زمستاني و آسيب‌هاي اين بيماري‌ها به قلب و دستگاه تنفسي، جان خود را از دست دادند.
طبق گزارش‌هاي اداره ملي آمار انگليس، شمار مرگ و مير در فصل زمستان از سال 2005 سير صعودي داشته و در عين حال شمار مرگ و مير در فصل زمستان در انگليس نسبت به ديگر كشورهاي اروپايي كه آب و هواي سردتر را نيز تجربه كردند، بالاتر بود.
تحقيقات نشان مي‌دهد افزايش آمار نتيجه مستقيم شرايط اجتماعي و مسكن است.
طبق گزارش سازمان بهداشت جهاني، حدود يك سوم از موارد مرگ و مير بيشتر در فصل زمستان، در پي زندگي در خانه‌هايي رخ مي‌دهد كه سيستم گرمايشي مناسبي ندارند و افزايش شديد هزينه گاز و برق از عوامل به شدت تاثيرگذار در اين مسئله محسوب مي‌شوند.
طبق توصيه‌هاي دولت انگليس، دماي هواي اتاق نشمين در روزهاي زمستاني بايد دست كم 21 درجه سانتي‌گراد و اتاق‌خواب‌ها دست كم 18 درجه سانتي‌گراد باشد، چرا كه دماي پايين براي بدن مشكلات فيزيولوژيكي به وجود مي‌آورد و خطر مرگ و مير را افزايش مي‌دهد.
به گفته پژوهشگران، دماي پايين هوا در محيط خانه به افزايش فشار خون منجر مي‌شود، افزايش غلظت خون و در پي آن خطر لخته شدن خون را در پي دارد، به تضعيف سيستم ايمني بدن منجر مي‌شود و در پي آن خطر ابتلا به عفونت‌هاي ريوي و آنفلوانزا را افزايش مي‌دهد كه اين شرايط ممكن است به بيماري‌هاي شديدتري همچون برونشيت و يا ذات الريه منجر شود.
علاوه بر اين‌، دماي پايين هوا در محيط خانه با بيماري‌هاي قلبي-عروقي ارتباط مستقيم دارد كه عامل اصلي حدود نيمي از موارد مرگ و مير در فصل زمستان محسوب مي‌شوند.
افزايش تعداد افراد بيمار در پي سردي خانه‌ها به افزايش فشار بر بيمارستان‌ها منجر مي‌شود. نشريه هرالد گزارش داد بسياري از بيمارستان‌هاي انگليس زمستان گذشته با كمبود تخت براي بستري كردن بيماران منجر و صدها بيمار مجبور شدند براي دريافت خدمات درماني حدود 12 ساعت منتظر بمانند كه اين مسئله نيز از عوامل افزايش خطر مرگ و مير بيماران بود.
ميزان ناتواني در خريد سوخت (فقر سوختي) در انگليس از كمتر از يك و نيم ميليون نفر در سال 2003، در سال‌هاي اخير به شش ميليون نفر افزايش يافته است و انتظار مي‌رود اين آمار در سه سال آينده افزايش سه ميليوني داشته باشد.
در اين حال، اداره ملي آمار احتمالا برآورد دقيقي از شرايط كنوني در انگليس ارائه نكرده است.
طبق نظرسنجي اخير توسط موسسه «تروسل تراست»، 37 درصد از خانواده‌ها در انگليس در فصل زمستان مجبور بودند بين تغذيه و گرمايش خانه، يكي را انتخاب كنند.
در عين حال، موسسه تعديل صنعت انرژي در انگليس گزارش داد در پي افزايش حدودا 20 درصدي بهاي حامل‌هاي انرژي، ميزان سود شش تامين كننده بزرگ انرژي در اين كشور در فصل زمستان 75 درصد افزايش يافت.
بهاي حامل‌هاي انرژي در انگليس در 10 سال گذشته 10 برابر افزايش پيدا كرده كه اين شرايط با افزايش تعداد خانه‌هايي همراه بوده است كه از عايق بندي صحيح و سيستم گرمايشي مناسب برخوردار نيستند.
به گزارش سازمان انقلاب صورت‌حساب‌هاي انرژي، تنها در يك سال 250 هزار خانه در آلمان عايق‌بندي شدند، در حالي كه در انگليس تعداد خانه‌هاي عايق بندي شده تنها 219 مورد بود و اين در حالي است كه انگليس سالانه يك و نيم ميليارد پوند از ماليات‌ بر زغال درآمد دارد.
كارولاين آبراهام رئيس يك موسسه خيريه در انگليس مرگ و مير در فصل زمستان گذشته را «غير ضروري و قابل پيش‌گيري» توصيف كرد و عامل آن را ناتواني دولت در رسيدگي به رسوايي خانه‌هاي سرد، عايق‌بندي نادرست و بهاي بالاي انرژي در كشور دانست.
در اين حال، انتقاد افرادي همچون آبراهام هيچ تاثيري در دولت انگليس ندارد. بخش وسيعي از جامعه با شرايط ناخوشايندي مواجه هستند كه نتيجه مستقيم برنامه دولت ائتلافي محافظه‌كار/ليبرال-دموكرات انگليس در كاهش دستمزدها و ناتواني دولت در اشتغال زايي است و از سوي ديگر دست بخش خصوصي در بازار انرژي باز گذاشته شده است تا از شرايط موجود براي افزايش ميليوني سود خود استفاده كند.
163/142

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن