تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819672510




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان هاي مدافع حقوق بشر مقام هاي مصري را به نقض حقوق بشر متهم كردند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: سازمان هاي مدافع حقوق بشر مقام هاي مصري را به نقض حقوق بشر متهم كردند
سيزده سازمان مدافع حقوق بشر، مقام هاي مصري را به نقض حقوق بشر متهم كردند.

به گزارش ايرنا، شبكه الجزيره روز چهارشنبه اعلام كرد: اين سازمان ها كه عفو بين الملل و ديده بان حقوق بشر را هم در بر مي گيرد، مقام هاي مصري را متهم كردند به دليل برخورد خشن با تظاهر كنندگان مخالف كودتاي نظامي، قوانين بين المللي را نقض كرده اند.

اين سازمان ها با انتشار بيانيه مفصلي اعلام كردند مقام هاي مصري شيوه يك جانبه را براي برقراري عدالت در پيش گرفته اند زيراتا كنون حتي يك نفر را به دليل كشتار مخالفان تحت پيگرد و مجازت قرار نداده اند در حالي كه به بهانه هاي مختلف مخالفان خود را تحت پيگرد و محاكمه و مجازات قرار مي دهند.

در اين بياينه كه به مناسبت روز جهاني حقوق بشر منتشر شد، تشكيل كميته مستقل حقيقت ياب براي بررسي موضوع كشتار بيش از هزار شهروند مصري در جريان سركوب تحصن در ميدان هاي رابعه العدويه و النهضه در تابستان گذشته درخواست شده است.

اين بيانيه در حالي منتشر شد كه تظاهرات دانشجويي در مصر همچنان ادامه دارد. روز دوشنبه تظاهرات در دانشگاه الازهر در قاهره برگزار شد اما پس از كشته شدن يك دانشجو روز سه شنبه دانشگاه قاهره هم به كانون جديد تظاهرات دانشجويان تبديل شد. تظاهرات روز سه شنبه هم مانند روز قبل به درگيري ميان نيروهاي پليس و دانشجويان منتهي شد. به گزارش رسانه ها، نيروهاي پليس دانشجويان را آماج گاز اشك آور كردند تا تظاهرات خود را متوقف كنند. در نتيجه ده ها دانشجو مجروح شدند. تظاهرات روز سه شنبه با شعار ˈدانشجويان انقلاب را رهبري مي كنندˈ برگزار شد. اين تظاهرات علاوه بر قاهره در چند استان ديگر مصر هم برگزار شد.

وزارت كشور مصر هم با انتشار بيانيه اي اعلام كرد 15 دانشجو كه آنان را ˈآشوبگرˈ توصيف كرد بازداشت كرده است.

اتحاديه ملي حمايت از مشروعيت با محكوم كردن موضع رهبران موسسه الازهردر قبال رويدادهاي جاري در مصر، از دانشجويان خواست تا سرنگوني كودتا ايستادگي كنند و به تظاهرات خود ادامه دهند.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن