تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820327036




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سوپراستارها با كدام فيلم‌ها به جشنواره فجر مي‌آيند؟ / از كارگرداني شهاب حسيني تا پركاري مهناز افشار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سوپراستارها با كدام فيلم‌ها به جشنواره فجر مي‌آيند؟ / از كارگرداني شهاب حسيني تا پركاري مهناز افشار
اگر محمدرضا گلزار و امين حيايي كه جزو پرطرفدارترين ستاره‌هاي سينما بودند اين روزها كار تازه‌اي ندارند، اما شهاب حسيني و مهناز افشار و نيكي كريمي روزهاي پركاري را سپري مي‌كنند.
به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران، هرچند كمتر مخاطبان براي گزينش فيلم‌هاي جشنواره فجر ملاك را حضور ستارگان قرار مي‌دهند و با وجود آنكه جشنواره امسال كارگردان‌هاي ستاره‌اي چون احمدرضا درويش، داريوش مهرجويي،‌ كمال تبريزي، كيومرث پوراحمد، ‌بهروز افخمي و احتمالا مسعود كيميايي دارد، اما همچنان اين نكته كه كدام يك از ستارگان سينما در جشنواره فيلمي روي پرده خواهند داشت، جذابيت دارد.

شهاب حسيني امسال نخستين فيلم سينمايي خود را ساخته و به جشنواره ارسال خواهد كرد و همچنين بازيگراني چون افشار و كريمي و فرخ‌نژاد با كارهاي تازه خود در اين رويداد سينمايي حاضر مي‌شوند.

شهاب حسيني؛ يك تجربه

كمتر كسي باور مي‌كرد شهاب حسيني براي بازي درخشانش در فيلم «جدايي نادر از سيمين» فقط ديپلم افتخار دوره بيست و نهم جشنواره فيلم فجر را به دست بياورد، اما داوران آن دوره از جشنواره چنين كاري كردند و بر همين اساس تنها سيمرغ بلورين اين بازيگر مربوط به دوره بيست و هفتم جشنواره فيلم فجر و حضور دو فيلم «سوپراستار» و «درباره الي...» در اين رويداد سينمايي بود.

شهاب حسيني و فريد سمواتي در «ساكن طبقه وسط»

اين بازيگر سرشناس سينماي ايران كه به همراه ديگر بازيگران مرد «جدايي...» خرس نقره‌اي جشنواره برلين را در كارنامه دارد، نخستين فيلم سينمايي‌اش را در سال جاري مقابل دوربين برد. او در فيلم‌هايي چون «برف روي شيرواني داغ» و «غيرمنتظره» با محمدهادي كريمي همكاري كرده بود و نخستين فيلمش را هم براساس نوشته‌اي از كريمي مقابل دوربين برد. «ساكن طبقه وسط» را حسيني با حضور بازيگراني چون ساره بيات، هنگامه قاضياني، فرهاد اصلاني، بابك حميديان و طناز طباطبايي ساخت. اين فيلم داستان مردي است كه با ورود به يك ساختمان اتفاقات جديدي برايش رخ مي‌دهد، حسيني خود هم در اين فيلم بازي كرده است.

انتظار مي‌رود اين فيلم در دوره سي و دوم جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيد.

«آشغال‌هاي دوست داشتني» سومين فيلم سينمايي محسن اميريوسفي مي‌توانست در جشنواره سال گذشته هم حضور داشته باشد، اما كار به گونه‌اي پيش رفت كه انتظار رود امسال فيلم به جشنواره بيايد. حسيني يكي از بازيگران اصلي فيلم اميريوسفي است. اين كارگردان پيش از اين فقط با حميد فرخ‌نژاد به عنوان بازيگري شناخته شده همكاري كرده بود كه شكل كار او در «آشغال‌هاي دوست داشتني» در زمينه گزينش بازيگران تغيير كرد و سراغ بازيگران مطرحي رفت كه حسيني يكي از آنان است.

بازيگري كه شايد بتوان او را پرطرفدارترين بازيگر سينما دانست،‌ بعد از همكاري با فيلمسازي چون اصغر فرهادي در نخستين فيلم سينمايي مشهيد افشارزاده هم حاضر شد. «پنج ستاره» داستان دختري‌ست كه براي رفتن به دانشگاه با مشكلاتي روبرو مي‌شود.

نيكي كريمي؛ همچنان پركار

نيكي كريمي با دو فيلم «تمشك» ساخته سامان سالور و «زندگي جاي ديگريست» به كارگرداني منوچهر هادي در سي و دومين جشنواره فيلم فجر حاضر خواهد شد.

نيكي كريمي در «تمشك»

«تمشك» پنجمين فيلمي است كه سالور كارگرداني مي‌كند و فيلمبرداري اين كار در شمال كشور انجام شد. كريمي در اين فيلم با مهدي پاكدل و مهران احمدي همبازي شد.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده: «حميد و هما زوج ناباروري هستند كه تصميم گرفته اند از راه اجاره‌ي رحم بچه‌دار شوند. اين دو در راه پيگيري و انتخاب شخص مورد اطمينان براي اين منظور به زن جواني به نام رضوان بر مي خورند كه با وجود شرايط مساعد داراي مشكلاتي است. اتفاقي كه براي اين زوج پس از آشنايي با رضوان مي افتد سبب مي شود آنها به شناخت تازه اي از خود و پيرامون شان برسند.»

«زندگي جاي ديگريست» هم داستان بهيار بيمارستاني‌ست كه بعد از سال‌ها نجات جان بيماران حالا با بيماري خود دست و پنجه نرم مي‌كند. كريمي در اين فيلم با حامد بهداد و يكتا ناصر همكاري كرده است.

حميد فرخ‌نژاد؛ در كنار فيلمسازان جوان

بازيگر صاحب سيمرغ سي و يكمين جشنواره فيلم فجر امسال دو فيلم «ما همه گناهكاريم» و «مردن به وقت شهريور» را احتمالا در جشنواره سي و دوم خواهد داشت.

حميد فرخ‌نژاد در «ما همه گناهكاريم»

حميد فرخ‌نژاد در نخستين فيلم سينمايي حامد امرايي با عنوان «ما همه گناهكاريم» حاضر شد؛ فيلمي كه 15 آبان ماه در لوكيشني حوالي زعفرانيه كليد خورد. در اين فيلم كه با مضموني ديني و معناگرا ساخته شده علاوه بر فرخ‌نژاد، هنگامه قاضياني، رخساره شجاع‌الدين، پرديس احمديه و آرش صادقي بازي مي‌كنند. حسن حسندوست همزمان با فيلمبرداري تدوين كار را آغاز كرده بود تا شرايط حضور آن در جشنواره فيلم فجر فراهم شود.

«مردن به وقت شهريور» ساخته هاتف عليمرداني ستان پسري به نام سيناست كه فقط چند ماه فرصت دارد تا در كنكور قبول شود. فرخ‌نژاد در اين فيلم در كنار هانيه توسلي، نازنين بياتي، نويد لايقي مقدم، صبا گرگين پور، ترلان پروانه، پروين ملكي، حسام محمودي، مهراد ماكويي، كتايون سالكي، مليسا ذاكري، ايران مسعودي، ارشيا جم، بازي كرده است. كارگردان فيلم اعلام كرده نخستين نمايش تازه‌ترين فيلمش در جشنواره سي و دوم خواهد بود.

مهناز افشار؛ همراه خاطره‌ساز سينما

دنياي بازيگري مهناز افشار در سال‌هاي پاياني دهه 80 تغيير كرد. او كه از مسير سينماي تجاري پا به سينما نهاده بود وقتي به ستاره تبديل شد، ترجيح داد نوعي از سينما را به عنوان سينماي مورد علاقه خود معرفي كند؛ سينمايي كه با اغلب فيلم‌هاي كارنامه‌اش متفاوت است.

مهناز افشار در «متروپل»

او براي بازي در «سعادت آباد» به كارگرداني مازيار ميري سيمرغ بلورين گرفت و دو سال بعد براي حضور در «برف روي كاج‌ها» ديپلم افتخار جشنواره را دريافت كرد و حالا امسال دو فيلم «بيگانه» ساخته بهرام توكلي و «متروپل» به كارگرداني مسعود كيميايي را در جشنواره خواهد داشت. البته قرار بود در «پدركشي» ساخته عليرضا نادري با مهدي هاشمي و حامد بهداد همبازي شود كه اين اتفاق رخ نداد و توليد آن فيلم منتفي شد.

بهرام رادان؛ بازگشت با يك تراژدي

اعتراض بهرام رادان به داوران بيست و پنجمين جشنواره فيلم فجر براي ناديده گرفتن «سنتوري» و فقط اختصاص سيمرغ بلورين بهترين بازيگر مرد به ساخته مهرجويي همچنان يكي ذهن بسياري از سينماگران و دوستداران سينماست. در آن سال براي آخرين بار عليرضا رضاداد دبير جشنواره بود و تا اينكه امسال باز هم سكان جشنواره را در دست گرفته است.

بهرام رادان با گريم حبيب در «تراژدي قاسم سبزي‌كار»

اين بازيگر با دو فيلم راهي جشنواره سي و دوم مي‌شود، يكي «نقش نگار» ساخته علي عطشاني و ديگري «تراژدي قاسم سبزي كار» به كارگرداني رضا كريمي و آزيتا موگويي.

او در فيلم كريمي و موگويي با رويا نونهالي و مهدي هاشمي همبازي شده است. گريم اين فيلم آنقدر براي رادان جذابيت داشته كه آن در شبكه اجتماعي اينيستاگرام قرار داده است. او در اين فيلم نقش حبيب را بازي مي‌كند و شكل كارش در جشنواره مورد ارزيابي قرار خواهد گرفت.

«نقش نگار» آخرين مراحل تدوين را طي مي‌كند و به احتمال قوي در جشنواره امسال حضور خواهد داشت.

هديه تهراني؛ غرق در دنياي كم‌خبري

با آنكه هديه تهراني «پل چوبي» را در جشنواره سي‌ام داشت و اين فيلم در سال جاري به نمايش درآمد، اما خاطرات بازي‌هاي به يادماندي او در سينما تكرار نشد.

هديه تهراني در «پل چوبي»
او اين بار فيلم ديگري را در جشنواره سي و دوم خواهد داشت: «آشغال‌هاي دوست داشتني» محسن اميريوسفي كه البته نام تهراني در اغلب فهرست عوامل فيلم ذكر نشده است.

اين بازيگر پيش از اين براي بازي در «قرمز» و «چهارشنبه‌سوري» سيمرغ جشنواره را دريافت كرده بود.

حامد بهداد؛ در انتظار سيمرغ

حامد بهداد در سال 1392 مقابل دوربين منوچهر هادي رفت و در «زندگي جاي ديگريست» بازي كرد.

«زندگي جاي ديگريست»

اين فيلم داستان داود، بهيار مجرب بيمارستان است كه بيماران مبتلا به مرگ را احيا ميكند اما حالا مرگ به سراغ او آمده است. اين بازيگر براي حضور در «جرم» و «دلخون» سيمرغ بلورين جشنواره فيلم فجر را دريافت كرده بود.

ليلا حاتمي؛ در دنياي تو ساعت چند است؟

«جامه‌دران» به كارگرداني حميدرضا قطبي قرار بود سال گذشته ساخته شود كه چنين نشد. سيدجمال ساداتيان اعلام كرده بود فيلم نيمه آبان سال جاري كليد مي‌خورد كه اين اتفاق هم نيافتد و فيلم پس از 20 آذر ماه مقابل دوربين خواهد رفت.

در خبرها آمده بود كه ليلا حاتمي در اين كار بازي مي‌كند. بيتا فرهي، محمدرضا فروتن، ليلا حاتمي و هانيه توسلي ديگر بازيگران اين كارند كه اقتباسي از رمان ناهيد طباطبايي است. «جامه‌دران» درباره زني به نام شيرين است كه در مراسم ختم پدرش پي به روابط جديدي در زندگي پدرش مي‌برد و حقايقي را كشف مي‌كند. با وجود برنامه‌ريزي‌هايي كه براي توليد فيلم صورت گرفته بعيد به نظر مي‌رسد فيلم به جشنواره برسد، اما حاتمي در آستانه جشنواره سرگرم بازي در اين كار خواهد بود.

«در دنياي تو ساعت چند است؟» اولين فيلم بلند سينمايي صفي يزدانيان هم از ديگر كارهايي است كه حضور حاتمي در آن قطعي شده، اما نمايش فيلم در جشنواره قطعي نيست. علي مصفا ديگر بازيگر اين فيلم است.

بدون گلزار و حيايي

امين حيايي و محمدرضا گلزار از اوايل دهه 80 به زوج هنري تبديل شدند كه تقريبا تمامي فيلم‌هايي كه بازي مي‌كردند با استقبال گسترده روبرو مي‌شد، اما مدتهاست كه از آن زمان مي‌گذرد و كار به جايي رسيده كه اين بازيگران پركار سينما امسال كار تازه‌اي ندارند. گلزار كه مدتي خارج از ايران زندگي مي‌كرد براي بازي در «متروپل» مسعود كيميايي به ايران بازگشت، اما اين حضور منتفي شد. «آتيش بازي» بهمن گودرزي با بازي حيايي هم بعيد به نظر مي‌رسد راه به جشنواره ببرد و احتمالا خوش‌بينانه‌ترين نگاه در مورد آن در نظر گرفتن احتمال پرفروش شدن فيلم است.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن