تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819207422




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت خواسته مردم براي ايستادگي در علوم هسته‌اي را در نظر بگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دولت خواسته مردم براي ايستادگي در علوم هسته‌اي را در نظر بگيرد
رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور با توجه به مقاومت جانانه ملت ايران در برخورد با مسائل سياسي روز در جامعه گفت:در نظرسنجي اخير 96 درصد اعلام كردند ما تحريم‌ها را تحمل مي‌كنيم ولي از علوم هسته‌اي دست بر نمي‌داريم و در مقابل زورگويي‌هاي استكبار جهاني مي‌ايستيم.
به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "سهراب صلاحي" رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور در نشست خبري كنگره شهداي جهاد علمي اظهار داشت: نظام جمهوري اسلامي و اساسا استقلال سياسي ايران بعد از انقلاب و در دوران انقلاب بحث ايثار و شهادت طلبي را از ويژگي‌هاي بارز خود قرار داد و توانست استقلال خود را حفظ كند و در اين رابطه به آمريكا و شوروي نه بگويد و اين بحث‌ تا جايي پيش رفت كه امروز در جهان به عنوان يك بحث جديد و اساسي مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

صلاحي ادامه داد: تهاجم 8 ساله به جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي عراق و صدام و با حمايت 52 كشور شروع شد و پس از آن جهان مشاهده كرد كه جوانان ما توانستند در عرصه‌هاي دفاعي و امنيتي و با تقديم هزاران شهيد در اين رابطه هم به استقلال برسند و با توجه به قدرت آمريكا اين كشور بارها عجز و ناتواني خودش را در مورد كشور ما اعلام كرده است.

وي تصريح كرد: ما براي اينكه يك كشور قدرت‌مند و مقتدر باقي بمانيم نياز به جهاد علمي و دستيابي به همه علوم داريم. البته امروز ما در بسياري از حوزه‌هاي علمي پيشتاز و مطرح هستيم و در بعضي حوزه‌ها هم جزء 3 يا 4 كشور برتر قرار داريم ولي بايد تلاش خود را بيشتر كنيم و بدانيم تمام بخش‌هايي كه آمريكا و غرب در مورد كشور ما به راه مي‌اندازد به خاطر دست يافتن آن‌ها به اين علوم است. علومي كه در راهش دانشمندان ايراني جان خود را تقديم به نظام و كشور و ملت بزرگ ايران كردند.

رئيس سازمان بسيج اساتيد كشور در مورد برخورد نهاد‌هاي بين‌المللي كه مسئوليت صلح را برعهده دارند، گفت: اين نهاد‌ها در رابطه با شهادت 5 شهيد علمي نه تنها اين حادثه را محكوم نكردند بلكه هيچ عكس‌العمل و واكنشي هم نشان نداده‌اند و علي‌رغم هشدارهايي به سازمان انرژي اتمي ايران و مسئولان كشور ما و هيئت مذاكره‌كننده به آن‌ها دادند اسامي دانشمندان ما را برخلاف قانون فاش كردند و اين موضوع نبايد از نظر هيئت مذاكره‌كننده امروز و دولت جديد دور بماند و آن‌ها بدانند كه مشكل آمريكا و غرب اقتدار قدرت ايران و دستيابي كشور ما به علوم مختلف است نه مواردي كه آن‌ها ابراز مي‌كنند.

صالحي ابراز داشت: با توجه به تحريم‌هاي بسيار سنگين ناعادلانه و ظالمانه كشور ما پيشرفت‌هاي خوبي را در همه عرصه‌هاي مختلف علمي داشته كه امروز براي بسياري محققان اين سؤال به وجود آمده است كه چگونه ما با توجه به اين تحريم‌هاي شديد توانسته‌ايم به اين علوم پيشرفته دست يابيم.

وي با توجه به مقاومت جانانه ملت ايران در برخورد با مسائل سياسي روز در جامعه مطرح كرد: در نظرسنجي اخير 96 درصد اعلام كردند ما تحريم‌ها را تحمل مي‌كنيم ولي از علوم هسته‌اي دست بر نمي‌داريم و در مقابل زورگويي‌هاي استكبار جهاني مي‌ايستيم و دولت بايد نتيجه اين نظر‌سنجي‌ را مدنظر قرار داده و به اين خواسته بزرگ مردم توجه كند.

صلاحي اضافه كرد: جمهوري اسلامي ايران امروز قلب دنيا است و قدرت نظامي دفاعي جمهوري اسلامي بر حدي است كه مشاهده كرديم كه آمريكايي‌ها با توجه به نفوذ ايران در منطقه حتي جرأت حمله به سوريه را نكرده است.

وي با اشاره به شهداي علوم هسته‌اي و گراميداشت ياد و خاطره دكتر "مجيد شهرياري"، دكتر "مسعود علي‌محمدي"، سردار "حسن تهراني مقدم"، مهندس "مصطفي احمدي‌روشن" و مهندس "داريوش رضايي‌نژاد" خاطرنشان كرد: ما علمي را كه با سختي‌هاي فراوان به دست آورده‌ايم به آساني از دست نخواهيم داد و محكم در مقابل زورگويان غربي و آمريكايي ايستادگي خواهيم كرد و تلاش داريم علوم خود را در همه عرصه‌ها ارتقاء دهيم.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن