تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):اين (امام جواد(علیه الاسلام))مولودى است كه پر بركت ‏تر از او براى شيعه ما به دنيا ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815043512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقشه راه جذب گردشگر سلامت نداشته ايم/ پذيرش 10 هزار و 500 گردشگر سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نقشه راه جذب گردشگر سلامت نداشته ايم/ پذيرش 10 هزار و 500 گردشگر سلامت
مديرعامل بيمارستان فوق تخصصي چشم پزشكي نور بر لزوم برنامه‌ريزي مناسب جهت جذب گردشگر سلامت در كشور تاكيد كرد و گفت: بيش از 10 هزار و 500 نفر از اقصي نقاط جهان به اين مركز درماني مراجعه كرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر خسرو حيدري روز سه شنبه در مراسم افتتاح كلينيك فوق تخصصي بيمارستان چشم پزشكي نور، ضمن اشاره به ماموريتهاي تعريف شده براي اين بيمارستان و همچنين خدمات درماني ارايه شده با پيشرفته‌ترين روشها و تجهيزات، گفت: يكي از جديدترين ارمغانهاي تكنولوژي دنياي چشم پزشكي، درمان آب مرواريد با دستگاه فمتوكاتاراكت است كه امسال در اين بيمارستان به بهره‌برداري رسيد.

وي همچنين گفت: تكنيك عمل فمتوكاتاراكت اواخر ماه جاري در برنامه live surgery بيمارستان نور براي چشم پزشكان علاقه‌مند سراسر كشور ارايه خواهد شد.

حيدري با اشاره به مراجعه 10560 نفر از سال 86 تاكنون به بيمارستان نور، گفت: بخش عمده‌اي از اين مراجعه كنندگان از كشورهاي منطقه و ايرانيان مقيم آمريكا و كشورهاي اروپايي بوده‌اند كه از اين تعداد 2109 نفر تحت انواع اعمال جراحي چشم قرار گرفته‌اند. از اين افراد نيز تعرفه‌هاي رايج كه تابع ضوابط قانوني است دريافت شده است.

وي با تاكيد بر لزوم جذب گردشگر سلامت با توجه به توانمندي‌هاي پزشكي ايران، افزود: آمارها حاكي از آن است كه به دليل پيشرفتهاي قابل توجه ايران در زمينه پزشكي، امكان جذب قابل ملاحظه گردشگر سلامت در كشور ما دور از ذهن نيست. البته در اين مسير، ايران هنوز نسبت به برخي كشورهاي منطقه از جمله تركيه، هندوستان، تايلند و اردن سهم اندكي دارد. اين درحاليست كه تعرفه‌هاي خدمات درماني در ايران، كاملا قابل رقابت با كشورهاي ديگر است. به عنوان مثال پيوند قرنيه در ايران حدود 1500 دلار و در تركيه 3500 دلار هزينه دارد.

حيدري ادامه داد: تركيه در سالهاي اخير صنعت توريسم پزشكي خود را توسعه داده، به طوريكه پذيرش بيماران را از هزار نفر در سال 2009 به 150 هزار نفر در سال 2012 افزايش داده و در نظر دارد در سال 2020 اين رقم را به بيش از يك ميليون نفر برساند. همچنين درآمد صنعت توريسم پزشكي از 10 ميليارد دلار در سال 2007 به بيش از 100 ميليارد دلار در سال 2012 رسيده است كه سهم عمده‌اي از اين رقم به كشورهاي منطقه آسيا اختصاص دارد.

وي افزود: با نگاهي گذرا به وضعيت كشورهايي همچون عراق، افغانستان، آذربايجان و كشورهاي حوزه خليج فارس در مي‌يابيم كه همه آنها نياز به دريافت خدمات چشم پزشكي دارند و در عين حال بيشترين قرابت فرهنگي و تاريخي را با ايران داشته و به پزشكان ايراني نيز اعتماد ويژه دارند. اما متاسفانه مسئولان امر تاكنون نقشه راه و برنامه‌ريزي مناسبي براي جذب اين گروه نداشتند و به همين دليل بسياري از اين افراد به جاي ايران، كشورهايي همچون هندوستان، تركيه و اردن را براي سفر و درمان انتخاب مي‌كنند.

حيدري ابراز اميدواري كرد كه با ايجاد نظام سياست‌گذاري متمركز و هماهنگي‌هاي موثر بين وزارت بهداشت، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و وزارت امور خارجه و ساير نهادها و بويژه همكاري بخش خصوصي، در آينده نزديك گام‌هاي موثري در توسعه صنعت توريسم پزشكي كشور برداشته شود.

وي گفت: مجموعه نور نيز به سهم خود آمادگي دارد با حداكثر ظرفيت، در زمينه ارايه انواع خدمات تشخيصي و جراحي‌هاي مدرن چشم پزشكي، هم سطح با كشورهاي پيشرفته و تعرفه‌هاي مناسب و رقابتي بيش از پيش تلاش كند.

كد خبر: 2192826

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۴:۲۴

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن