تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819581328




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمل و نقل از عناصر كليدي در توسعه اقتصادي كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حمل و نقل از عناصر كليدي در توسعه اقتصادي كشور است
رشت – خبرگزاري مهر: عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي گفت: حمل و نقل هرچند به عنوان تنها عامل توسعه نيست اما يكي از عناصر كليدي در توسعه اقتصادي به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگارمهر، مهرداد لاهوتي ظهر سه شنبه در جمع مسئولان استان افزود: آثار اقتصادي حمل و نقل را مي توان در رابطه با همه فعاليت هاي اقتصادي همچون صنايع كشاورزي، خدمات، توريسم و غيره برشمرد.

وي اظهارداشت: كشورهاي پيشرفته جهان به به موازات سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اقتصادي در امر حمل و نقل نيز سرمايه گذاري و اين بخش را هم زمان تقويت كرده تا بتوانند ارتباطات بين بخش هاي فعال مختلف در جامعه را به نحو احسن برقرار كنند.

نماينده مردم لنگرود در مجلس شوراي اسلامي گفت: سرمايه گذاري در حمل و نقل مستلزم سرمايه گذاري سنگين است و كشورها براي برطرف كردن موانع و تنگناهايي كه در حمل و نقل وجود دارد، ناچار به پرداختن چنين هزينه هايي هستند.

وي در ادامه به اهميت ترانزيتي كشور اشاره كرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران از جمله كشورهايي كه به لحاظ قرار گرفتن در موقعيت جغرافيايي بسيار مناسب از مزاياي ترانزيتي خوبي بهره مند بوده و با گسترش شبكه حمل و نقل و ارتباط مطمئن و كارآمد مي تواند از اين مزايا در راستاي افزايش درآمدهاي ارزي و ارتقاي موقعيت استراتژيك خود در منطقه به نحو مطلوب استفاده كند.

لاهوتي اظهارداشت: در جنوب ايران خليج فارس قرار دارد كه كشورهاي عمده توليدكننده نفت جهان را درخود جاي داده و اين منطقه به عنوان گلوگاه انرژي جهان محسوب مي شود.

وي اذعان داشت: در شمال ايران نيز درياي خزر قرار دارد كه بهترين پل ارتباطي ميان كشورهاي ايران، روسيه، قزاقستان، تركمنستان و آذربايجان است و مي تواند نقش مهمي در تجارت ميان اين كشورها ايفا كند.

لاهوتي ادامه داد: همچنين ايران از غرب و شرق با كشورهاي عراق، تركيه، پاكستان و افغانستان همسايه است به عبارتي مي توان گفت ارتباط ايران با ۱۵ كشور جهان از طريق مرزهاي آبي و خاكي برقرار مي شود و درعين حال نيز ايران به نوبه خود مي تواند به عنوان پل ارتباطي ميان اين كشورها (با يكديگر وساير مناطق جهان) ايفاي نقش كند.

وي تصريح كرد: اين كشورها جمعيت بزرگي را در خود جاي داده و از درآمدهاي زيادي نيز برخوردارند كه اين عامل نيز به نوبه خود علاوه بر دراختيارداشتن منابع وثروت هاي ملي خدادادي مي تواند به عنوان عامل توسعه ترانزيت و تجارت درمنطقه موثر باشد.

عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي يادآورشد: ارتباط كشورهاي آسياي ميانه با خليج فارس و همچنين برقراري رابطه تجاري بين شرق آسيا با كشورهاي اروپايي از طريق ايران بسيار مقرون به صرفه است به نحوي كه بسياري از اين كشورها به دنبال آن هستند تا چنين روابطي را از طريق ايران برقرار كنند.

كد خبر: 2192708

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۱۳:۴۴

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن