تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804361937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي عملكرد جشنواره جام‌جم در فارس/۱پورحسين: ۱۰۰ اثر مستند جشنواره جام جم داوري مي‌شود/ داوران جشنواره همه جزو بهترين‌ها هستند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بررسي عملكرد جشنواره جام‌جم در فارس/۱پورحسين: ۱۰۰ اثر مستند جشنواره جام جم داوري مي‌شود/ داوران جشنواره همه جزو بهترين‌ها هستند
مدير شبكه تلويزيوني مستند گفت: از ۱۹۰ اثر مستند رسيده به جشنواره توليدات تلويزيوني جام جم ۱۰۰ اثر مورد داوري قرار خواهد گرفت كه اين آثار تنها مربوط به شبكه مستند نيست بلكه تمام شبكه‌ها را دربر مي‌گيرد.
خبرگزاري فارس- گروه راديو و تلويزيون: ميزگرد سومين جشنواره توليدات تلويزيوني جام جم عصر روز گذشته (18 آذر) با حضور رضا پورحسين، مدير شبكه تلويزيوني مستند و دبير بخش مستند سومين جشنواره تلويزيوني جام‌جم و اميرمحمدي امير محمدي، دبير اجرايي سومين جشنواره تلويزيوني جام‌جم در خبرگزاري فارس برگزار شد.

از 190 اثر رسيده، 100 اثر داوري خواهد شد

*آقاي پورحسين درباره داوري جشنواره جام جم بفرماييد و اينكه كيفيت آثار رسيده به جشنواره چگونه بوده است؟

-ابتدا عرض كنم كه نوع داوري و آثار در الگوي تلويزيوني داراي كيفيت متفاوتي است چرا كه ميزان آثار رسيده زياد است و حتي شايد بيش از يك بار هم غربال‌گري حرفه‌اي براي آثار نياز باشد. در حال حاضر انتخاب اول كه توسط شبكه‌ها صورت گرفته مدير شبكه و كارشناسان حدود 190 عنوان مستند را ديدند و داوري قاعدتاً سخت بوده. به همين دليل از شبكه‌ها در خواست شده تا از بين منتخبان بازهم انتخاب كنند و مرز اين تعداد به 50 درصد كاهش يابد، بنابراين حدود 100 اثر به هيئت داوري تحويل خواهد شد.

**آثار ارسالي به جشنواره از استانداردهاي حد لازم برخوردار بودند؟

-به استثناي شبكه مستند كه در جريان برنامه‌هايش براي جشنواره هستم مي‌توانم ادعا كنم كه شبكه‌ها نمره قبولي را به لحاظ كيفي در اين جشنواره خواهند گرفت ،البته مستند كمي ضعيف تا بسيار قوي داريم اما معدل به صورت كلي قابل قبول است و نسبت به دو جشنواره پيشين تعداد آثار با كيفيت بالاتر از دوره‌هاي پيشين مي‌شود.

ميزان آثار رسيده به جشنواره قابل پيش بيني نبود

*آن طور كه خودتان هم اشاره كرديد بين كيفيت آثار تلورانس زيادي وجود دارد.

-بله برنامه‌‌هاي تلويزيوني همه جور آثاري را دارا هستند اما در جشنواره آثاري كه امتياز نمي‌آورد كنار گذاشته مي‌شود به طور مثال از اين 190 اثر براي داوري همه از سطح كيفي برخوردارند وگرنه توليدات خوب بيش از اينها وجود دارد.

**بخش مستند در جشنواره جام‌جم به صورت دو سالانه برگزار مي‌شود، به نظرتان از دو سال پيش تا به حال آثار در خور در اين حوزه به اندازه كافي توليد شده است؟

-من به شخصه فكر نمي‌كردم كه طي اين دو سال از دوره گذشته جشنواره تاكنون اين همه حجم توليدات زياد شده باشد و اين فقط در حوزه مستند نيست بلكه در حوزه‌هاي ديگر هم همينطور به طور مثال در انيميشين هم با توجه به زمان و هزينه بر بودن اين كار هنري، شاهد اين پيشرفت هستيم بنابراين در همه بخش‌ها تلورانس را شاهديم.

**شما الان مي‌دانيد كه كدام مستندها شانس بيشتري براي برنده شدن دارند؟

-البته ما قرار نيست به عنوان دبير، داور يا هر سمت ديگري سرنخي به ديگران بدهيم كه موجب سوگيري داوري بشود ولي برخي از مستندات واقعاً مي‌درخشد و نشان مي‌دهد كه اينها برنده هستند، در شبكه‌هاي ديگر هم برخي آثار برجسته هستند و مرجعيت قالب دارند البته در حوزه مستند مي‌توان گفت كه شبكه مستند به عنوان مرجعيت غالب است وگرنه شبكه‌هاي ديگر از ساخت مستند منع نشدند مثلاً شبكه يك يا دو هم در اين حوزه خوب فعال هستند به طور مثال در شبكه دو بحث كودك و شبكه ، آموزش و قرآن و ... هم مستند كار مي‌كنند البته انتظار از شبكه مستند آثار كيفي‌تر است.

بيش از 90درصد مستندسازها غيرصداوسيمايي هستند

*پيش بيني مي‌كنيد كه برگ برنده براي كسب جوايز دست شبكه مستند باشد؟

-نمي‌دانم. چرا كه من هم آثار را نديدم اما برخي از شبكه‌ها هم مستندات خوب و تراز اولي كار كردند و افرادي كه بالاي 90 درصد اين مستند سازها از كاركنان صدا و سيما نيستند بنا بر اين تفكيك‌سازي بين شبكه‌ها سخت است شايد سال‌هاي آتي اين تفكيك بيشتر و ما خيالمان از شبكه مستند بيشتر راحت شود.

**داوري آثار فقط در قالب مستند صورت مي‌گيرد يا ژانرهاي مختلف مستند مورد نظر است؟‌

-البته ما در اين زمينه موضوع بندي نكرديم چرا كه جشنواره جام جم صرفاً كار مستند نيست اگر بخواهيم صرف مستند كار كنيم تفكيك خوب است البته يك تفكيكي مبني بر كار مستند بلند، مجموعه‌اي و كوتاه داريم ولي به لحاظ موضوعي تفكيك صورت نگرفته و در اين صورت تعدد جوايز خيلي زياد مي‌شد.

**البته گفته شده كه آثار علاوه بر داوري آسيب‌شناسي هم مي‌شوند.

- البته ما به داوران اعلام كرديم و معاونت هم به همه جشنواره ابلاغ كرده كه علاوه بر داوري آثار به آسيب‌شناسي آنها هم بپردازند كه اين امر در بيانيه جشنواره مطرح خواهد شد و در سال‌هاي بعد كمبودها رفع خواهد شد.

**به نظر مي‌رسد كه تركيب داوران خيلي همگون نيست. -اعضاي هيئت داوران كه پيشتر منتشر شده و بنده تك تك افراد و سوابق آنها را در دست دارم و تصديق مي‌كنم كه جزو بهترين‌ها در اين حوزه هستند البته كسان ديگري هم بودند كه شايستگي آن را داشتند منتها به دلايلي چون شركت آثار آنها در جشنواره يا مسافرت و مشغولياتش امكان حضور در داوري را پيدا نكردند.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن