تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820266725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عراق الگوي معاون رئيس‌جمهور در زمينه سهميه‌بندي جنسيتي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عراق الگوي معاون رئيس‌جمهور در زمينه سهميه‌بندي جنسيتي شد
معاون رئيس‌جمهور در امور زنان در ديدار با وزير مشاور در امور زنان عراق خواستار انتقال تجربيات و برنامه‌هاي كشور عراق در خصوص سهميه‌بندي جنسيتي و حضور موفق زنان در مجلس عراق از سال ۲۰۰۵ ميلادي شد كه به ۲۶ درصد رسيده است.


به گزارش خبرگزاري فارس، در ديدار شهيندخت مولاوردي با ابتهال گاصد الزيدي، وزير مشاور در امور زنان جمهوري عراق كه با حضور سفير كشورمان در عراق برگزار شد.

گاصد الزيدي با اشاره به شرايط حاكم بر عراق و افزايش آمار زنان سرپرست خانوار به دليل جنگ و مشكلات امنيتي و متوقف ماندن برنامه­هاي حمايتي و آموزشي و بهداشتي در سطح ملي، گفت: در حال حاضر با تغيير حاكمان عراق يك نهضت جهت حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف سياسي از جمله پارلمان و ادارات كل و دانشگاه‌هاي عراق به وجود آمده است.

وي با اذعان به اينكه زن ايراني، در ايران و دنيا نقش و جايگاه خودش را پيدا كرده، خواستار انتقال تجربيات و برنامه‌ها و مدل‌هاي ارائه شده در ايران به ويژه در زمينه قانونگذاري و قوانين مربوط به زنان شد.

در ادامه ابتهال گاصد الزيدي برنامه‌هاي در دست اقدام دولت عراق در مورد ارتقاي نقش و جايگاه اجتماعي زنان و آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي و پژوهشي و ايجاد اولين دانشكده پژوهشي زنان در دانشگاه بغداد را برشمرد.

در ادامه اين ديدار مولاوردي معاون رئيس جمهور با اشاره به پيشينه و تاريخچه تأسيس و تشكيل هسته اوليه كميسيون‌هاي امور بانوان در ايران، روند ارتقاي جايگاه سازماني زنان را در دولت‌هاي مختلف تشريح كرد.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن اشاره به تجارب كشورمان در زمينه حمايت از زنان سرپرست خانوار، نياز اين زنان را توانمند سازي عنوان كرد و اظهار داشت: بعد از انتخابات اخير ايران با محوريت شعار اعتدال، تغيير رويكرد در حوزه زنان و خانواده ضروري است.

در ادامه اين نشست مولاوردي با اشاره به وجود مركز مطالعات و تحقيقات زنان در دانشگاه تهران، مركز تحقيقات زنان و خانواده در قم و ساير مراكز مطالعاتي و تحقيقاتي با بيان اينكه قوانين ما ريشه در فقه شيعه دارد، از نقش مؤثر همراهي و همفكري مراجع عظام در پيشبرد اهداف و برنامه هاي حوزه زنان و خانواده ياد كرد.

وي همچنين خواستار انتقال تجربيات و برنامه هاي كشور عراق در خصوص سهميه بندي جنسيتي و حضور موفق زنان در مجلس عراق از سال 2005 ميلادي شد كه به 26 درصد رسيده است.

در ادامه وزير مشاور در امور زنان جمهوري عراق گفت: حدود يك ميليون نفر از زناني كه همسرانشان فوت كرده است به جز زنان مطلقه در عراق وجود دارد كه دولت فعلي با اعطاي وام‌هاي دراز مدت در قالب انجام پروژه‌هاي كوتاه مدت ايجاد اشتغال و واگذاري آپارتمان­هاي مسكوني ، اقداماتي جهت ساماندهي آنان انجام داده است.

الزيدي اظهار اميدواري كرد: در سال آينده با يك هيأت از زنان برجسته و فعال زنان عراقي ضمن ديدار از ايران از پروژه‌هاي در دست اقدام اين معاونت در خصوص زنان سرپرست خانوار بازديد داشته باشد.

وي همچنين پيشنهاد افتتاح يك اتحاديه اقتصادي زنان براي برقراري روابط اقتصادي بين زنان منطقه را ارائه كرد.

در پايان مولاوردي ضمن استقبال از پيشنهادات ارائه شده و اعلام آمادگي براي گسترش روابط و تبادل تجارب و اطلاعات، خواهان تهيه يك پيش نويس تفاهم نامه همكاري دو جانبه به منظور افزايش و تسهيل ارتباطات و همكاري‌هاي آتي شد.

در پايان اين نشست با عنايت به تصويب قانون جديد كشور عراق در خصوص حل مشكلات متعدد زنان ايراني كه با اتباع عراقي ازدواج كرده‌اند مقرر شد اسامي اين زنان براي رفع مشكلات قانوني به كشور عراق اعلام شود.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن