تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802447522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

داريوش مهرجويي در گفت‌و‌گو با برنا: از مردم سراسر دنيا براي پيام تسليتشان تشكر مي‌كنم / مي‌خواهم راهكار جديدي براي آلودگي هوا ارائه دهم


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: داريوش مهرجويي در گفت‌و‌گو با برنا: از مردم سراسر دنيا براي پيام تسليتشان تشكر مي‌كنم / مي‌خواهم راهكار جديدي براي آلودگي هوا ارائه دهم
داريوش مهرجويي گفت: به زودي راهكاري براي مهار آلودگي هوا به ايشان مي‌دهم زيرا اين بلايي است كه در بيشتر شهرهاي بزرگ دنيا مانند شيكاگو، شانگهاي، پاريس و رم هم آمده است


داريوش مهرجويي فيلمساز و كارگردان پيشكسوت و با تجربه ايران به خبرنگار سينمايي برنا گفت: درست است كه امروز سالروز تولد من است اما مي‌خواهم از تمام كسانيكه در سراسر جهان براي فوت خواهرم پيام تسليت فرستادند تشكر كنم.

وي در ادامه افزود: همچنين از خانم معصومه ابتكار وزير محيط زيست كه به درخواست من جواب دادند تشكر مي‌كنم. البته به زودي راهكاري براي مهار آلودگي هوا به ايشان مي‌دهم زيرا اين بلايي است كه در بيشتر شهرهاي بزرگ دنيا مانند شيكاگو، شانگهاي، پاريس و رم هم آمده است اما آن‌ها با فرمول بسيار ساده‌اي از پس آن برآمدند.

فيلم «گاو» را به صورت ديجيتال بازسازي مي‌كنم
مهرجويي قصد دارد بعد از ۴۸ سال فيلم سينمايي «گاو» را بازسازي كند و دراينباره توضيح داد: همانطور كه مي‌دانيد سيستم نمايش فيلم در دنيا ديگر سيستم قديمي ۳۵ ميلي متري نيست و به صورت dcp) ديجيتال) درآمده است.

وي با بيان اينكه در ايران هم همين روند راه افتاده است، گفت: در سال گذشته شاهد بوديم كه در جشنواره فيلم فجر ۱۶ فيلم به صورت ديجيتال نمايش داده شد كه كيفيت بسيارخوبي داشت و تمام دنيا هم مي‌توانند از اين سيستم استفاده كنند.

كارگردان فيلم سينمايي «گاو» در ادامه افزود: در ايران هم به مدد فيلمخانه ملي كه وظيفه اصلي آن حفظ آثار سينمايي است سعي كردند اين روش را راه بياندازند كه اين امر خودش نياز به تخصص داشت و خوشبختانه متخصصين از عهده آن برآمدند و فيلم‌ها را به خوبي ترميم مي‌كنند.

قراراست فيلم‌هاي كلاسيكم در كشورهاي ديگر نمايش داده شود
وي همچنين گفت: براي نمايش چند فيلم كلاسيكم در كشورهاي ديگر دعوت نامه مي‌آيد ضمن اينكه براي فيلم‌هايم بزرگداشت برگزار مي‌كنند اما زمانيكه مي‌گوييم فيلم با سيستم ۳۵ ميلي متري است زياد استقبال نمي‌شود زيرا ديگر اين سيستم را ندارند. به همين دليل درصدد آن برآمدم تا فيلم‌هايم را به اين سيستم مجهز كنم.

به بهانه سالروز تولد مهرجويي
به گزارش خبرنگار ما، مهرجويي هنرمندي است كه علاوه بر فيلمسازي دررشته‌هاي مختلف ترجمه و رمان نويسي هم كار مي‌كند ودر همه اين‌ها بهترين است.
مهرجويي قصد دارد فيلم سينمايي «گاو» را بعد از گذشت ۴۸ سال در كشورهاي مختلف اكران كند.

مهرجويي با ساخت فيلم گاو در سال ۱۳۴۸ نگاه‌ها را متوجه سينماي ايران كرد و به موج نوي سينماي ايران شكل داد. پس از انقلاب مدتي از ايران مهاجرت كرد اما چند سال بعد بازگشت و به فيلم‌سازي پرداخت. داريوش مهرجويي براي فيلم گاو جايزه‌ مجمع منتقدان فيلم را از سوي دومين جشنواره ونيز ايتاليا گرفت. همچنين «گاو» بهترين فيلم تاريخ سينماي ايران در راي‌گيري منتقدان در سال ۱۳۵۱ شد. او از جشنواره‌ فيلم فجر نيز سيمرغ‌هاي بلورين بهترين فيلمنامه و كارگرداني را براي «هامون»، ‌ «سارا» و «پري» تاكنون در كنار جوايز بين‌المللي‌اش گرفته است.

مهرجويي هرچند از آغاز فعاليت فيلم‌سازي‌اش تاكنون تعدادي از فيلم‌هايش توقيف شده‌اند اما همچنان به ساختن فيلم‌هاي متفاوت ادامه مي‌دهد. مهرجويي علاوه بر دريافت جوايز متعدد بين‌المللي، داور جشنواره‌هاي سينمايي زيادي هم بوده‌است. وي علاوه بر سينما به نوشتن رمان و نيز ترجمه هم مي‌پردازد. سينماي مهرجويي سينماي مخصوص به خودش است و گاهي مي‌تواند به سينماي وودي آلن نزديك شود.
امروز سالروز تولد داريوش مهرجويي كارگردان ارزنده كشورمان است مردي كه به اندازه لياقتش قدر آن دانسته نشده است.

مهرجويي در ۱۷ سالگي به سينما علاقه‌مند مي‌شود و براي درك بهتر فيلم‌هاي روز به آموختن زبان انگليسي مي‌پردازد. تحصيلات مقدماتي را در تهران به پايان برد و يك سال در هتل آتلانتيك مدير مي‌شود و سپس بيست ساله بود كه براي ادامهٔ تحصيل به كاليفرنيا در آمريكا رفت. نخست به خواندن سينما روي آورد اما خيلي زود سينما را‌‌ رها كرد و به فلسفه پرداخت و در سال ۱۳۴۴ از دانشگاه يوسي‌ال‌اي در لس‌آنجلس ليسانس فلسفه گرفت. در همين سال سردبيري نشريهٔ پارس ريويو در لس‌آنجلس را به‌عهده گرفت و سال بعد به تهران آمد و در سال ۱۳۴۶ نخستين فيلم خود به نام «الماس ۳۳» كه فيلمي بسيار پرهزينه بود را ساخت. اين فيلم در ۵ بهمن ۱۳۴۶ در تهران روي پرده آمد و فروش متوسطي داشت. در ۱۳۴۸ با همكاري غلامحسين ساعدي فيلم‌نامهٔ «گاو» را از روي يكي از داستان‌هاي كوتاه مجموعه‌ عزادارن بيل نوشتهٔ ساعدي نوشت و فيلم را كارگرداني كرد. اين فيلم براي مهرجويي و سينماي ايران جوايز متعددي را در جشنواره‌هاي بين‌المللي به ارمغان آورد. «گاو» هم از نظر تجاري هم از نظر هنري فيلم موفقي از كار درآمد و فصل جديدي در سينماي ايران گشود. طي چهل سال گذشته به جز وقفهٔ چند سالهٔ پس از انقلاب ۱۳۵۷ و وقايع بعد از آنكه منجر به مهاجرت مهرجويي به فرانسه شد، او همواره يكي از فيلم‌سازان مطرح و پركار ايراني بوده‌است.

اين كارگردان ارزنده كشورمان فيلم‌هاي الماس ۳۳، گاو، تهيه‌كننده، نمايش داده شده در جشنواره‌هاي كن، برلن، مسكو، لندن، لوس‌انجلس و... و پخش شده در اغلب كشورهاي آسيايي، اروپايي و آمريكايي، آقاي هالو، نمايش داده شده در جشنواره‌هاي برلن، مسكو، لندن و...، پستچي، فيلم هفتم از ده فيلم برگزيدهٔ جهان توسط منتقدين انگليسي سالنامهٔ فيلم بولتن، ۱۹۷۱م، دايره مي‌نا، مدرسه‌اي كه مي‌رفتيم، اجاره‌نشين‌ها، شيرك، هامون، بانو، سارا، پري، ليلا، درخت گلابي، داستان‌هاي جزيره، ميكس، بماني، مه‌مان مامان، سنتوري، فرش و فرشته، طهران: روزهاي آشنايي، آسمان محبوب، همه دانا، نارنجي‌پوش، چه خوبه كه برگشتي و اشباح را كه در حال ساخت دارد.

/ سپيده حيدرآبادي/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن