تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819415994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فایننشیال تایمز: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مذاکرات هسته‌ای را از مسیر خارج می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
فایننشیال تایمز: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مذاکرات هسته‌ای را از مسیر خارج می‌کند

فایننشیال تایمز: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مذاکرات هسته‌ای را از مسیر خارج می‌کند
فایننشیال تایمز در گزارشی به تلاش‌های کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و آن را برای روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 که دو هفته پیش به یک توافق موقتی در ژنو منجر شد، مضر دانست.
به گزارش نامه نیوز، روزنامه فایننشیال تایمز در این گزارش نوشت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا با هفته حساسی در کنگره روبرو است، زیرا در تلاش است از تصویب طرح تحریم‌های جدید علیه ایران که واشنگتن معتقد است می‌تواند به مذاکرات حیاتی درباره برنامه هسته‌ای ایران آسیب بزند، جلوگیری کند.

به گفته برخی دستیاران سنای آمریکا، گروهی از سناتورهای ارشد آمریکا‌یی که عضو هر دو حزب آمریکا (جمهوری‌خواه و دموکرات) هستند به موافقت در زمینه متن تحریم‌های جدید نزدیک شده‌اند و اگر در زمینه برخی نکات مورد اختلاف نهایی به توافق برسند متن آن را در روزهای آینده اعلام خواهند کرد.

از طرفی سران دموکرات کنگره آمریکا تحت فشار بالایی از جانب کاخ سفید قرار دارند تا جلوی هرگونه تحریم جدیدی را بگیرند، زیرا واشنگتن معتقد است که چنین اقدامی می‌تواند توافق موقتی را که دو هفته پیش با ایران به دست آمد، مختل کند.

مقامات غربی دخیل در مذاکرات با ایران معتقدند که مهمترین نتیجه اعمال فشار از جانب کنگره می‌تواند اعمال یک جدول زمانی جدی روی دور بعدی مذاکرات باشد. اگرچه توافق ژنو به دو طرف یک سال وقت می‌دهد که به یک توافق نهایی دست یابند اعضای بدبین کنگره در تلاشند یک ضرب‌الاجل شش ماهه را برای رسیدن به توافق با ایران اعمال کنند.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه در یک کنفرانس آمریکا‌یی اسرائیلی گفت که اگر ایران درباره یک توافق نهایی برای برنامه هسته‌ای‌اش مذاکره نکند، دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه تهران اعمال خواهد کرد.

اما کاخ سفید بارها تاکید داشته است که تصویب یک قانون جدید تحریم‌ها در مدتی که مذاکرات ادامه دارند گام تحریک‌آمیزی خواهد بود که می‌تواند نتایج منفی به همراه داشته باشد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید اخیرا گفت: ما اگر اکنون تحریم‌ها را تصویب کنیم، حتی اگر این تحریم‌ها بعدا اعمال شوند ایرانیان و احتمالا شرکای بین‌المللی‌مان احساس می‌کنند که ما با سوءنیت مذاکره کرده‌ایم.

قانون پیشنهادی موضوع مورد بحث رابرت منندز و چارلز شومر،‌سناتورهای دموکرات و مارک کرک و لیندسی گراهام، سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا‌یی است.

به گزارش ایسنا، طبق طرحی که پیشنهاد شده است دولت آمریکا باید هر ماه به کنگره گزارش دهد تا نشان دهد که ایران از مفاد توافق موقتی پیروی می‌کند. این طرح علاوه بر آن خواستار این است که اگر توافق نهایی حاصل نشد،‌ تحریم‌های جدید اعمال شوند.

سؤال حل نشده‌ای که بین سناتورها مطرح است این است که اگر توافق در عرض شش ماه حاصل نشد، ولی دولت آمریکا گفت که به توافق نزدیک شده‌اند چه باید کرد و دموکرات‌ها در تلاش برای اتخاذ لحنی در این طرح هستند که به دولت آمریکا انعطاف‌پذیری بیشتری بدهد.

با توجه به اینکه جلسات مجلس نمایندگان آمریکا فقط یک هفته دیگر ادامه خواهد داشت، دستیاران کنگره گفته‌اند که محتمل‌ترین راه اینکه تحریم‌های جدید در سال میلادی جاری که رو به اتمام است تصویب شود این است که آن را به صورت اصلاحیه به لایحه بودجه سالانه پنتاگون که در دست بررسی قرار دارد اضافه کنند. این یعنی شخص محوری گفت‌وگو‌ها هری رید، رهبر اکثریت سنای آمریکا خواهد بود که اختیار زیادی درباره پذیرش اصلاحیه‌های مربوط به لایحه پنتاگون دارد.

دستیاران دخیل در گفت‌وگو‌ها گفتند که مصالحه بین سران دموکرات و جمهوری‌خواه سنا باید تا روز سه‌شنبه صورت گیرد تا طرح تحریم‌ها بتوانند در سال جاری به حرکت درآیند. جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز سه‌شنبه در جلسه کنگره شرکت کند تا درباره مذاکرات با ایران توضیح دهد.

یکی از نگرانی‌های اصلی برای بسیاری از اعضای کنگره این است که مذاکرات ایران بیشتر از شش ماه اولیه طول بکشد و این به تدریج باعث نخ‌نما شدن رژیم تحریم‌ها شود.

طرفداران تحریم‌های جدید می‌گویند که طرح پیشنهادی توافق موقتی را نقض نمی‌کند. یک دستار سنا در این باره گفت: هدف اطمینان از این است که توافق موقتی با ایران به یک وضعیت عالی تبدیل نشود.

طبق توافق ژنو، آمریکا "مطابق نقش‌های رئیس جمهور و کنگره" تحریم‌های جدیدی را علیه ایران تصویب نخواهد کرد.

اوباما در اظهارات روز شنبه‌اش این نظریه را که تحریم‌های بیشتر می‌تواند ایران را به پذیرش محدودیت‌های شدیدتر روی برنامه‌های هسته‌ای‌اش مجبور کند رد کرد و گفت: این نظریه که ایران اضطراب بیشتری درباره تحریم‌ها و تهدیدات نظامی پیدا می‌کند و در نهایت می‌گوید که ما تسلیم می‌شویم به عقیده من درک صادقانه‌ای از مردم ایران یا دولت ایران را نشان نمی‌دهد.




1392/9/18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن