تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798975823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحريم‌هاي جديد عليه ايران به نفع مذاكرات هسته‌اي نيست


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: تحريم‌هاي جديد عليه ايران به نفع مذاكرات هسته‌اي نيست


واشنگتن‌پست:

به گزارش ايسنا، روزنامه واشنگتن‌پست در اين گزارش نوشت: در حالي كه آمريكا خود را براي مذاكرات جديد با ايران آماده مي‌كند، سنا در حال گفت‌وگو درباره اعمال تحريم‌هاي جديد است. با وجود لابي‌هاي شديد كاخ سفيد، برخي سناتورهاي عالي‌رتبه پيشنهاد دادند كه تحريم‌هاي جديد به مذاكرات آمريكا كمك خواهد كرد، نه اين كه آن را تضعيف كند.

سناتور رابرت مِنندز، رييس كميته روابط خارجي سناي آمريكا درباره طرح تحريم‌هاي جديد، گفت: از ديدگاه من اين طرح دست و موضع دولت را قوي‌تر خواهد كرد. چنين اقدامي به ايران نشان مي‌دهد كه اگر به توافق دست نيابند چنين بلايي سرشان مي‌آيد.

اين روزنامه در ادامه نوشت: مقاله قديمي رابرت پوتنَم درباره ديپلماسي دوسويه چارچوبي را براي فكر كردن درباره استدلال منندز ارائه مي‌كند. پوتنم معتقد است كه مذاكرات هم‌زمان بايد با مذاكره‌كنندگان بين‌المللي (كساني كه با آن‌ها چانه‌زني مي‌كنند) و مخاطبان داخلي (كه ممكن است براي پذيرش توافق آماده باشند يا نباشند) انجام شود. اما مذاكرات علاوه بر آن مي‌توانند مزايايي داشته باشند و طرف مقابل را وادار به مصالحه كنند، يعني كاري كنند كه طرف مقابل احساس كند امكان موفقيتش پايين‌تر از ميزان واقعي است (يعني تظاهر كنند كه توافق‌هايي را كه در واقع براي پذيرش آن‌ها آماده هستند، نخواهند پذيرفت). آن‌ها علاوه بر آن مي‌توانند با سپردن موافقت با هرگونه توافقي به تندروهاي داخلي تظاهر كنند كه دستان‌شان بسته است و به اين ترتيب به مصالحه دست يابند.

بخشي از اين نكات در استدلال منندز نهفته است. اگر اين تئوري درست باشد اختلافات سياسي در داخل مي‌تواند مذاكره‌كنندگان را قوي‌تر كند، نه ضعيف‌تر. آن‌ها به مذاكره‌كننده اجازه مي‌دهند كه بگويد دست‌هايش بسته است و به اين ترتيب از ارائه امتيازاتي كه در غير اين صورت مجبور است بدهد، شانه خالي كند. استدلال منندز اين است كه ايرانيان از اختلافات داخلي خود براي تقويت موضع‌شان در مذاكرات استفاده مي‌كنند. از آن‌جا كه هرگونه توافقي بايد تندروهاي داخل ايران را راضي كند، مذاكره‌كنندگان ايراني مي‌توانند موضع سرسختانه‌اي را اتخاذ كرده و مزايايي را از آمريكا دريافت كنند.

در ادامه اين گزارش آمده است: ظاهرا منندز فكر مي‌كند آمريكا نيز به تندروهاي خود نياز دارد تا به اين ترتيب مصالحاتي كه بايد انجام دهد، انجام ندهد. طرح تحريم‌هاي جديد به ايران نشان مي‌دهد كه موافقت سنا (براي تصويب طرح لغو تحريم‌ها) بسيار سخت حاصل خواهد شد و نرسيدن به يك توافق قابل قبول به ايران آسيب خواهد زد.

مشكلات چنين استدلالي به دو دسته تقسيم مي‌شود. اول اين كه شواهدي حاكي از اين كه نتيجه‌بخش خواهد بود، وجود ندارد و دوم اين كه مي‌تواند بسيار خطرناك باشد. آن‌ها مي‌توانند آن‌قدر زياد‌ه‌روي كنند كه ديگر هيچ‌گونه توافقي امكان‌پذير نباشد. هرگونه توافق نهايي بايد رضايت مجلس نمايندگان آمريكا و سنا را جلب كند و هر دو گروه بايد طرح تحريم‌هايي را كه ارائه كرده‌اند پس بگيرند. تحريم‌هاي جديد ممكن است باعث شود ايرانيان به اين نتيجه برسند كه امكان ندارد هيچ‌گونه توافقي رضايت سنا و مجلس نمايندگان را به دنبال داشته باشد و علاوه بر آن براي ايران نيز قابل پذيرش باشد.

در پايان اين گزارش مي‌خوانيم: اين احتمال وجود دارد كه استدلال منندز درست باشد، اين كه موضع سرسختانه سنا به نفع آمريكا و بدون هرگونه خطري روي مذاكرات تاثير بگذارد. اما اين چيزي نيست كه بتوان ريسك امتحان كردن آن را پذيرفت.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن