تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821215335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه 8 شركت فناوري به اوباما/ تلاش غول ها براي پاك كردن ردپاي خود از پرونده جاسوسي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نامه 8 شركت فناوري به اوباما/ تلاش غول ها براي پاك كردن ردپاي خود از پرونده جاسوسي آمريكا
هشت شركت بزرگ فناوري از جمله گوگل و مايكروسافت از رئيس جمهوري و كنگره ايالات متحده خواستند كه اقدامات جاسوسي دولتي را محدودتر كند.

به گزارش خبرگزاري مهر، به دنبال افشاي اطلاعات جمع آوري شده توسط سازمان امنيت ملي آمريكا، تعدادي از شركتهاي برجسته فناوري از رئيس جمهور و كنگره آمريكا خواستند كه تلاشهاي جاسوسي دولت را محدود كنند.

نامه كوتاهي كه توسط هشت شركتهاي فناوري امضا شده از دولت و كنگره ايالات متحده آمريكا خواسته است كه اصلاحاتي را براي تلاشهاي جاسوسي دولت تصويب كنند كه شفاف باشند و براساس قانون تعريف شده باشند و از اشتباهات سهوي دور بماند.

در بخشي از اين نامه كه توسط شركتهاي اپل، گوگل، مايكروسافت، فيس بوك، ياهو، لينكداين، تويتر و اي او ال (AOL) امضا شده آمده است : افشاسازيهاي تابستان امسال نياز براي اصلاح اقدامات جاسوسي دولت را در سراسر دنيا مورد تأكيد قرار داد. اين تعادل در بسياري از كشورها از حد حقوق افراد حقيقي به عنوان حقوقي كه در قانون اساسي مورد تأكيد قرار گرفته، فراتر رفته است.

اين نامه نشان دهنده بزرگترين تلاش شركتهاي فناوري نسبت به جمع آوري گسترده اطلاعات تلفنها، نامه هاي الكترونيك و ساير انجمنهاي اينترنتي توسط دولت است.

برد اسميت رئيس دفتر حقوقي مايكروسافت گفت: وقتي مردم به فناوري اعتماد نداشته باشند از آن استفاده نمي كنند، دولتها اين اعتماد را در معرض خطر قرار داده اند و بايد آن را احيا كنند.

اين شركت ها پنج اصل اصلاحات را پيشنهاد كرده اند: محدود كردن اختيار دولت براي جمع كردن اطلاعات كاربران، رفع اشتباهات سهوي و مسئوليت پذيري، شفافيت درخواستهاي دولتي، احترام به جريان آزاد اطلاعات، پرهيز از مناقشات بين دولتها اصلاحات مدنظر شركتهاي فناوري در رابطه با اين تلاشهاي دولت آمريكا است.

از زمان انتشار اسناد جاسوسيهاي دولت آمريكا توسط ادوارد اسنودن پيمانكار سابق سازمان امنيت ملي آمريكا، سطح درگيري و حضور شركتهاي فناوري و همچنين دانش آنها نسبت به فعاليتهاي جاسوسي دولت آمريكا به دقت مورد بررسي بود. اين مسئله پس از انتشار يك گزارش در ماه اكتبر توسط واشنگتن پست كه نشان مي داد سازمان امنيت ملي آمريكا به صورت مخفيانه به اطلاعات چندين شركت بزرگ فناوري با مداخله در ترافيك اينترنتي غير رمزگذاري شده در يك برنامه دسترسي دارد.

اين شركتها اظهار داشتند كه تلاشهاي آنها براي پاك كردن نام خود از اين موضوع با حكم حقوقي دادگاه رو به رو مي شود كه آنها را از افشاي اطلاعات بيشتري درباره درخواستهاي دولت آمريكا براي دريافت اطلاعات مشتريان منع مي كند.

كد خبر: 2191862

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۸ - ۱۵:۰۰

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن