تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820044398




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در آبان ماه به وقوع پيوست؛ كاهش 15 درصدي توليد خودروهاي تجاري باري


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: در آبان ماه به وقوع پيوست؛ كاهش 15 درصدي توليد خودروهاي تجاري باري
در بخش سواري شاهد كاهش6.7 درصدي تيراژ توليد نسبت به ماه قبل بوديم كه قطع توليد خودروي رنو مگان و همچنين كاهش توليد ساير خودروهاي شركت پارس خودرو از جمله نيسان تيانا، پارس تندر و تندر90 از جمله عوامل اصلي در ايجاد اين روند نزولي است. در آبان ماه به وقوع پيوست؛ كاهش 15 درصدي توليد خودروهاي تجاري باري


درنهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه تجاري باري، روند نزولي 1.9 درصدي را نسبت به ماه قبل داشته است كه عمدتا مربوط به قطع توليد خودروهاي با كيفيتي همچون كشنده ايويكو AT440و كشنده اسكانيا G410 است.

به گزارش ايلنا، شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران(ISQI) اعلام كرد، در آبان ماه 1392 مجموع خودروهاي توليد شده در داخل كشور، اعم از سبك و سنگين نسبت به ماه قبل با كاهش 1.1درصدي و در مقايسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولي 17.3درصدي مواجه گرديد.

در ماه اخير 99 درصد از حجم خودروهاي توليد شده در داخل كشور مختص خودروهاي سبك (سواري و وانت) و 1 درصد نيز مربوط به خودروهاي گروه سنگين (مسافري و باري) بوده است.

گروه سبك- بخش سواري:

در بخش سواري شاهد كاهش6.7 درصدي تيراژ توليد نسبت به ماه قبل بوديم كه قطع توليد خودروي رنو مگان و همچنين كاهش توليد ساير خودروهاي شركت پارس خودرو از جمله نيسان تيانا، پارس تندر و تندر90 از جمله عوامل اصلي در ايجاد اين روند نزولي است.

از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در زمينه توليد خودروهاي سواري ساخت داخل مي‌توان به توليد مجدد ليفان(1800)620 در شركت كرمان موتور و همچنين افزايش توليد خودروهاي شركت مديران خودرو (MVMX33 و MVM530 و MVM110) اشاره كرد.

در آبان ماه، تعداد خودروهاي ارزشيابي شده نسبت به ماه قبل20.2 درصد افزايش يافت بطوريكه جمعا 15 مدل خودرو مورد بازرسي قرار گرفت كه 10 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 5 مدل هم در سطح كيفي خوب قرار گرفته‌اند.

عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري:

در بخش عيوب فني و عملكردي خودروهاي سواري،خودروي سايپا X131 بيشترين نمرات منفي را كسب است. از طرفي شاهد افت 9.8 درصدي ميانگين نمره منفي اين بخش نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در اين روند مربوط به خودروهاي MVMX33 است.

در بخش تزئينات و مونتاژي خودروهاي پژو 405 و سمند بيشترين نمرات منفي را كسب كردند. در اين بخش شاهد بهبود 2.6درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل نيز هستيم كه بيشترين تغيير مربوط به خودروهاي سايپا X131 پارس خودرو و MVM110 است.

در بخش بدنه خودروهاي سايپا X131 و سايپا X131 پارس خودرو بيشترين نمرات منفي را كسب كردند، همچنين در اين بخش نسبت به ماه قبل شاهد افت5.1 درصدي هستيم كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند نزولي، مربوط به خودروهاي MVM110 و سمند است.

در بخش رنگ ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل 11.4درصد تنزل يافت كه عمدتاً مربوط به افزايش نمره منفي خودروهاي MVM110 و سايپاX131 در اين بخش است. همچنين خودروهاي ليفان X60 و ليفان (1800)620 بيشترين نمرات منفي را در بخش رنگ كسب كردند.

تعداد ايرادات مهم و اساسي در بخش سواري:

در اين بخش تعداد ايرادات مهم و اساسي به ميزان 100 درصد افزايش يافت كه عمدتاً مربوط به افزايش تعداد اين ايرادات در خودروي سايپا X131 است.

در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه سواري داراي تنزل كيفي 3.4 درصدي بوده كه بخش عمده آن مربوط به قطع توليد خودروي با كيفيت رنو مگان و افزايش ميانگين نمره منفي نيسان تيانا است.

گروه سبك- بخش وانت:

بنا بر اين گزارش، در بخش وانت شاهد افزايش 37.1 درصدي توليد در مقايسه با ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند مربوط به افزايش قابل توجه توليد خودروهاي شركت زامياد يعني وانت ديزل زامياد و وانت نيسان CNG است.

از ديگر نكات مهم و حائز اهميت در مورد تيراژ توليد خودروهاي اين رده مي‌توان به قطع توليد خودروي وانت كاپرا اشاره كرد.

با توجه به افزايش توليد خودروهاي وانت در آبان ماه، ارزشيابي اين خودروها نيز 69.5 درصد افزايش يافت، بطوريكه از 5 مدل خودروي ارزشيابي شده 1 مدل در سطح كيفي خوب و 4 مدل نيز در سطح كيفي قابل قبول قرار گرفتند.

عيوب فني و عملكردي خودروهاي وانت:

در بخش عيوب فني و عملكردي، خودروي وانت پيكان تبريز بيشترين نمره منفي را كسب نمود. از طرفي در اين بخش شاهد تنزل34.2 درصدي نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند نزولي مربوط به وانت مزدا تك كابين است.

در بخش تزئينات و مونتاژ شاهد بهبود 6.4 درصدي هستيم كه عمدتاً مربوط به روند صعودي خودروي وانت مزدا دوكابين است. ضمناً خودروي وانت پيكان تبريز بيشترين نمره منفي را در اين بخش كسب كرد.

در بخش بدنه خودروي وانت مزدا دوكابين بيشترين نمره منفي را كسب كرد، از طرفي هم در اين بخش ميانگين نمره منفي 5.3 درصد افزايش يافت كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند رو به نزول مربوط به خودروي وانت مزدا دو كابين است.

در بخش رنگ خودروي وانت پيكان تبريز بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داد، همچنين در اين بخش شاهد رشد 5.7 درصدي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير مربوط به خودروي وانت نيسان CNG است.

تعداد ايرادات مهم و اساسي در بخش سواري:

در بخش ايرادات مهم و اساسي روند رو به نزول 23.9 درصدي را شاهد مي باشيم كه افزايش تعداد اين ايرادات در خودروي وانت نيسان CNG و وانت پيكان تبريز بيشترين تاثير را داشته‌ است.

گروه سنگين:

در بخش خودروهاي تجاري مسافري در ماه جاري به مانند ماه قبل هيچ گونه خودرويي توليد نگرديده است.

در بخش خودروهاي تجاري باري شاهد كاهش 15.1 درصدي توليد در مقايسه با ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند مربوط به قطع توليد كشنده هاي ايويكو AT440، اسكانيا G410 و كاوه است. از ديگر نكات مهم در مورد خودروهاي توليدي اين رده مي توان به توليد مجدد كاميون ايسوزو M75NPR اشاره كرد.

با توجه به كاهش توليد خودروهاي اين رده، ارزشيابي اين خودروها نيز به ميزان 9.8 درصد كاهش يافت بطوريكه از 8 مدل خودروي ارزشيابي شده 6 مدل در سطح كيفي خيلي خوب و 2 مدل هم در سطح كيفي خوب قرار گرفتند.

عيوب فني و عملكردي خودروهاي تجاري باري:

در بخش عيوب فني و عملكردي، كاميون ايسوزو M75NPR بيشترين نمره منفي را كسب كرد، همچنين ميانگين نمره منفي اين بخش نسبت به ماه قبل رشد قابل توجه 40 درصدي را تجربه كرد كه عمدتاً مربوط به كاميونت ايسوزو P75NPR است.

در بخش تزئينات و مونتاژي شاهد افت 1.0درصدي هستيم كه بيشترين تاثير مربوط به روند رو به نزول كشنده البرزاست. ضمناً كاميونت الوند بيشترين نمره منفي را در اين بخش كسب كرد.

در بخش بدنه كاميون بنز WH بيشترين نمره منفي را كسب كرد، همچنين در اين بخش ميانگين نمره منفي 2.9درصد افزايش يافت كه بيشترين تاثير در ايجاد اين روند نزولي مربوط به كاميون ايسوزو NQRاست.

در بخش رنگ در ماه جاري كاميون ايسوزو M75NPR بيشترين نمره منفي را به خود اختصاص داد، همچنين شاهد تنزل 8.1 درصدي ميانگين نمره منفي نسبت به ماه قبل هستيم كه بيشترين تاثير مربوط به افزايش نمره رنگ كاميونت الوند است.

در نهايت ميانگين نمره منفي خودروهاي گروه تجاري باري، روند نزولي 1.9 درصدي را نسبت به ماه قبل داشته است كه عمدتا مربوط به قطع توليد خودروهاي با كيفيتي همچون كشنده ايويكو AT440و كشنده اسكانيا G410 است.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن