تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819684794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئيات دادگاه اختلاس از بيمه ايران/ انكار متهمان در برابر قاضي


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: جزئيات دادگاه اختلاس از بيمه ايران/ انكار متهمان در برابر قاضي
نخستين جلسه دادگاه اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران در حالي برگزار شد كه متهمان با رد اتهام خود سعي كردند منكر اعترافات قبلي خود بر عليه جعبه سياه پرونده شوند.

به گزارش مهر، نخستين جلسه رسيدگي دوباره به پرونده اختلاس از بيمه ايران و استانداري تهران صبح دوشنيه در سالن اجتماعات دادگاه كيفري استان تهران و به رياست قاضي محمدرضا محمدي كشكولي برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه رئيس دادگاه در تذكري به متهمان اعلام كرد با توجه به حجم پرونده ها لازم است نظم دادگاه بر اساس تبصره 2 ماده 188 قانون آيين دادرسي رعايت شود و متهمان در مقام دفاع از افراد نامرتبط با اتهامشان نام نبرند.

وي ادامه داد: در اين مرحله از دادگاه به اتهام متهماني كه راي آنها از سوي شعبه 32 ديوان عالي كشور نقض شده است رسيدگي خواهد شد. همچنين ممكن است پرونده هايي كه در اين رابطه در دادسرا در حال رسيدگي است به دادگاه بيايد تا رسيدگي كامل انجام شود.

رئيس شعبه 79 دادگاه كيفري استان تهران تاكيد كرد: در اين مرحله از رسيدگي متهمان به سه گروه تقسيم شده كه در مرحله نخست به اتهامات 18 نفر رسيدگي خواهد شد.

رئيس دادگاه سپس از قاضي توكلي نماينده دادستان خواست به تشريح كيفرخواست بپردازد كه وي بعد از قرار گرفتن در جايگاه گفت در پي كشف شبكه اختلاس در بيمه ايران شعبه هاي فاطمي و كرج و همچنين اختلاس در استانداري، رسيدگي به پرونده در شعبه 5 بازپرسي دادسراي كاركنان دولت انجام و پرونده با صدور كيفرخواست به شعبه 76 دادگاه كيفري ارسال شد. در مرحله نخست براي 78 نفر راي صادر شد كه با تجديدنظر خواهي 34 نفر پرونده به شعبه 32 ديوان عالي كشور ارسال شد.

وي ادامه داد: حكم 23 نفر از متهمان در ديوان عالي كشور نقض و براي رسيدگي دوباره به شعبه هم عرض ارسال شد. همچنين در خصوص اخذ رشوه سه كيفرخواست جديد براي متهمان صادر شده است. با توجه به راي شعبه 76 دادگاه كيفري و مستندات پرونده براي متهمان تقاضاي كيفر قانوني را دارم.

وي افزود: به عنوان نخستين متهم آقاي (ع .خ) 48 ساله فاقد سابقه كيفري متهم به معاونت در اختلاس توام با جعل به مبلغ 2 ميليارد و 700 ميليون تومان و تحصيل مال نامشروع به مبلغ 260 ميليون تومان مي باشد. آقاي (ع. خ) با متهمان رديف اول و دوم ارتباط داشته و برادر همسر متهم رديف اول مي باشد. حكم مجازات وي در خصوص اتهام معاونت در اختلاس توام با جعل و تشكيل شبكه چند نفري نقض شده كه متهم چك ها را از متهم رديف اول پرونده گرفته و به واسطه دوستان و فاميل آنها را در بانك نقد مي كرد.

سپس نماينده بانك ملي در جايگاه قرار گرفت و گفت: در راي دادگاه بدوي مبلغ اشاره شده از سوي بانك ملي 505 ميليارد ريال اعلام شده كه مبلغ صحيح 738 ميليارد ريال مي باشد كه اين مبلغ از سوي آقاي (د. س) از بانك گرفته شده است.

نماينده بيمه ايران نيز در شكايت خود اعلام كرد: بر اساس راي ديوان عالي كشور اتهام برخي از نقدكنندگان چكها به پولشويي تغيير يافته است. اين افراد بدون اينكه تصادفي رخ داده باشد چك ديه گرفته و هنگام وصول اين چكها آدرس و مشخصات نادرستي را در پشت چك ها نوشته بودند. اين افراد همچنين براي تصادفات كارشناسي صوري انجام مي دادند. با توجه به راي شعبه 32 ديوان عالي كشور تقاضاي رد مال و جبران خسارت را دارم.

قاضي محمدي كشكولي سپس از آقاي (ع. خ) به عنوان نخستين متهم خواست در جايگاه حاضر شود.

متهم پس از قرار گرفتن در جايگاه اظهار داشت: از سال 88 در زندان هستم. ابتدا در شهرستان خوي نمايندگي بيمه داشتم. شوهرخواهرم به نام حمزه نوسي كه متهم رديف اول پرونده نيز مي باشد آن زمان معاون مديركل بيمه استان آذربايجان غربي بود كه در ادامه با مديركل استان درگير و از اين استان منتقل شد. بعد از اين ماجرا براي من نيز پاپوش درست كردند كه در دادگاه تبرئه شدم. جريان دادگاههاي من 2 سال به طول انجاميد. بعد از تبرئه شدن در تهران دفتر نمايندگي بيمه تاسيس كرده و مشغول به كار شدم. در آن زمان حمزه نوسي مي گفت ماشين هاي تصادفي را مي خريم و آن را در تعميرگاه خودمان تعمير كرده و به فروش مي رسانيم. شركت بيمه ايران نبايد از اين موضوع باخبر مي شد. او چك هاي مشتريان را به من مي داد تا برايش نقد كنم، من هم به همراه خانواده ام اين چك ها را نقد مي كرديم. در طول 5 سال حدود 80 چك را نقد كردم.

رئيس دادگاه: كل مبلغي كه نقد كردي چه ميزان بود؟

متهم: حدود يك ميليارد و 800 ميليون تومان

رئيس دادگاه: با اين پولها ملك خريداري كرديد؟

متهم: نه. پس از نقد كردن چكها حدود 100 يا 200 هزار تومان به عنوان حق الزحمه مي گرفتم.

رئيس دادگاه: متهم هستيد به تملك 260 ميليون تومان حاصل از فعاليت غير قانوني اين اتهام را قبول داريد؟

متهم: نه، اين اتهام را قبول ندارم. بعد از گرفتار شدن، حمزه نوسي و داوود فهيمي متهمان رديف اول و دوم را با يكديگر روبرو كردند كه آنها مدعي شده بودند 20 درصد از سهم چك ها را به نقد كننده داده و 80 درصد بقيه را بين خودشان تقسيم مي كردند. به همين خاطر تصور مي شود بابت نقد كردن هر چك من 20 درصد گرفته ام اما حمزه نوسي 100 تا 200 هزار تومان بيشتر به من نمي داد.

رئيس دادگاه: با جابر ابدالي چه ارتباطي داشتي؟

جابر ابدالي همشهري ما بود و هيچ ارتباطي من با وي نداشتم. از همان زماني كه دستگير شديم در تحقيقات مي خواستند كه ما حرف هايي را عليه جابر ابدالي بزنيم و من نيز حرفها را گفتم. با جابر ابدالي هيچ ارتباطي نداشتم.

رئيس دادگاه: در جريان محاكمه در شعبه 76 مدعي شده ايد 300 ميليون تومان را در تعميرگاه كرج به جابر ابدالي داده ايد، در اين باره چه توضيحي داريد؟

متهم: نه ، اين اظهارات مربوط به بازجويي ها است. من در دادگاه عليه جابر هيچ حرفي نزدم.

رئيس دادگاه: اظهارات حمزه نوسي عليه خودت را قبول داري؟

متهم: بله، حمزه گردن من حق دارد. حرف هاي او بعد از روبرو كردن با يكديگر را قبول دارم اما قبل از آن را نمي پذيرم.

رئيس دادگاه: چكها را از طريق چه كساني وصول مي كرديد؟

متهم: از طريق همسرم، دخترم و اعضاي (ع. ن) يك ميليارد و 800 ميليون تومان چك وصول كردم كه بابت آن حدود 80 ميليون تومان گرفتم. 5 سال است كه در زندانم و اجاره خانه ام از طريق حمزه نوسي پرداخت مي شود.

رئيس دادگاه: جابر ابدالي گفته حدود 700 ميليون تومان از شما در تعميرگاه و نمايندگي بيمه فاطمي گرفته است در اين باره چه توضيحي داريد؟

متهم: اين حرفهاي جابر نيست، من با او فقط همشهري بوده و از وي نه پولي گرفته و نه پولي به او داده ام.

در اين زمان رئيس دادگاه اعلام كرد: براي افشاي حقيقت نياز به روبرو كردن برخي متهمان با يكديگر است.

قاضي محمدي كشكولي سپس از متهم در خصوص پشت نويسي چكها پرسيد كه وي در پاسخ گفت: گاهي شيطنت مي كرديم و آدرس اشتباهي مي نوشتيم اما هويتمان را صحيح مي نوشتيم. آدرس اشتباه نيز در پشت حدود 15 فقره از چك ها نوشته شده بود.

رئيس دادگاه: گردش مالي چكهاي وصول شده از سوي شما 2 ميليارد و 702 ميليون تومان مي باشد. درباره منشاء اين چك ها نمي پرسيديد؟

متهم: به من مي گفتند اين چك ها مربوط به ماشين هاي تصادفي است. از منشاء پول ها خبر نداشتم. اگر تخلفي صورت مي گرفت چرا طي اين 5 سال حسابرسان بيمه متوجه موضوع نشده بودند.

رئيس دادگاه: مبلغ چك هايي كه وصول كرديد چه ميزان بود؟

متهم: از 8 ميليون تومان تا 35 ميليون تومان،

البته اين اواخر رقم ها زياد شده بود. من شيطنت مي كردم در خصوص پشت نويسي چك ها اما درصدي بابت اين كار دريافت نمي كردم. آقاي حمزه نوسي همين طوري پولي به عنوان حق الزحمه به من مي داد.

رئيس شعبه 79 دادگاه كيفري سپس با تفهيم اتهام به خانم (ع.ح) از او خواست به دفاع از اتهام خود بپردازد.

زن جوان پس از قرار گرفتن در جايگاه با رد اتهام پولشويي به ميزان 50 ميليون ريال اظهار داشت: من از ماجراي اختلاس خبري نداشتم، همسرم يك قطعه زمين را به من هديه داده بود كه به خاطر بدهي به برادر شوهرم اين زمين را به مبلغ 50 ميليون تومان به آقاي داوود فهيمي فروختيم. آقاي فهيمي 35 ميليون تومان چك داد كه اين چك را نقد كرده و 30 ميليون تومان آن را به حساب برادرشوهرم واريز كردم. قرار بود برادرشوهرم كه از متهمان پرونده است 20 ميليون تومان را به عنوان طلبش برداشته و با 10 ميليون تومان ديگر برايم كار كرده و سودش را بپردازد.

رئيس دادگاه: آقاي فهيمي موضوع خريد زمين را تكذيب كرده است.

متهم: ما بين خودمان يك قولنامه دستي نوشته بوديم كه بعد از فسخ شدن اين قرارداد قولنامه را پاره كردم و پول آقاي فهيمي از طريق برادرشوهرم به حسابش واريز شد.

رئيس دادگاه: برادرشوهرتان در بازجويي ها مدعي شده دو فقره چك متعلق به بيمه ايران از سوي شما نقد شده است در اين باره چه توضيحي دارد؟

متهم: من فقط يك فقره چك را نقد كردم. پس از دفاعيات متهم، قاضي محمدي كشكولي تنفس اعلام كرد تا ساعت 1 بخش دوم دادگاه براي رسيدگي به اتهامات ديگر متهمان برگزار شود.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن