تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798516010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران نام استانداران سابق تهران در ليست متهمان بيمه/ دريافت رشوه 60 هزار درهمي يكي از متهمان


واضح آرشیو وب فارسی:برنا نيوز: در چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران نام استانداران سابق تهران در ليست متهمان بيمه/ دريافت رشوه 60 هزار درهمي يكي از متهمان
چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران به رياست قاضي كشكولي امروز در حالي برگزار شد كه ۴ متهم در جلسه غائب بودند.


به گزارش خبرنگار اجتماعي برنا، چهارمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده اختلاس از بيمه ايران به رياست قاضي كشكولي امروز در حالي برگزار شد كه ۴ متهم در جلسه غائب بودند.

*مجوز مديركل را داشتيم/ استاندار مطلع بود
در نخستين بخش از برگزاري دادگاه اختلاس از بيمه ايران نوبت به متهم يك ميلياردي با نام م – خ، 56 ساله و بازنشسته استانداري تهران رسيد. اتهام وي وصول تعرفه مازاد بر تعرفه دولتي از محل بهره برداري از معادن به مبلغ يك ميليارد و 250 ميليون تومان و اختلاس به مبلغ 895 ميليون ريال بود.

م – خ در پاسخ به سوال قاضي مبني بر پذيرش اتهامات گفت: اتهامات خودم را قبول ندارم. از 20 سال گذشته تا بعد از بازنشستگي من هم اين تعرفه مازاد دريافت مي‌شد و تبديل به عرف شده است.

متهم در ادامه گفت: من تنها هم نبودم و چند نفر ديگر هم اين كار را مي‌كردند. مجوز مديركل را داشتيم. حتي سازمان بازرسي گفته بود كه بعد از منم اين مبالغ گرفته شده است. اجازه كتبي براي دريافت نداشتيم اما اگر كسي مي‌خواست مي‌توانست از مدير كل بگيرد.

وي همچنين گفت: حتي استاندار هم از اين كار مطلع بود و من فكر نمي‌كردم خلاف باشد. اگر خلاف بود مدير يا استاندار جلوي آن را مي گرفت.

متهم افزود: مبلغ تعرفه‌ها مشخص است و نمي‌شود آنرا كم داد. من هرچه مي‌گرفتم به مسئولان مي‌دادم. سازمان بازرسي حتي ابتدا من را جاي مديركل گرفته بود. وقتي مديركل اين تعرفه را مي‌گرفت، من چه كاره بودم كه نگيرم؟

م – خ در پاسخ به سئوال قاضي مبني بر اينكه شما تحصيل‌كرده‌ايد، چطور نمي‌دانيد كه واريز اين مبالغ به حساب شخصي خلاف است، گفت: اگر اين پول خلاف بود كه به حساب خودم نمي‌ريختم. من اجرا كننده بودم و دستور دهنده كس ديگري بود. به ما گفته مي‌شد كه اين مبالغ براي خانواده شهدا، 22 بهمن، پاداش كارمندان و غيره هزينه مي‌شود.

متهم در پاسخ به قاضي در ارتباط با اينكه از اين مبالغ را استفاده شخصي مي‌شده است، گفت: من در كار خريد و فروش مسكن هستم و اين مبالغ از اين محل تامين مي‌شد.

نجفي توانا وكيل م-خ گفت: اراده قوي براي برخورد با مجموعه‌اي كه اين جرم را مرتكب شده‌اند وجود ندارد. اتهام موكل من مباشرت در اختلاس است و يكي از اين شركا استانداران سابق و اسبق بوده‌اند كه كتبا اعلام كردند اين پول دريافت شده است.

نجفي توانا در ادامه با ارايه اين درخواست به دادگاه كه از اين دو استاندار دعوت كنيد تا بگويند چرا چنين دستوري داده‌اند؟ مگر مي‌شود جرمي اتفاق بيفتد و با متهمان اصلي و دانه درشت‌ها برخوردي نشود؟ افزود: موكلم اشتباه كرده اما جرم او كيفري نيست، يك عمل مادي هم نمي‌تواند 2 عنوان مجرمانه داشته باشد كه هم وصول مبلغ و هم اختلاس باشد.

وي در ادامه تاكيد كرد: در گزارش‌هاي تمامي نهادها آمده كه دستور مديركل موجب اخذ مبلغ شده است، وجوه با دستور استاندار و مديركل دريافت شده و از سوي استانداري اعلام وصول شده بنابراين موكلم مبلغي براي خود برنداشته است، بنابراين اين جرم مدعي و شاكي خصوصي مي‌خواهد كه نداريم.

نجفي توانا با اشاره به اينكه اختلاس زماني تعلق مي‌گيرد كه پول دولتي باشد، افزود: مالي كه به دست آمده حرام شرعي است و نمي‌تواند دولتي باشد بنابراين اختلاس نيست، موكلم موقع بازنشستگي تسويه حساب كرده و بدهي نداشته، مگر شما از كارمندان ميلياردر ديگر مي‌پرسيد كه از كجا پول آورده‌اند كه از موكل من مي‌پرسيد؟

وي با بيان اين مطلب كه استانداراني كه مدعي مبارزه با فساد هستند؛ بگويند چرا چنين مديركلي را بركنار نكردند، تاكيد كرد: ماندن مديركل يعني تاييد از سوي استاندار.

نجفي توانا در واكنش به گفته قاضي مبني بر اينكه سوء نيت جرم است و جرم موكل شما غير قابل گذشت است و نياز به شاكي خصوصي ندارد، گفت: رويه قياس به اين امر حكايت دارد، استاندارها نامه نوشته‌اند و دادگاه نياز به حضور آن‌ها نمي‌بيند.

*دريافت رشوه به مبلغ 60 هزار درهم براي خريد مبلمان در دوبي
آخرين متهم جلسه امروز دادگاه س.ف.ه رئيس وقت اداره اعتبارات استانداري بود كه اتهام وي دريافت رشوه به مبلغ 60 هزار درهم براي خريد مبلمان در دوبي و همچنين دريافت يك ميليون و 300 هزار درهم براي خريد آپارتمان در دوبي بود كه وي نيز هيچ‌يك از اتهامات وارده بر خودش را قبول نكرد و در دفاع از خود گفت: من خودم مبل‌ها را به مبلغي معادل 13 ميليون تومان خريدم.

س.ف.ه در ادامه گفت: من در دوبي اقامت 3 ساله دارم و بايد هر 6 ماه يكبار براي تمديد اقامت به آنجا بروم، من از كسي كه اين اتهامات را به من وارد كرده شكايت مي‌كنم. «د.س» خودش در دادگاه گفت كه به من پولي نداده اما حالا من را متهم كرده است.

پس از استماع اظهارات «س.ف.ه» قاضي ختم جلسه را اعلام و ادامه رسيدگي را به فردا ساعت 9 صبح در شعبه 79 دادگاه كيفري موكول كرد.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برنا نيوز]
[مشاهده در: www.bornanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن