تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803690245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهردار منطقه 20 در نشست دبيران شوراياري محلات تاكيد كردضرورت تشكيل كميته‌هاي اجتماعي در آگاه‌سازي براي نوسازي بافت فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شهردار منطقه 20 در نشست دبيران شوراياري محلات تاكيد كردضرورت تشكيل كميته‌هاي اجتماعي در آگاه‌سازي براي نوسازي بافت فرسوده
شهردار منطقه 20 تهران تشكيل كميته‌هاي اجتماعي را گامي موثر در فرهنگ سازي احياي بافت فرسوده و توجيه شهروندان عنوان كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از جنوب استان تهران، منصور كتانباف پيش از ظهر امروز در جلسه مشترك با دبيران شوراياري محلات با اشاره به اينكه استفاده حداكثري از ظرفيت‌هاي متقابل دفاتر خدمات نوسازي و شهرداري منطقه از اهداف تشكيل اين كميته است، افزود: گام اساسي و ضروري براي فرهنگ سازي احياي بافت فرسوده در اين منطقه با تشكيل كميته‌هاي اجتماعي و نوسازي مردمي بافت فرسوده متشكل از ائمه جماعات، شوراياران، مديران محله‌ها، ورزشكاران، مساجد و هيئت‌هاي مذهبي برداشته مي‌شود.

شهردار منطقه 20 به اهميت ارتقاي آگاهي شهروندان در اين زمينه اشاره كرد و اضافه كرد: بنابر دستور شهردار تهران نوسازي بافت فرسوده از اولويت‌هاي مديريت شهري منطقه 20 است كه بستر لازم براي تسهيلات بانكي، تسريع در صدور پروانه ساخت، مساعدت با مالكين در چارچوب ضوابط قانوني، جذب سرمايه گذار و استفاده از ظرفيت‌هاي اجتماعي در منطقه 20 فراهم شده است.

كتانباف با اشاره به اينكه سرعت بخشيدن به نوسازي بافت‌هاي فرسوده در راستاي ارتقاي ايمني شهرها و شهروندان حائز اهميت است و تعاملات خوبي با اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران و مسئولان شهري انجام شده است، تصريح كرد: نوسازي بافت فرسوده نياز به يك حركت جهادي و بسيجي وار دارد و نقش شوارياران در توجيه مديران محلات و اطلاع‌رساني و توانمندسازي ساكنان بافت‌هاي فرسوده، بسيار مهم و تاثير گذار است.

حبيب‌الله غفوري، معاون اجتماعي و فرهنگي منطقه 20 با اشاره به اينكه آئين‌نامه كميته‌هاي اجتماعي آماده شده است و به‌زودي به شوراياري‌ها ارائه مي‌شود، گفت: با بررسي‌هاي به عمل آمده وجود بافت‌هاي فرسوده يك باور اجتماعي است و اعضاي شوراياري‌ها و مديران محلي نقش بسيار مهمي در تغيير باور افراد ساكن در اين بافت‌ها كه به نوعي وابستگي تبديل شده است و تشويق در نوسازي و اصلاح آن‌ها ايفا مي‌كنند.

گزارشي از عملكرد دفاتر خدمات نوسازي بافت‌هاي فرسوده جنوب تهران

مدير دفتر خدمات نوسازي مردمي منطقه 20 نيز ضمن ارائه خلاصه گزارش عملكرد دفاتر خدمات نوسازي بافت‌هاي فرسوده منطقه گفت: از جمله شاخص‌هاي بافت فرسوده مي‌توان به سه ويژگي ريزدانه، نفوذناپذير و ناپايدار بودن و از عوامل زمينه‌ساز فرسودگي بافت‌هاي شهري مي‌توان به ضعف اقتصادي، كاهش سرمايه اجتماعي و كاهش حس تعلق اشاره كرد.

سعيد طاهري با اشاره به برخي از معضلات بافت‌هاي فرسوده و اهميت تجميع املاك و امتيازات آن اظهار داشت: دفاتر خدمات نوسازي با شناخت فرصت‌ها، اعتمادسازي، آگاه سازي و ترغيب ساكنان به صورت رايگان خدمات ويژه‌اي از جمله تهيه نقشه‌هاي معماري مشاوره در ارتباط با ساخت و ساز و بيمه و تضمين كيفيت ساختمان، معرفي سازندگان معتبر، تنظيم قرارداد مشاركت و پيگيري روند تهيه پروانه ساخت را با هدف هويت بخشي معماري ايراني- اسلامي، ارائه مي‌دهند.

وي با ارائه آمار بافت‌هاي فرسوده منطقه به تفكيك نواحي و محلات، كاربري پلاك‌هاي واحدهاي مسكوني را بيشترين آمار بافت فرسوده عنوان كرد و گفت: اعضاي كميته اجتماعي نوسازي و بهسازي بافت فرسوده اطلاعاتي را شامل مشخصات املاك به تفكيك محلات و مالكين موافق و مخالف نوسازي و همچنين فوايد تجميع و نوسازي و مشاركت در ساخت و مقايسه آن با ساخت به صورت انفرادي و ... را در اختيار مسئولان محلي و شوراياران قرار مي‌دهند.

اين گزارش حاكي است، در ادامه اين جلسه اعضاي شوراياري محلات ضمن ارائه برخي مشكلات محلات داراي بافت فرسوده، به تعدادي از اقداماتي كه براي تشويق شهروندان در تجميع املاك و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و توجيه آنان مورد نياز است اشاره كردند و بر لزوم اعطاي تسهيلات و امتيازات به مالكان تاكيد كردند.

جلسه بررسي وضعيت بافت فرسوده در منطقه 20 با حضور قائم مقام، معاونان و مسئولان ادارات و معاونان شهرداران نواحي شهرداري منطقه 20 و دبيران و اعضاي شوراياري محلات و مديران دفاتر خدمات نوسازي اين منطقه در سالن شهيد تهراني مقدم ساختمان مركزي شهرداري منطقه 20 برگزار شد.

انتهاي پيام/2462/س40

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن