تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834836874
پرسهزني در جادهاي بيپايان
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: پرسهزني در جادهاي بيپايان
هاليوود با اصرار روي توليد فيلمهايي كه حالوهواي شرح حالگونه دارند، دست به كاري مخاطرهآميز ميزند.چند هفته قبل پس از آنكه كمپاني «دريم وركز» اعلام كرد قصد توليد فيلمي درباره زندگي و فعاليتهاي اجتماعي و سياسي مارتين لوتركينگ را دارد، بحث و جنجال مربوط به ساخت فيلمهايي كه اختصاص به چهرههاي واقعي و سرشناس دارد، دوباره بالا گرفت. هنوز 24ساعت از اعلام اين خبر توسط مسئولان كمپاني دريم وركز نگذشته بود كه آنها اعلام كردند، پروژه توليد فيلم مارتين لوتركينگ متوقف شده است. علت توقف توليد فيلم، اعتراض خانواده اين مبارز فعال حقوق بشر به ساخت فيلمي درباره او بوده است. بلافاصله پس از انتشار خبرتوليد فيلم، دو تن از فرزندان لوتركينگ به صورت رسمي اعلام كردند با آنها در اين رابطه هيچ صحبت و مذاكرهاي نشده است.به گفته آنها، برادر سوم آنها كه اجازه توليد فيلمي با قصه زندگي لوتركينگ را به دريم وركز داده، حق چنين كاري را نداشته و واگذاري چنين امتيازي بايد توسط جمع خانواده لوتركينگ صورت گيرد و نه تعدادي از آنها. اين اقدام يادآور يكي از جملههاي معروف خود لوتركينگ بود كه ميگفت: «تمام مراحل توسعه و پيشرفت، ناپايدار و متزلزل است و حل يك مشكل ما را به سمت رودرروشدن با مشكلات ديگر پيش ميبرد.»آيا توليد فيلمي سينمايي براساس قصه زندگي يك شخصيت واقعي، كاري چالشبرانگيز است و در مقايسه با تلاش براي كسب حقوق مدني و اجتماعي، كار سختتري به نظر ميرسد؟ اين سؤالي است كه بسياري از اهل فن مطرح ميكنند. تعداد زيادي از هنرمنداني كه شرح حال زندگي آدمهاي واقعي را تبديل به فيلم سينمايي كردهاند، ميگويند ساخت و توليد فيلمهاي شرح حالگونه شبيه يك كارزار سخت و دشوار است. آنها ميگويند زنداني كردن يك هيولا چقدر مشكل است؟ ساخت فيلمهاي شرح حالگونه هم همينطور است!پيدا كردن قصه زندگي يك چهره سرشناس، بخش راحت و آسان كار است، اما كسب حقوق قانوني برگردان سينمايي اين قصه، بخش اصلي و مشكل كار است. راضيكردن وابستگان اين چهرهها كار سادهاي نيست. سازندگان اينگونه فيلمها، همين مشكل را با تماشاگران سينما هم دارند.همين گروه ميگويند پيدا كردن قصه زندگي يك چهره سرشناس، بخش راحت و آسان كار است، اما كسب حقوق قانوني برگردان سينمايي اين قصه، بخش اصلي و مشكل كار است. راضيكردن وابستگان اين چهرهها كار سادهاي نيست. سازندگان اينگونه فيلمها، همين مشكل را با تماشاگران سينما هم دارند. آنها پس از رد كردن خوان وابستگان چهرههايي كه ميخواهند فيلم زندگي آنها را بسازند، حالا با خوان تماشاگران روبهرو هستند. تماشاگران سينما انتظاراتي از اينگونه فيلمها دارند كه سازندگان آنها مجبور به رعايت آنها هستند. همين نكات تهيهكنندگان اين نوع فيلمها را وادار ميكند كه محدوديتهاي مختلفي را در كار خود قبول كنند. آنها پول خود را روي محصولي خرج ميكنند كه بايد بيشتر از هر چيز خواست و نظر «ديگران» را در نظر بگيرد تا خواست و نظر خود آنها . كيفيتي كه آنها به دنبال آن هستند، داراي معني متفاوتي است كه طيف وسيعي از آدمهاي مختلف، ميزان و مقدار آن را تعيين ميكنند.به همين دليل است كه با وجود تلاش وسيع سازندگان اين نوع فيلمها- و تلاش غيرقابل انكارشان براي آمادهكردن آنها براي نمايش در فصل رقابتهاي اسكاري- صنعت سينما شاهد توليد تعداد اندكي فيلم سينمايي است كه اختصاص به شرح حال چهرههاي واقعي دارد. در يك كلام، در مجموعه فيلمهاي زيادي كه هر سال ساخته ميشود، تعداد فيلمهاي شرح حالگونه به تعداد انگشتان يك دست هم نميرسد. اين اتفاق در شرايطي رخ ميدهد كه هيچكس به صورت رسمي، دستور منع توليد اينگونه فيلمها را صادر نكرده است و دستورالعملي وجود ندارد كه براساس آن به تهيهكنندگان و فيلمسازان گفته شده باشد كه شما حق ساخت چنين فيلمهايي را نداريد.در ارتباط با پروژه توليد سينمايي قصه زندگي مارتين لوتركينگ توسط كمپاني دريم وركز، اين استيون اسپيلبرگ مدير آن بود كه علاقهمند به ساخت چنين فيلمي بود. به همين دليل، خود او پيگيري تمام كارهاي آن را به عهده گرفت و شخصا براي خريد امتياز قصه زندگي لوتركينگ و تبديل آن به فيلمي سينمايي اقدام كرد. يكي از فرزندان لوتركينگ، فروشنده امتياز برگردان سينمايي قصه زندگي پدرش به كمپاني دريم وركز بود ولي انتشار اين خبر، باعث تحرك تازه ديگر فرزندان لوتركينگ شد.
فرزندان لوتركينگ تهديد كردند در صورتي كه دريم وركز دست به توليد اين فيلم بزند از اين كمپاني شكايت قانوني خواهند كرد. اين مسئله تاثير منفي خودش را بر پروژه گذاشت، به اعتقاد مسئولان دريم وركز، وجود يك اختلاف عقيده آشكارنميتواند به نفع پروژه سينمايي مارتين لوتركينگ باشد. در بيانيه رسمي اين كمپاني در ارتباط با اين موضوع آمده است: «ما هنوز هم خودمان را نسبت به ساخت اين فيلم متعهد ميدانيم و حتما فيلمي كه بيانگر فعاليتها و زندگي مارتين لوتركينگ باشد را توليد خواهيم كرد اما اين كار را زماني انجام خواهيم داد كه اعضاي خانواده لوتر كينگ به يك وحدت و هماهنگي رسيده باشند. تنها در آن صورت فيلم ما حيات پيدا ميكند و ما ميتوانيم فيلمي درباره وحدت ملتمان بسازيم.» نكته جالب اين است كه عدم وحدت فرزندان مارتين لوتر كينگ در ارتباط با كسي است كه هميشه آدمها و ملت آمريكا را دعوت به وحدت ميكرد.قصه زندگي مارتين لوتر كينگ اولين قصه واقعي نيست كه ميخواهد شرح حال يك چهره سرشناس را روي پرده سينما تعريف كند. چندين فيلم سينمايي پر سروصدا يا كم سرو صدا وجود دارد كه اختصاص به قصه زندگي آدمهاي واقعي دارد و توسط كمپانيهاي بزرگ فيلمسازي تهيه و توليد شده است. در اين بين، فيلمهايي هم بودهاند كه پس از طي كردن مراحل مختلف، باز هم نتوانستهاند شاهد توليد خود باشند. در فاصله زماني 50سال گذشته، چند فيلم را ميتوان نام برد كه قصه شرح حالگونهاي را تعريف كرده باشد؟ تحليلگران سينمايي به يك نكته جالب اشاره ميكنند و ميگويند دنياي موسيقي و آدمهاي آن يكي از هدفهاي اصلي صنعت سينما براي توليد فيلمهاي شرح حالگونه بودهاند. علت اين امر را بايد در محبوبيت موسيقي آنها دانست كه به صورت كاست و سيدي در منازل و محلهاي كار به وفور حضور دارند.در طول چند ماه اخير، كمپانيهاي مختلف سينمايي خبر توليد فيلمهايي براساس قصه زندگي كساني مثل آبراهام لينكلن، كرت كوبيان، نينا سيمون، مرلين مونرو، هيو هفنر، تئودور روزولت، لنس آرمسترانگ، جيمز براون، فرانك سيناترا، يان فلمينگ و ميلي دانيلي را اعلام كردهاند. چراغ سبز توليد اين فيلمها داده شده است، ولي اهل فن عقيده دارند تمام اين پروژهها براي رسيدن به سرمنزل مقصود، با مسائل و مشكلات متعدد روبهرو هستند.هاوارد بالدوين كه سال2004 فيلم «ري» را براساس قصه زندگي ري چارلز، خواننده و نوازنده سياهپوست توليد كرد، ميگويد: «ما هميشه آن قصههايي را دوست داشتهايم كه در ستايش روح انساني است و پيروزيهاي آدمهاي واقعي در نبرد با مشكلات و مصائب را نشان ميدهد؛ قصه ريچارلز چنين حالوهوايي داشت.» اين تهيهكننده اين روزها مشغول كار روي پروژه 2 شخصيت واقعي ديگر است. اولي گورديهاو، ورزشكار افسانهاي دنياي هاكي روي يخ است و ديگري درباره جوليا باترفلاي هيل فعال سرشناس اجتماعي. ساخت فيلم سينمايي قصه زندگي نينا سيمون هم وضعيت مشابهي دارد. كمپاني پارامونت مدتهاست كه فيلمنامه فيلم خود را آماده كرده و قرار است آن را با همكاري شبكه امتيوي تهيهكند ولي پرونده حقوقي مربوط به اين مسئله، تا به امروز مانع از توليد آن شده است. بالدوين صحبت خود را چنين ادامه ميدهد:«خب، وقتي ما فيلمي شرح حالگونه تهيه ميكنيم، طبيعي است كه نسبت به آن بيوگرافي وفادار بمانيم اما وفاداري معاني متفاوتي در بينآدمهاي مختلف دارد. هر كسي فكر ميكند معني وفاداري اين است كه قصه فيلم خود را آنگونه به پيش ببريم كه او دوست دارد و فكر ميكند درست است. اما هدف اصلي من از توليد اين نوع فيلمها اين است كه نشان دهم آدمهاي واقعي چگونه در زندگي خود در مقابل موانع و مشكلات ايستادگي كردند و پيروز شدند. چنين قصهاي هميشه يك قصه جذاب و شنيدني بوده است و عموم تماشاگران هم دوست دارند چنين قصهاي را روي پرده سينما ببينند و با كاراكتر اصلي آن همراه شده و همذاتپنداري كنند.»آنچه بالدوين ميگويد، تجربهاي است كه بقيه تهيهكنندگان سينمايي هم مشابه آن را داشتهاند. به همان اندازه كه صنعت سينما ذوق و شوق توليد فيلمهاي شرح حالگونه را دارد، مشكلات مختلف هم در راه توليد اينگونه فيلمها سنگاندازي ميكنند. وقتي به شرايط ساخت فيلمهايي مثل «خارج از آفريقا» ، «ارين بروكوويچ»، «شجاعدل»، «فهرست شيندلر» و حتي «جولي وجوليا» (كه مدتي قبل روي پرده سينماها رفت) نگاه ميكنيم، ميبينيم كه همه آنها كموبيش راه مشابهي را طي كردهاند. موانع در تمام لحظات توليد اين فيلمها خودشان را به نمايش ميگذارند. بحث اصلي فقط اين نيست كه امتياز و اجازه قانوني توليد اين فيلمها از بازماندگان و وابستگان اين چهرههاي سرشناس گرفته شود. اين بخش رسمي كار است، در كنار اين مسئله، اجازههاي غيررسمي ديگري هم وجود دارد كه باعث ميشود تا تهيهكنندگان و فيلمسازان وارد يك مبارزه و چالش سخت شوند. واقعيت امر اين است كه توليد فيلمي شرح حالگونه كه عموم تماشاگران را از قصهاش راضي كند، كار چندان سادهاي نيست. براي مثال توليد فيلمي درباره زندگي مونرو يك پروژه قديمي است كه قدمت بحث ساخت آن به سالها قبل برميگردد. حتي اندرو دومينيك قصه كتاب شرححالگونه پرفروش جويسكارول اوتس را كه «موطلايي» نام داشت، تبديل به فيلمنامه كرد. با اين حال، توليد فيلم هنوز در هالهاي از ابهام قرار دارد. ساخت فيلم سينمايي قصه زندگي نينا سيمون هم وضعيت مشابهي دارد. كمپاني پارامونت مدتهاست كه فيلمنامه فيلم خود را آماده كرده و قرار است آن را با همكاري شبكه امتيوي تهيهكند ولي پرونده حقوقي مربوط به اين مسئله، تا به امروز مانع از توليد آن شده است. نبرد حقوقي كمپاني با همسر سابق اين خواننده مانع اصلي در اين راه است. ديويد پرموت- تهيهكننده- از اواسط دهه 70 سرسختانه به دنبال كسب امتياز قانوني توليد فيلمي سينمايي براساس قصهزندگي جانيس جاپليس است. او قصه كتاب «زندهبه آتش كشيده شده» اثر ميرا فريدمن را به صورت فيلمنامه درآورده است. توليد اين فيلم ماجراجوييهاي زيادي را به همراه داشته كه خودش ميتواند دستمايه توليد يك فيلم سينمايي مستقل شود. مشكل توليد فيلمهايي درباره چهرههايي مثل سيمون و جاپليس كه در دنياي موسيقي فعاليت ميكردند، فقط اختصاص به كسب امتياز قصه زندگي آنها ندارد. براي توليد اينگونه فيلمها، بايد امتياز مربوط به استفاده از موسيقي و ترانههاي آنان را نيز كسب كرد.پرموت در رابطه با تلاشهاي خود ميگويد:«ساخت اين فيلم مثل يك قدم زني بيانتها در يك جاده طولاني و پايانناپذير بود. با آنكه در تمام اين مدت بتميدلر كه خودش يك هنرمند سرشناس است در كنارم بود ولي موانع تمام نشدني بودند. بعضي وقتها به خود ميگويم كه تسليم شوم و اين كار را رها كنم ولي سالهاست كه ميخواهم قصه زندگي چاپلين را به صورت فيلم سينمايي درآورم. زحمت زيادي برايش كشيدهام و نميخواهم آن را نيمهكاره رها كنم.»مارتين اسكورسيزي كه «هوانورد» او با بازي لئوناردو ديكاپريو در نقش هاوارد هيوز بحث و جنجال زيادي به پاكرد، ماه مي اعلام كرد ميخواهد قصه زندگي فرانك سيناترا را در كمپاني يونيورسال، به صورت فيلمي سينمايي درآورد. بلافاصله پس از اعلام اين خبر، اين سوال مطرح شد كه اين فيلمساز كهنهكار چه نگاهي به زندگي و فعاليتهاي سيناترا خواهد داشت؟ با آنكه فرزند اين خواننده و بازيگر گفت مطمئن است اسكورسيزي حق مطلب را در مورد پدر او ادا خواهد كرد و وي را به شكلي شايسته روي پرده سينما به تصوير خواهد كشيد اما گروهي ديگر پرسشهايي را در رابطه با شايعه همكاري سيناترا (و دوست و همكار صميمياش دينمارتين) با باندهاي مافيايي پرنفوذ دهه 60 ميلادي مطرح كردند. در يكي از كتابهايي كه به شرح حال سيناترا ميپردازد، نويسنده مدعي شده سيناترا و مارتين با پولهاي غيرقانوني باندهاي مافيايي، تبديل به چهرههاي مشهور شدند. كريستوفر ويلكيشن كه فيلمنامه «علي» درباره زندگي محمدعلي كلي را نوشته باتوجه به تجربه كارياش چنين ميگويد:«نكته اصلي و گمراهكننده در مورد نگارش يا ساخت فيلمي شرح حال گونه اين است كه هنگام كار در چنين حالتي، اصلا نبايد تلاش كنيم كه اثري شرححالگونه ارائه دهيم. بايد فكر كنيم داريم فيلمنامهاي معمولي درباره يك آدم معمولي و غير مهم مينويسيم. شايد بسياري از جزئيات زندگي اين آدمها براي تماشاگران جالب و جذاب نباشد. بايد يادمان باشد كه داريم يك فيلم سينمايي ميسازيم و به همين دليل بايد فاصله بين آنچه واقعا اتفاق افتاده را با يك قصه درام پيچيده و سرگرمكننده حفظ كنيم. مستندات خستهكنندهاند ولي حقيقت هميشه جذابيت دارد و آدم را شيفته خودش ميكند.»پرموت هم ديدگاه مشابهي را در اين رابطه مطرح ميكند:«اگر در فيلمنامهتان با آدمهاي معروف و چهرههاي تاريخي سر و كار داريد، مجبوريد قصهاي را تعريف كنيد كه تا قبل از اين گفته نشده است، بايد به زير پوست آن موضوع رخنه كنيد؛ اصل مطلب همين است.»منبع : همشهريتنظيم براي تبيان: مسعود عجمي
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 391]
صفحات پیشنهادی
پرسهزني در جادهاي بيپايان
پرسهزني در جادهاي بيپايان-پرسهزني در جادهاي بيپايانهاليوود با اصرار روي توليد فيلمهايي كه حالوهواي شرح حالگونه دارند، دست به كاري مخاطرهآميز ميزند.چند هفته قبل ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان-پرسهزني در جادهاي بيپايانهاليوود با اصرار روي توليد فيلمهايي كه حالوهواي شرح حالگونه دارند، دست به كاري مخاطرهآميز ميزند.چند هفته قبل ...
«سالار عقيلي» به ياد «مشكاتيان» ميخواند
پرسهزني در جادهاي بيپايان · جنگ ازلي و ابدي خير و شر · «پدرخوانده» چگونه خلق شد؟ فلسطين مظلوم و تنها · هدف حوزه هنری در عرصه کار هنری کشف استعدادهای جوان است ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان · جنگ ازلي و ابدي خير و شر · «پدرخوانده» چگونه خلق شد؟ فلسطين مظلوم و تنها · هدف حوزه هنری در عرصه کار هنری کشف استعدادهای جوان است ...
هدف حوزه هنری در عرصه کار هنری کشف استعدادهای جوان است
پرسهزني در جادهاي بيپايان · شهر در پيچ و تاب خط · برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با تغييرات گسترده · «سالار عقيلي» به ياد «مشكاتيان» ميخواند · عزاداری آیت الله ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان · شهر در پيچ و تاب خط · برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با تغييرات گسترده · «سالار عقيلي» به ياد «مشكاتيان» ميخواند · عزاداری آیت الله ...
اسكورسيزي زندگي خوانندهي...
پرسهزني در جادهاي بيپايان هاوارد بالدوين كه سال2004 فيلم «ري» را براساس قصه زندگي ري چارلز، خواننده و نوازنده ... مارتين اسكورسيزي كه «هوانورد» او با بازي لئوناردو ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان هاوارد بالدوين كه سال2004 فيلم «ري» را براساس قصه زندگي ري چارلز، خواننده و نوازنده ... مارتين اسكورسيزي كه «هوانورد» او با بازي لئوناردو ...
آگورا پرفروشترین فیلم سینمای اسپانیا
پرسهزني در جادهاي بيپايان · شهر در پيچ و تاب خط · برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با تغييرات گسترده · «سالار عقيلي» به ياد «مشكاتيان» ميخواند · عزاداری آیت الله ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان · شهر در پيچ و تاب خط · برگزاري جشنواره تئاتر رضوي با تغييرات گسترده · «سالار عقيلي» به ياد «مشكاتيان» ميخواند · عزاداری آیت الله ...
اسپيلبرگ پرونده ساخت «آبراهام لينكلن» را باز كرد
پرسهزني در جادهاي بيپايان چند هفته قبل پس از آنكه كمپاني «دريم وركز» اعلام كرد قصد توليد فيلمي درباره ... دريم وركز، اين استيون اسپيلبرگ مدير آن بود كه علاقهمند ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان چند هفته قبل پس از آنكه كمپاني «دريم وركز» اعلام كرد قصد توليد فيلمي درباره ... دريم وركز، اين استيون اسپيلبرگ مدير آن بود كه علاقهمند ...
فیلم سینمایی هوانورد
در عين حال قرار است او در يك فيلم ديگر سينمايي نقش گوچي، طراح مطرح اروپايي ... پرسهزني در جادهاي بيپايان چندين فيلم سينمايي پر سروصدا يا كم سرو صدا وجود دارد ...
در عين حال قرار است او در يك فيلم ديگر سينمايي نقش گوچي، طراح مطرح اروپايي ... پرسهزني در جادهاي بيپايان چندين فيلم سينمايي پر سروصدا يا كم سرو صدا وجود دارد ...
پروژه «مارتين لوتركينگ» متوقف شد
پرسهزني در جادهاي بيپايان هنوز 24ساعت از اعلام اين خبر توسط مسئولان كمپاني دريم وركز نگذشته بود كه آنها اعلام كردند، پروژه توليد فيلم مارتين لوتركينگ متوقف ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان هنوز 24ساعت از اعلام اين خبر توسط مسئولان كمپاني دريم وركز نگذشته بود كه آنها اعلام كردند، پروژه توليد فيلم مارتين لوتركينگ متوقف ...
مارتین لوتر که بود و چه کرد؟
پرسهزني در جادهاي بيپايان چند هفته قبل پس از آنكه كمپاني «دريم وركز» اعلام كرد قصد توليد فيلمي درباره ... نكته جالب اين است كه عدم وحدت فرزندان مارتين لوتر ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان چند هفته قبل پس از آنكه كمپاني «دريم وركز» اعلام كرد قصد توليد فيلمي درباره ... نكته جالب اين است كه عدم وحدت فرزندان مارتين لوتر ...
قصه آدمهاي واقعي
پرسهزني در جادهاي بيپايان چندين فيلم سينمايي پر سروصدا يا كم سرو صدا وجود دارد كه اختصاص به قصه زندگي آدمهاي واقعي دارد و توسط كمپانيهاي بزرگ فيلمسازي ...
پرسهزني در جادهاي بيپايان چندين فيلم سينمايي پر سروصدا يا كم سرو صدا وجود دارد كه اختصاص به قصه زندگي آدمهاي واقعي دارد و توسط كمپانيهاي بزرگ فيلمسازي ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها