تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821295920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاشيه‌هاي جالب امروز بهارستاناز ابهام جالب توكلي تا گروه تواشيح تذكر و ‌طلسم ‌بودجه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حاشيه‌هاي جالب امروز بهارستاناز ابهام جالب توكلي تا گروه تواشيح تذكر و ‌طلسم ‌بودجه
خبرگزاري فارس: جلسه علني امروز مجلس با حاشيه‌هاي خواندني و جذابي ‌همراه بود.


به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، جلسه علني امروز مجلس كه سومين جلسه براي بررسي بودجه سال 91 بود، باز هم با تأخير و غيبت تعدادي از نمايندگان كار خود را آغاز كرد؛ جلسه امروز مجلس حاشيه‌هايي به همراه داشت:

تيتر امروز روزنامه ايران كه ‌نمايندگان را به واكنش واداشته بود‌، باعث به حاشيه رفتن مجلس در ابتداي جلسه علني شد؛ محبي‌نيا عضو هيئت‌رئيسه مجلس در ابتداي جلسه علني در قالب بيان تذكري با انتقاد شديد از تيتر روزنامه ايران ‌عليه مجلس و نمايندگان خواستار رسيدگي قضايي به اين مسئله شد كه البته محمدرضا باهنر هم از اين موضوع استقبال كرد و گفت كه اين مسأله را پي‌گيري قضايي مي‌كنيم.

‌كامران نماينده اصفهان امروز هم به دور از حاشيه نبود. وي در زمان بيان تذكرش خطاب به رضايي عضو هيئت‌رئيسه مجلس كه مشغول صحبت با باهنر بود، گفت: ‌اجازه بدهيد آقاي باهنر تذكر بنده را بشنود و بگويد كه تذكرم وارد است يا نيست.

مصباحي‌مقدم نماينده مردم تهران كه يك بار ديگر هم براي وكالت مردم به بهارستان نهم راه پيدا كرده است، طي سخناني از استفاده‌هاي مكرر در بودجه از محل صندوق توسعه ملي انتقاد كرد و گفت كه نبايد اين صندوق را سوراخ كنيم وگرنه اين صندوق هم آبكش مي‌شود.

‌كواكبيان نماينده مردم سمنان امروز هم با لحن هميشگي‌اش چندين بار اخطار و تذكر داد. جالب آنجا بود كه كواكبيان در زمان بيان يكي از تذكراتش گفت: يكي از توليدكنندگان به من گفته كه به مجلس برو و بگو عزا عزاست امروز،‌ روز عزاست امروز، توليد ملي ما، صاحب عزاست امروز.

‌نماينده دولت هنگام توضيح در خصوص يكي از بندهاي لايحه بودجه خطاب به نمايندگان گفت: شما كه خودتان از سير تا پياز اين مسئله را مي‌دانيد...

‌پياده‌روي‌هاي نمايندگان در دسته‌هاي يك، دو، سه و چند نفره از حاشيه‌هاي ديگري بود كه امروز هم مثل روزهاي گذشته در مجلس وجود داشت. از همه جالب‌تر پياده‌روي عليرضا محجوب بود، وي در انتهاي صحن شروع به پياده‌روي كرده بود و بعد از اينكه پياده‌روي‌اش به ديوار مي‌رسيد، مسير طي شده را يك بار ديگر بر مي‌گشت. وقتي محجوب باز هم به ديواري مي‌رسيد با يك عقب‌گرد مسير چند بار طي شده را دوباره طي مي‌كرد و اين رويه همچنان ادامه داشت...

تذكرات مكرر و پي‌درپي لاريجاني و باهنر براي شركت نمايندگان در رأي‌گيري‌ها هم از حاشيه‌هايي است كه نگارنده ترجيح مي‌دهد به دليل بيش از اندازه تكراري‌بودنش خيلي به آن نپردازد البته در جريان يكي از رأي‌گيري‌ها كه تعداد شركت‌كنندگان در آن كم بود، لاريجاني گفت: كه ما گرفتار رأي نياوردن هستيم.

عكس يادگاري در آخرين روزهاي مجلس هشتم براي بعضي از نمايندگان مهم‌تر از مباحث مهم نفتي بودجه بود؛ امروز بعضي وكلاي ملت به جاي اختصاص وقتشان براي بررسي بودجه ترجيح دادند با هم عكس يادگاري بگيرند.

زماني كه تعداد زيادي از نمايندگان در جايگاه هيئت‌رئيسه تجمع كرده‌ بودند لاريجاني خطاب به آنها گفت: اين جا را خلوت كنيد.

در جريان بررسي بند "س" از ماده واحده لايحه بودجه زماني كه لاريجاني ديد تذكرات و پيشنهادات نمايندگان تمام شدني نيست و هيچكدام از آنها هم رأي نمي‌آورد، گفت: عجب طلسمي شده است...

احمد توكلي نماينده مردم تهران پيشنهاد رفع ابهامي را در خصوص يكي از مواد لايحه مطرح كرد؛ وقتي كه لاريجاني از توكلي پرسيد ابهام شما چيست؟ احمد توكلي مقداري مكث كرد، مكث توكلي باعث شد كه لاريجاني بگويد: يكي آقاي توكلي را از ابهام در بياورد.

زماني كه قاضي‌پور و محجوب قصد ارائه تذكري را داشتند، لاريجاني گفت: مي‌خواهيد به صورت تواشيح تذكر دهيد.

زماني كه عبداللهي رئيس كميسيون تلفيق خطاب به لاريجاني گفت: شما سوگند خورده‌ايد كه به قانون عمل كنيد، لاريجاني هم خطاب به وي گفت، شما كه رئيس كميسيون تلفيق هستيد، آيا به قانون عمل مي‌كنيد؟

قرار بود نمايندگان مجلس در جلسه امروز خود در دو شيفت كاري لايحه بودجه را مورد بررسي قرار دهند، اما ظاهراً خستگي بر آنان فائق آمد و يا شايد هم نمايندگان براي رسيدگي به مسائل حوزه انتخابيه‌شان ترجيح دادند كه ادامه بررسي بودجه را به روز شنبه موكول كنند.

در پايان جلسه علني لاريجاني اعلام كرد كه جلسه تا ساعت 13:30 ادامه خواهد داشت كه اين مسأله مخالفت نمايندگان را به همراه داشت؛ لاريجاني هم از نمايندگان پرسيد آيا خسته شده‌ايد و نمايندگان هم همه با هم گفتند بله؛ شيوه و لحن بله گفتن نمايندگان با آن سبك و سياق خيلي‌ها را ياد بازي معروف عمو زنجيرباف انداخت البته لاريجاني بعد از بله گفتن نمايندگان پايان جلسه علني را اعلام كرد و به اين ترتيب بود كه سومين جلسه بررسي لايحه بودجه در مجلس به پايان رسيد.

انتهاي پيام/

پنجشنبه|ا|21|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن