تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260003




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دامنه اعتراض ها عليه آمريكا در شهرهاي افغانستان شدت گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: دامنه اعتراض ها عليه آمريكا در شهرهاي افغانستان شدت گرفت
تظاهرات مردم در ولايات مختلف افغانستان در اعتراض به قرآن سوزي نظاميان آمريكايي درپايگاه بگرام وارد پنجمين روز خود شد.
به گزارش خبرگزاري ها در تظاهرات كابل، معترضان درحالي كه پيكر يكي از كشته شدگان تظاهرات روز جمعه را حمل مي كردند شعارهاي ضد آمريكايي سر داده و خواستار محاكمه اهانت كنندگان به قرآن كريم و همچنين خروج نيروهاي خارجي از اين كشور شدند.
خبرگزاري فرانسه نيز از كابل گزارش داد، ولايات «لوگار»، «ننگرهار» و «ساري پول» شاهد تظاهرات هزاران نفري مردم بر ضد نظاميان آمريكايي بود كه به گفته مقامات دولتي اين تظاهرات به خشونت كشيده نشده است.
بر اساس گزارش هاي رسيده از مركز ولايت لغمان، تظاهرات مردم در اين شهر به خشونت كشيده شد و 20 مجروح بر جاي گذاشت، گفته مي شود درگيري پس از آن آغاز شد كه شماري از معترضان با حمله به ساختمان استانداري لغمان وارد محوطه اين ساختمان دولتي شدند.
رويتر نيز گزارش داد در تظاهرات ديروز مردم در ولايات «لوگار» و «قندوز» 4 نفر كشته شدند.
روز جمعه 13 ولايت افغانستان شاهد تظاهرات گسترده مردمي بر ضد آمريكا بود و مردم با سر دادن شعار مرگ بر آمريكا و سوزاندن پرچم اين كشور خشم و انزجار خود را از اين اقدام نظاميان آمريكايي نشان دادند. تظاهرات روز جمعه مردم در شهر هرات به گزارش رويتر 12 كشته بر جاي گذاشت در حالي كه محي الدين نوري سخنگوي والي هرات با حضور در يك كنفرانس خبري كشته شدن هفت نفر و زخمي شدن 50 نفر را تائيد كرد.
گزارش ها نشان مي دهد، درگيري ميان تظاهركنندگان و پليس زماني آغاز شد كه پليس از ورود تظاهركنندگان به كنسولگري آمريكا در اين شهر جلوگيري كرد.
وزارت كشور افغانستان نيز در بيانيه اي اعلام كرد كه روز جمعه در جريان تظاهرات ضد آمريكايي در اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم دستكم 9 نفر از جمله دو پليس كشته و 28 نفر از جمله 12 پليس زخمي شدند. در اين بيانيه آمده تظاهرات روز جمعه در 13 ولايت افغانستان از جمله كابل برگزار شد.
يك مقام نظامي آلمان مستقر در افغانستان نيز اعلام كرد كه تظاهرات خشمگينانه مردم عليه اهانت نيروهاي آمريكايي به قرآن مجيد در پايگاه هوايي نظامي بگرام، نظاميان آلماني را به ترك زودهنگام از پايگاه خود در افغانستان مجبور كرده است.
اين مقام آلماني در گفت وگو با رسانه ها افزود: پايگاه نظامي آلمان در استان «تخار» افغانستان قرار بود هفته آينده تخليه شود، اما تظاهرات مردم اين استان، نيروهاي آلماني را به خروج زودهنگام از اين پايگاه وادار كرده است.
شهرهاي مختلف افغانستان در پنج روز گذشته شاهد اعتراض هاي خشمگينامه و گسترده عليه نظاميان آمريكايي و نيروهاي خارجي بوده است كه تاكنون در اثر تظاهرات و درگيري ها 29 نفر كشته و بيش از 170 نفر زخمي شده اند.
علاوه بر افغانستان، كشورهاي بنگلادش، مالزي، عراق و پاكستان نيز بعد از نماز جمعه شاهد تظاهرات گسترده مردمي در اعتراض به هتك حرمت نظاميان آمريكايي عليه ساحت مقدس قرآن كريم بود. مردم در اين تظاهرات پرچم آمريكا را به آتش كشيدند و خواستار اشد مجازات براي عاملان اين بي حرمتي به مقدسات اسلام شدند.

شنبه|ا|6|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن