تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821370339




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توكلي خبر داد:ظرفيت پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان كنكور بيشتر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توكلي خبر داد:ظرفيت پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان كنكور بيشتر مي شود
ظرفيت پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان كنكور بيشتر مي شود
اردبيل - خبرگزاري مهر: مشاور اجرايي سازمان سنجش كشور گفت: در كنكور سال آينده با افزايش ظرفيتهاي پذيرش در دوره هاي مختلف، پذيرش دانشجو از تعداد داوطلبان بيشتر مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسين توكلي بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تجليل از دانش آموزان برتر و ستاره اردبيل، با بيان اينكه بحث كنكور در كشور دغدغه اصلي است اظهار كرد: در حال حاضر ظرفيت پذيرش دانشجو در دانشگاهها از تعداد داوطلبان كمتر نيست و هر كس مي‌تواند با كمي همت و تلاش در رشته مورد نظر قبول شده و انتخاب رشته كند.

به گفته وي امسال حدود 800 هزار نفر پذيرش دانشجو در دانشگاههاي مختلف حضور يافتند و داوطلبان شركت‌كننده از استان اردبيل نيز با افزايش معلومات و سطح علمي و ارتقاي دانش خود در رتبه قابل قبولي قرار گرفت.

مشاور اجرايي سازمان سنجش كشور از كسب رتبه 19 استان اردبيل در بين 31 استان كشور در كنكور سراسري 90 خبرداد و عنوان كرد: اردبيل در بخش استعدادهاي علمي رتبه هفت و جزوه 10 استان برتر كشور است.

شركت 967 هزار داوطلب در كنكور 91

وي از شركت 967 هزار و 140 نفر در كنكور سراسري 91 خبرداد و افزود: داوطلباني كه ثبت نام نكرده اند جهت ثبت نام يا ويرايش تقاضاي نامه خود از 30 بهمن لغايت سه اسفند ماه مي توانند به سايت آموزش وسنجش كشور مراجعه كنند.

توكلي افزود: استان اردبيل در رشته رياضي، فني سال قبل رتبه سيزدهم و امسال رتبه چهاردهم را به دست آورده است.

به گفته اين مسئول اين استان در رشته علوم تجربي رتبه از بيست و يكم به رتبه بيستم در علوم انساني از رتبه بيست و ششم به رتبه نوزدهم و در گروه آزمايشي هنر از رتبه بيست و هشتم به بيست و هفتم رسيده است.

توكلي وضعيت استان اردبيل را در گروه آزمايشي زبان نيز هفتم اعلام كرد و اضافه كرد: در نمرات خام نيز دانش‌آموزان اين استان رتبه هفتم را به دست آوردند اما به دليل كمبود رشته‌هاي بومي و پذيرش كم در قبولي‌ها رتبه اردبيل نوزدهم است.

تجليل از 313 دانش آموز ستاره در اردبيل

در اين مراسم مدير كل آموزش و پرورش استان نيز از كسب رتبه اول تا سوم بيش از 54 نفر از دانش آموزان استان در المپيادهاي ورزشي كشوري و آسيايي خبرداد.

به گفته احمد محمود زاده در استان رتبه زير 100 كنكوري هاي امسال به 50 نفر رسيده كه نسبت به سال گذشته از پيشرفت و رشد بالاي جنبش علمي برخوردار است.

در پايان اين مراسم با حضور مسئولان كشوري و استاني از 313 دانش آموز برتر در كنكور، المپياد و جشنواره ها در استان اردبيل با دادن هدايايي تجليل شد.

© 2003 Mehr News Agency .

سه|ا|شنبه|ا|25|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن