تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816855052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: تنوع سليقه ها درچارچوب نظام به توانمندي كشور كمك مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي: لاريجاني: تنوع سليقه ها درچارچوب نظام به توانمندي كشور كمك مي كند
رئيس مجلس با بيان اينكه «بايد تلاش شود از نظر سياست داخلي در كشور همگرايي افزايش پيدا كند» تصريح كرد: بايد قبول كرد كه در كشور تنوع سلايق وجود دارد اما به طور حتم در چارچوب نظام مي توان با وجود اين تنوع سلايق حضور داشت كه اگر اين موضوع تحقق يابد توانمندي سياسي كشور رشد مي كند.


به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري خانه ملت علي لاريجاني عصر امروز(پنجشنبه ۲۰ بهمن ماه) در جمع طلاب استان فارس با تبريك به مناسبت سالروز ولادت پيامبر اكرم(ص)، امام جعفر صادق(ع) و فرا رسيدن ايام پيروزي انقلاب اسلامي، افزود: تشكيل مجمع طلاب استان فارس در شهر مقدس قم مي تواند به رشد و شكوفايي اين طلاب در آموختن علوم ديني كمك كند.

دولت ها بايد در چارچوب نظام حركت كنند

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «مسئولان بايد از نظر مديريت كلان كشور به چند قسمت دقت كنند»، ادامه داد: كيفيت رفتاري انقلاب اسلامي و تأثير آن در خارج از كشور يكي از مهمترين شاخص هاي مديريت كلان كشور است. در كشور بعد از انقلاب اسلامي فراز و فرودهاي زيادي بوجود آمد كه اين موضوع تنها به علت وجود دموكراسي و مردم سالاري ديني بوده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نقش استراتژيك و خط مشي كلي نظام در مواجهه با موضوعات گوناگون خارجي، افزود: نقش استراتژيك و خط مشي كلي نظام، حيثيت بيروني كشور را معنادار مي كند و از اين رو دولت ها بايد در چارچوب نظام حركت كنند. به عنوان مثال مواضع جمهوري اسلامي ايران در موضوع فلسطين با توجه به سخنان مقام معظم رهبري در نماز جمعه اخير، حمايت كامل از اين كشور ستمديده بوده است.

وي گفت: يكي ديگر از موضوعات مبارزه با ظلم است. زمان حمله آمريكا به عراق، ايران با اشغال اين كشور مخالف بود و ورود سربازان آمريكايي را برابر با بروز فجايع انساني مي دانست. در نهايت هم مشاهده شد كه اين كشور استكباري در عراق هم نتوانست نتيجه بگيرد و از اين رو ناچار به خارج شدن از اين كشور شد.

عملكرد خوب جمهوري اسلامي سبب بيداري اسلامي در منطقه شد

لاريجاني به اشغال افغانستان از سوي آمريكا و حمله ۳۳ روزه رژيم صهيونيستي به لبنان اشاره و تصريح كرد: ادامه استقرار آمريكا در افغانستان هم به طور حتم نتيجه اي مانند حمله به عراق به همراه خواهد داشت و همچنين در موضوع حمله ۳۳ روزه رژيم صهيونيستي به لبنان، با وجود تمام امكانات و قواي اين رژيم، حزب الله توانست كمر رژيم صهيونيستي را بشكند.

وي با تأكيد بر نقش نظام اسلامي در ايجاد بلوغ فكري در كشورها اساسي و بزرگ است يادآور شد: عملكرد و تأثير خوب جمهوري اسلامي در پيدايش بيداري اسلامي در منطقه موجب شد كه دشمن اقدام به درشت گويي كند.

عملكرد مسئولان در توجه به زيرساخت هاي كشور مطلبو بوده است

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه «نبايد به سياست داخلي بي توجه باشيم»، افزود: در حوزه اقتصاد عملكرد دولت ها در طول ۳۲ سال متفاوت بوده و داراي نقاط ضعف و قوتي است. اما در مورد ايجاد عدالت يا ضريب جيني، توجه به نقاط محروم، اجراي تئوري عدالت خواهي، تربيت نيروي انساني كارآمد به وسيله دانشگاه ها، شكوفايي در فناوري هاي پيشرفته مانند انرژي هسته اي و نانوتكنولوژي، توجه به زيرساخت هاي كشور و صادرات خدمات مهندسي عملكرد نظام مطلوب و عالي بوده است.

سليقه اي عمل كردن علت بروز برخي از ضعف ها در كشور

لاريجاني با اشاره اينكه «علت اصلي بروز نقاط ضعف در عملكرد كشور، غلبه سلايق و علمي نبودن بعضي سياست ها است»، گفت: متأسفانه در بعضي از سال ها ظرفيت هاي اقتصادي كشور به خوبي استفاده نشده و با توجه به اينكه كشور داراي منابع عظيم نفتي است مي بايست سرمايه گذاري هاي كلان براي ايجاد اشتغال انجام مي شد، اما متاسفانه در اين عرصه چنان كه بايد عمل نكرده ايم.

وي با تأكيد بر اينكه «متأسفانه وضعيت تورم در كشور بسيار بد و نامطلوب است» تصريح كرد: به طور حتم براي كاهش تورم در كشور راه حل هاي مناسبي وجود دارد اما متأسفانه تاكنون اين راهها عملي نشده است.

هدفمندي يارانه ها طرحي خوب اما در اجرا ضعيف

نماينده مردم قم در مجلس افزود: در چند سال اخير طرح هاي بزرگي مانند طرح هدفمند كردن يارانه ها در دستور كار قرار گرفته است اين طرح در كل مبناي اصولي داشت اما به علت اجراي نادرست و غير اصولي جواب مناسبي نداد. از اين رو براي حل اين مشكل بايد اقتصاد كشور نظام مند شود.

لاريجاني در پاسخ به پرسشي درباره اينكه برخي قوانين مجلس باعث محدود كردن دولت در اجراي برخي از قوانين از جمله قانون هدفمند كردن يارانه ها مي شود نيز گفت: مجلس به هيچ وجه دولت را محدود نكرده است. درباره بحث هدفمندي يارانه ها آن چيزي كه در مجلس تصويب شد اين بود كه دولت از سال ۹۰، ۲۰ درصد مي تواند قيمت حامل هاي انرژي را به صورت صعودي و نه يك دفعه گران كند. دولت هم در ده ماهه اول قيمت حامل هاي انرژي را گران نكرد اما گفته شد كه اين ده ماه ثابت بودن قيمت ها را مي خواهد در دو ماه جبران كند. از اين رو مجلس تفسير كرد كه اين ۲۰ درصد بايد به صورت نرمال و شيب دار افزايش پيدا كند.

نگاه به بخش فرهنگ ابزاري نباشد

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه «نگاه مسئولان به بخش فرهنگي كشور نبايد نگاه ابزاري، دست دوم و سياسي باشد» يادآور شد: حوزه فرهنگ بايد در متن زندگي قرار گيرد كه اگر اين موضوع محقق شود به طور حتم اقتصاد هم رونق مي گيرد.

وي با اشاره به اينكه «فرهنگ اهل بيت بايد به عنوان مبنا و اصل فرهنگ در جامعه قرار گيرد»، گفت: حوزه علميه و علما هم بايد به عنوان ستون اصلي اين فرهنگ را تقويت كنند.

لاريجاني ادامه داد: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي فقيه نيستند و ممكن است در بخش هاي علوم انساني كار نكرده باشند ،از اين رو براي تحليل و تصميم درباره مصوبه ها و قوانين نيازمند خبرگان و متخصصان هستند كه ايجاد فلسفه ايجاد مركز پژوهش هاي مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس است. كار اين مركز بررسي لوايح و مصوبه ها از نظر دين و تفكر اسلامي است.

نماينده مردم قم در مجلس با تأكيد بر ضعف فرهنگي در كشور گفت: ايجاد و رشد عرفان هاي كاذب يكي از ضعف هاي فرهنگي كشور است. از اين رو متخصصان بايد با برنامه ريزي اين ضعف ها را پوشش دهند.

تنوع سليقه ها در چارچوب نظام به توانمندي كشور كمك مي كند

لاريجاني با بيان اينكه «بايد تلاش شود از نظر سياست داخلي در كشور همگرايي افزايش پيدا كند» تصريح كرد: بايد قبول كرد كه در كشور تنوع سلايق وجود دارد اما به طور حتم در چارچوب نظام مي توان با وجود اين تنوع سلايق حضور داشت كه اگر اين موضوع تحقق يابد توانمندي سياسي كشور رشد مي كند.

وي با تأكيد بر اينكه ساختار نظام براساس قابليت هاي ديني است، افزود: افراد و گروه ها در حوزه سياست بايد در چارچوب قانوني و دين حضور يابند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره اينكه «دشمنان و كشورهاي استكباري به ايجاد رخنه در بدنه نظام دل بسته اند» تصريح كرد: همبستگي مسئولان، وحدت صفوف، اصلاح و تقويت بنيه اقتصادي و حضور حداكثري مردم در صحنه به ويژه انتخابات مي تواند اقدامات اين كشورها را نقش بر آب كند.

وي ادامه داد: ملت بايد نشان دهد كه با وجود برخي اختلاف نظرها اما در پايه هاي ساختاري انقلاب اشتراك دارد.

وجود رجال سياسي نخبه و فقيه در احقاق حقوق ملت تأثيرگذار است

لاريجاني با اشاره به اينكه «مجلس شوراي اسلامي نهاد مهم كشور و جايگاه مردم سالاري است»، گفت: كار قوه مقننه در كشور ريل گذاري، نظارت بر انجام قوانين و صيانت از حقوق ملت است.

نماينده مردم قم در مجلس «وجود رجال سياسي نخبه و فقيه را در احقاق حقوق ملت تأثيرگذار دانست»، افزود: به طور حتم نبود اينگونه افراد در مجلس تصويب قوانين ضعيف را به دنبال دارد.

تصويب قوانين مادر، يكي از دستاوردهاي مجلس هشتم

وي با اشاره به عملكرد مثبت كميسيون هاي كشاورزي، صنعت و وانرژي در مجلس هشتم يادآور شد: در مجموع معدل اين كميسيون ها به علت برون داد مناسب خوب بوده است.

لاريجاني، تصويب قوانين مادر را يكي از دستاوردهاي مجلس هشتم خواند و افزود: قوانين گمركي، آئين دادرسي، مبارزه با قاچاق بخش كوچكي از قوانين مجلس هشتم بوده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، تأكيد كرد: يكي ديگراز اقدامات خوب مجلس هشتم رصد حوادث داخلي و خارجي و موضع گيري اين نهاد متناسب با موقعيت زماني بوده است كه مقام معظم رهبري هم بر عملكرد خوب مجلس هشتم در اين موضوع تأكيد كرده اند.

وي با اشاره به عملكرد خوب مجلس در حوزه نظارت بر قوا يادآور شد: از زماني كه آئين نامه داخلي مجلس تغيير پيدا كرد كميسيون ها فعال تر، قوه نظارتي مجلس تقويت شد.

لاريجاني درباره اقدامات مثبت ديگر مجلس هشتم توضيح داد: تصويب قوانين خوب اقتصادي مانند قانون هدفمند كردن يارانه ها، قانون برنامه پنجم توسعه كشور و تسهيل فضاي كسب و كار از اقدامات خوب مجلس بوده است.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: همراستايي مجلس هشتم و پشتيباني در مسائل گوناگون از مقام معظم رهبري از نقاط قوت مجلس هشتم به شمار مي آيد.

خبره بودن مهمتر از مدرك گرايي است

نماينده مردم قم در مجلس با بيان اينكه «نگاه به نيروي متخصص مي تواند ضعف هاي مجلس هشتم را حل كند»، گفت: متأسفانه احزاب كشور هم اكنون احزاب عميقي نيستند از اين رو وقتي كه بايد به ميدان بيايند تازه به فكر ايجاد تشكل و اتحاد مي افتند كه اين موضوع بايد با ساماندهي و برنامه ريزي حل شود.

لاريجاني ادامه داد: من با اجراي شرط دارا بودن فوق ليسانس براي نامزدي مجلس نهم مخالف بودم از اين رو ممكن است كه فردي مدرك داشته باشد ولي خبره و متخصص نباشد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي همچنين بر شجاع بودن نامزدهاي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد.

تحريم نفت ايران شگرد سياسي دشمن است

نماينده مردم قم درباره تحريم نفت از سوي كشورهاي غربي گفت: البته اين از شگردهاي دشمن است اما ما هم با دقت دنبال مي كنيم. آنها به سادگي نمي توانند دست به اين كار بزنند و اگر اين اقدام صورت بگيرد به طور حتم از سوي ما، ما به ازا خواهد داشت.

هميشه از حق دفاع مي كنم

لاريجاني در پاسخ سوالي درباره برخي از اظهاراتي كه تعبير به دو پهلو صحبت كردن مي شود نيز گفت: من به هيچ وجه اين موضوع را قبول ندارم و به طور حتم دو پهلو صحبت كردن مهم نيست. مهم اين است كه ما از حق دفاع كنيم. ممكن است احساس شود با حرف زدن درباره موضوعي هزينه اي بر كشور بار شود دليلي ندارد همه حرف ها زده شود.

وي در مورد فعاليت هاي انتخاباتي خود، افزود: خيلي نمي خواهم كسي خودش را براي من هزينه كند من براساس وظيفه و توصيه مراجع و رهبري آمده ام. اما چنين نيست من به جايي فشار بياورم. از اول گفته ام بناي چنين كاري ندارم تا من را تأييد كنند.

پايان پيام

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي]
[مشاهده در: www.icana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن