تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297949




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوسيدن روي ماه ، فيلمي دلنشين براي مخاطب سينما


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "بوسيدن روي ماه "، فيلمي دلنشين براي مخاطب سينما
تهران-"بوسيدن روي ماه" فيلمي شسته و رفته و دلنشين است كه با مخاطب خاص و عام به راحتي ارتباط برقرار مي كند.


آخرين ساخته "همايون اسعديان" در حالي در چهارمين روز برپايي جشنواره فجردر سالن برج ميلاد روي پرده رفت،كه اغلب منتقدان،اصحاب رسانه و فعالان عرصه هنر از نمايش فيلم هاي ضعيف طي روزهاي نخستين برپايي اين رويداد گله مند و دلزده بودند.

در نگاه كلي اين فيلم يادآور حال و هواي فيلم قبلي اين كارگردان "طلا و مس" است كه پيشتر توانسته بود نگاه بسياري از منتقدان را به خود جلب كند و چند سيمرغ بلورين را از جشنواره پيشين فيلم فجر نصيب خود كند.

بوسيدن روي ماه كه بر اساس آمار ارايه شده روابط جشنواره فجر با استقبال خوب اقشار مختلف مردم روبه رو شده است،اثري ساده و صميمي است كه هيچ ادعايي ندارد.كارگردان در اين فيلم فارغ از خطابه هاي سياسي نه قصد بيان شعارهاي سياسي دارد،نه به دنبال ارايه راهكاري براي مشكلات اخلاقي است و قصد ندارد با حركت هاي خاص دوربين ژست روشنفكري به خود بگيرد.

"بوسيدن روي ماه" تنها به دلتنگي ها و آرزوهاي دو مادر ميانسال مي پردازد كه سال هاست در انتظار خبري از فرزندان مفقودالاثرشان هستند. فيلم به دور از زرق و برق هاي زندگي شهري و مدرن امروز در قشر متوسط جامعه مي گذرد و افراد،باورها،رفتارها و زندگي آدم هاي اين قصه را چنان به تصوير كشيده كه براي مخاطب باورپذير است.

فيلم از هنرپيشه هاي ستاره،گريم هاي سنگين و خاص و طراحي هاي صحنه و لباس وِيژه بي بهره است. فيلم برگرفته از موضوعي پيچيده نيست و براي آحاد مخاطبان قابل درك است.

كارگردان در حاليكه به راحتي مي توانست با نمايش پررنگ صحنه هايي چون ديدار مادران شهدا با پيكر فرزندانشان بر بار عاطفي فيلم تاكيد كند و مخاطب را تحت تاثير قرار دهد،تنها به صحنه هاي كوچكي بسنده كرده و اين از نكات مثبت و باور پذير فيلم است.

اما آنچه فيلم بوسيدن روي ماه را رنج مي دهد گنجاندن نقش هايي همچون "مش قربون" با بازي "سعيد پورصميمي" است كه اثر چنداني در پيش برد روايت اثر ندارد ،اما بازي خوب و درخشان احترام سادات و فروغ چنان طبيعي و پررنگ در آمده كه اين نقيصه را جبران كرده است.

پايان بندي مناسب به عقيده بسياري از منتقدان سينمايي از نقاط قوت آخرين ساخته اسعديان به شمار مي رود. در حاليكه مخاطبان تصور مرگ فروغ زن ميانسال بيمار را در ذهن متصور بودند،احترام سادات رها و خوشحال از اينكه دوست قديمي و صميمي خود را با جا زدن پسر شهيد خود به جاي فرزند فروغ، شاد و از انتظار خارج كرده است، در حاليكه با چشمان باز به تصوير فرزند بي نشانش مي نگريست،از دنيا مي رود.

به طور قطع "بوسيدن روي ماه" يكي از بهترين آثارعرضه شده در جشنواره امسال است.چرا كه حس و حال فيلم با خروج از سالن سينما از خاطر مخاطبان پاك نمي شود.

اين فيلم در چهارمين روز - يكشنبه- جشنواره فجر در سينماي اهالي رسانه اين رويداد هنري نمايش داده شد.

فراهنگ**9173***2024**1984**

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30802628

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن