تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821260832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شبكه ملي اطلاعات و اينترنت برادرند؛ دسترسي به اينترنت جهاني محدود نمي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: شبكه ملي اطلاعات و اينترنت برادرند؛ دسترسي به اينترنت جهاني محدود نمي‌شود
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: جامعه اطلاعاتي -فناوري اطلاعات

با قطعي شدن راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات اين شائبه به وجود آمد كه قرار است دسترسي به شبكه اينترنت جهاني محدود شود اما مسوولان مربوط اين موضوع را به هيچ عنوان قبول ندارند و اين دو شبكه را موازي هم قلمداد مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه ملي اطلاعات و اينترنتي داخلي كه به واسطه آن براي كشور محقق خواهد ‌شد به قدري براي مسوولان حوزه ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات مهم است كه عزم آن‌ها را براي پياده‌سازي هرچه سريع‌تر و البته جامع جزم كرده است.

تواني از ايران و ايراني كه در اين شبكه قرار است به منصه ظهور برسد و بيگانگان را در برابر اين لايه امنيتي مبتني بر اصول شبكه جهاني نااميد كند، داراي زيرساختي متمركز و دسترسي فراگير براي تمامي كاربران موجود در سطح كشور است به نحوي كه تمامي مردم مي‌توانند با هزينه‌كردي اندك از پهناي باند بالايي براي ارتباطات روي شبكه استفاده كنند.

بعد از بروز سوانح سايبري همچون استاكس‌نت، دوكو و مخاطراتي از اين قبيل به گفته كارشناسان راه‌اندازي چنين شبكه‌اي به نفع عموم است چراكه دريچه تهديدات به حد مطلوبي بسته مي‌شود و اين خود مي‌تواند به ايمني با كيفيتي منجر شود و هرگونه تهديدي را در نطفه خفه كند.

اما چالشي كه مي‌تواند روند اجراي چنين پروژه‌هايي را محدود كند اين است كه به نيازهاي مردم بر روي اين شبكه پاسخي مناسب داده نشده و در نتيجه موجب نارضايتي آن‌ها شود.

شبكه جهاني اينترنت با وضعيت كنوني داراي حجم وسيعي از اطلاعات است كه قابليت پاسخگويي به هر نوع نيازي را دارد؛ هرچند كه برروي آن اطلاعات زائد و نامناسب بسياري نيز وجود دارد كه از آن‌ها به عنوان ناپاكي ياد مي‌شود اما شبكه ملي اطلاعات براي مبارزه با اين ناپاكي‌ها آستين‌ها را بالا زده و درصدد است تا اينترنت پاك را نه تنها به ارمغان آورد بلكه به جهانيان عرضه كند.

حال اين ناپاكي‌ها با چه صافي پاك مي‌شوند و چند درصد از اطلاعات اينترنت كنوني مفيد واقع خواهد شد، هنوز مشخص نيست اما كارشناسان تاكيد دارند كه شبكه‌اي كه از آن به عنوان ملي ياد مي‌شود بايد داراي محتواي ملي و داخلي باشد چراكه اگر از ساير منابع موجود بر روي پايگاه‌هاي مجازي خارج از كشور استفاده شود، ديگر ملي نخواهد بود.

حال با فرض چنين موضوعي اين سوال وجود دارد كه به راستي چگونه مي‌توان اين حجم عظيم از اطلاعات را با محتواي داخلي جبران كرد؟

البته با توضيحات مسوولان مي‌توان دريافت منظور از شبكه اطلاعات شبكه‌اي است كه محتواي آن به صورت مرحله‌اي و توزيع شده با اتصال چندين شبكه متفاوت همچون شباب و گمرك و ماليات محقق مي‌شود و تمام بنيه علمي كشور نيز بر روي بستر آن پياده‌سازي مي‌شود.

درباره دغدغه اصلي كاربران نيز كه از جدايي اينترنت از شبكه ملي اطلاعات ناشي مي‌شود، حكيم جوادي - رييس سازمان فناوري اطلاعات - در گفت‌وگو با ايسنا اذعان كرد: به هيچ عنوان دسترسي براي كاربران كشور به اينترنت محدود نمي‌شود و اينترنت به موازات شبكه ملي اطلاعات مشغول به كار خواهد بود چرا كه هر كدام Providerهاي مجزايي دارند كه مجزا از يكديگرند.

وزير ارتباطات نيز در مصاحبه اخير خود با يكي از رسانه‌ها با تأييد اين موضوع عنوان كرد كه هيچ محدوديتي براي دسترسي به اينترنت لحاظ نخواهد شد.

انتهاي پيام

جمعه|ا|14|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن