تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند خداوند به ازاى هر حرفِ آن چهار هزار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821185610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس پليس پيشگيري ناجا خبر داد: كاهش 17درصدي تشكيل پرونده‌هاي قضايي در 10ماهه امسال وقوع بيشترين ميزان سرقت در تهران، اصفهان، مشهد و شيراز


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس پليس پيشگيري ناجا خبر داد: كاهش 17درصدي تشكيل پرونده‌هاي قضايي در 10ماهه امسال وقوع بيشترين ميزان سرقت در تهران، اصفهان، مشهد و شيراز


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اجتماعي - حوادث

رييس پليس پيشگيري ناجا، با اعلام كشف 33 درصد از سرقت‌ها توسط كلانتري‌ها، پاسگاه‌ها و ايستگاه‌هاي بازرسي، از رشد 27 درصدي كشف مواد مخدر نسبت به 10 ماهه سال گذشته به وسيله اين مراكز خبر داد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، سردار عليرضا جزيني در برنامه اين هفته ارتباط مستقيم مردم با مسوولان نيروي انتظامي افزود: در طول 10 ماه گذشته، 100 تن از 512 تن مواد مخدر كشف شده، به وسيله پاسگاه‌ها و كلانتري‌ها بوده است.

به گفته وي، همچنين هشت هزار قبضه سلاح اعم از جنگي و شكاري به وسيله اين مراكز كشف شده است.

رييس پليس پيشگيري ناجا با اذعان بر كشف 90 درصد سرقت‌هاي خرد با كمك پليس آگاهي، از كاهش پنج درصدي اين گونه سرقت‌ها در 10 ماه امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

سردار جزيني در ادامه با اشاره به كاهش 24 درصدي سرقت‌هاي مسلحانه نسبت به سال گذشته، گفت:‌ در 10 ماه امسال 30 ميليون تماس مردمي با مركز 110 برقرار شد كه بيش از هشت ميليون از اين تماس‌ها با حضور نيروها در صحنه حادثه و جرم عملياتي شد است.

وي با اين جمله كه ادعا مي‌كنيم در اماكني كه ترافيك كمتر است، به طور ميانگين ظرف 12 دقيقه به سر صحنه حادثه مي‌رسيم، تصريح كرد:‌ ارائه سريع خدمات در شهري همچون تهران مشكل است كه براي افزايش سرعت عمل، گشت‌هاي موتورسيكلت و ايستگاه‌هاي پليس كه تحت نظر كلانتري‌ها قرار دارند، از سال گذشته راه‌اندازي شده است.

رييس پليس پيشگيري ناجا گفت: تا پايان امسال، 250 ايستگاه به تعداد ايستگاه‌ها پليس اضافه مي‌شود كه 80 ايستگاه آن براي تهران است تا بدين ترتيب سرعت عمل كاركنان پاسگاه‌ها و كلانتري‌ها افزايش يابد و به موقع سر صحنه حاضر شوند.

به گفته سردار جزيني و بر اساس بررسي آماري، تهران، اصفهان، مشهد و شيراز بيشترين وقوع سرقت و زنجان، بيرجند و ايلام كمترين وقوع سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

رييس پليس پيشگيري ناجا، پرونده‌هاي قضايي را شامل اوراق قضايي اعم از احضاريه، اخطاريه، جلب، اظهارنامه و غيره دانست كه توسط كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها ابلاغ مي‌شود كه در اين قسمت فعاليت اين مراكز نسبت به 10 ماه سال گذشته، چهار درصد بيشتر بوده است.

سردار جزيني افزود: امسال حدود 12 ميليون ابلاغ و اجراي احكام قضايي توسط اين مراكز صادر شده است.

وي با تاكيد بر اين كه هر فردي كه به رفتار و عملكرد كاركنان پاسگاه‌ها و كلانتري‌ها انتقاد و يا پيشنهادي دارد، مي‌تواند با مركز 197 تماس حاصل كند، گفت: طبق گزارش ارائه شده توسط رييس مركز 197 در 10 ماه امسال، از مجموع 595 ارتباط صورت گرفته در رابطه با حوزه پليس پيشگيري، 59 مورد شكايت، 312 مورد انتقاد، 117 مورد پيشنهاد و 102 مورد نيز تقدير بوده است.

رييس پليس پيشگيري ناجا ضمن اشاره به رصد كلانتري‌ها توسط نظارت‌هاي نامحسوس، بازرسي حضوري و همچنين از طريق دوربين‌هاي مداربسته كه در تعدادي از كلانتري‌ها نصب شده است، درباره مكانيزه كردن فعاليت‌هاي مراكز اظهار كرد: به دليل ماهيت كار كلانتري‌ها و پاسگاه‌ها نمي‌توان تمامي خدمات را از طريق پست و اينترنت ارايه كرد، اين در حاليست كه مي‌توان بسياري از خدمات مورد نياز مردم را از طريق تلفن گويا در اختيار گذاشت كه اين امر در دستور كار نيروي انتظامي قرار دارد.

سردار جزيني در پايان گفت: روزانه سه هزار تماس مردمي با مركز 197 در سراسر كشور برقرار مي‌شود.

انتهاي پيام

سه|ا|شنبه|ا|22|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن