تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821269921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مركز پژوهشها ديپلماسي پارلماني و نقش مجامع بين‌المللي را بررسي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مركز پژوهشها ديپلماسي پارلماني و نقش مجامع بين‌المللي را بررسي كرد
خبرگزاري فارس: مركز پژوهشهاي مجلس شوراي اسلامي جايگاه ديپلماسي پارلماني و نقش مجامع بين‌المللي در حوزة سياست خارجي را بررسي كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي مركز پژوهش‌هاي مجلس، دفتر مطالعات سياسي اين مركز با بيان اين مطلب كه امروزه ديگر براي پارلمان‌ها امكان‌پذير نيست كه صرفا بر مسائل مربوط به سياست ملي تمركز كنند و اتخاذ تصميماتي كه پيامدهاي گسترده‌تري دارند را به حكومت‌ها واگذارند، افزود: يك چنين رفتاري به مثابه غفلت از نقش خود به عنوان نمايندگان مردم است زيرا در اين صورت پارلمان‌ها در حالي كه خود را از مشكلات واقعي جامعه جدا مي‌سازند، كاري بيش از تصويب تصميمات و لوايح انجام نمي‌دهند. از سوي ديگر اين امر به جز قرار گرفتن در شرايط رقابت با قوه مجريه به بهانه مراقبت از منابع خاص بخش‌هاي مختلف جامعه، هيچ كاربردي در بهره‌مندي از رابطه آنان با راي‌دهندگان ندارد.
اين مركز افزود: ضروري است كه نمايندگان مجلس در يك چارچوب قانوني و هماهنگ با تغييراتي كه در جامعه رخ مي‌دهد، كارايي خود را در جهت تفسير درخواست‌هاي جامعه از طريق مطرح كردن و به بحث گذاشتن آنها به طور ملي و بين‌المللي افزايش دهند كه اين امر از طريق پيگيري و همچنين حل و فصل مطالبات مردمي با ارائه راه‌حل‌هاي عملي در سطح ملي قابل تحقق به نظر مي‌رسد.
دفتر مطالعات سياسي مركز پژوهشها خاطرنشان كرد: شكي نيست كه مجامع بين‌المللي بهترين نهادها براي رفع اين نيازها هستند. اين مجامع، هيئت‌هاي پارلماني را كه متشكل از اعضاي مجالس ملي هستند و وظيفه آنها ايجاد جرياني دو طرفه از اطلاعات ميان راي‌دهندگان، پارلمان‌هاي جداگانه و مجامع بين‌المللي است، گردهم مي‌آورند. آنها وسيله مناسبي براي انتقال نتايج مذاكرات بين‌المللي به پارلمان‌هاي خود و به اين ترتيب، وسيله تكميل مذاكرات ملي از طريق مجموعه‌اي از طرح‌هاي تخصصي و عملي هستند.
اين مركز افزود: بنابراين با در نظر گرفتن خدمات مفيد اين مجامع در راستاي متمركز كردن تلاش‌ها، توسعه شبكه‌هاي ارتباطي، از بين بردن علت ريشه‌اي مشكلات و جلوگيري از تجزيه و فروپاشي، بايد ابتكارات در اين حوزه را به ويژه از طريق تقويت سازمان‌ها و سرويس‌هاي حمايتي افزايش داد.
مركز پژوهشهاي مجلس اعلام كرد: در سال‌هاي اخير جهاني شدن روزافزون مشكلات همراه با تمامي پيامدهاي ناشي از آن باعث شده است تا مجامع پارلماني براي اين معضل جديد به جست‌و جوي راهكارهايي در جهت گزينش بهترين شيوه روزآمد و اجراي احكام سياسي، كه به طور سنتي پيش از اين منحصر به سازمان‌هاي خاصي بود، بپردازند. بر اين اساس پارلمان‌ها تمايل دارند نقش فعال‌تري در ارزيابي گزينه‌هاي سياست ملي در محدوده‌هايي كه سياست خارجي را در بر مي‌گيرد، ايفا كنند. نقشي كه تاكنون به عنوان وظيفه انحصاري دولت شناخته شده بود.
انتهاي پيام/

چهارشنبه|ا|30|ا|بهمن|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن