تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821399251




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست خبري/220 فيلم در جشنواره پويانمايي تهران به نمايش درمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نشست خبري/220 فيلم در جشنواره پويانمايي تهران به نمايش درمي‌آيد
220 فيلم كوتاه و بلند در بخش‌هاي مختلف ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران به روي پرده مي‌رود كه 11 تا 15 اسفند امسال برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبري ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي تهران امروز شنبه با حضور محسن چيني‌فروشان مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، محمدرضا كريمي ‌صارمي دبير جشنواره و سيدحسين وزيري رئيس جشنواره و معاونت پژوهش كانون برگزار شد.

چيني‌فروشان در اين نشست با اشاره به حضور كشورهاي خارجي در ششمين دوره جشنواره گفت: امسال يكي از بهترين دوره‌هاي جشنواره پويانمايي را در كنار شما و خانواده پويانمايي پشت سر خواهيم گذاشت. استقبال خوبي از جشنواره شده و با وجود پايان مهلت ارسال آثار هنوز از كشورهاي مختلف آثار متعدد به جشنواره مي‌رسد.

وي ادامه داد: در كنار حضور پررنگ شركت‌كننده‌هاي خارجي، توليدكنندگان داخلي نيز حضوري قابل توجه در جشنواره ششم دارند و اين موضوع اهميت و جايگاه جشنواره پويانمايي را روشن مي‌كند. ما پس از سال‌ها توانسته‌ايم اهداف اوليه‌مان را محقق كنيم و نشاط و شادابي را در توليد و نمايش پويانمايي ببينيم.

چيني‌فروشان با اشاره به حضور 60 كشور در جشنواره امسال يادآور شد: نسبت به سال‌هاي قبل 25 درصد افزايش توليد فيلم داشته‌ايم كه اميدواركننده است. در دو بخش مسابقه ايران و بين‌الملل 1600 فيلم به دفتر جشنواره رسيد كه كميته انتخاب 80 فيلم را براي نمايش در بخش مسابقه ايران و 140 فيلم را در بخش مسابقه بين‌الملل انتخاب كرد.

وي افزود:از ميان فيلم‌هاي بخش مسابقه 36 فيلم ايراني است و كشورهاي انگلستان با 83 فيلم، آلمان با 73 فيلم، فرانسه با 68 فيلم و روسيه با 59 فيلم بيشترين تعداد فيلم و نيوزيلند، صربستان و هنگ كنگ با يك فيلم كمترين تعداد فيلم را در جشنواره امسال دارند.

وي افزود: نسبت به سال‌هاي گذشته در زمينه توليد و نمايش فيلم بلند در جشنواره امسال رشد داشته‌ايم. هشت فيلم بلند ايراني در ششمين جشنواره پويانمايي روي پرده مي‌رود. موقعيت توليدات پويانمايي ايران در جشنواره‌هاي زاگرب، هيروشيما، اوتاوا و... نشان مي‌دهد در اين زمينه رشد داشته‌ايم.

چيني‌فروشان با اشاره به بخش‌هاي جنبي جشنواره امسال گفت: در بخش چشم‌انداز هفت برنامه متنوع داريم. آموزش پويانمايي، برگزاري سمينار و كارگاه، مرور پويانمايي در ايتاليا و مجارستان و ... بخش‌هايي از اين برنامه‌ها است. در بخش نمايش‌هاي ويژه جشنواره امسال هم اتفاق‌هاي خوب مي‌افتد و بخش‌هاي "طعم شكلات" كه به بررسي سينماي سوئيس اختصاص دارد، تصاوير تغزلي، جلوه‌هاي ويژه، موسيقي، فيلمنامه نويسي...از برنامه‌هاي اين بخش هستند. اميدواريم اين بخش‌ها به رشد و پويايي انيميشن در ايران كمك كند.

وي درباره هيت انتخاب و داوران جشنواره امسال گفت: بهترين‌هاي چهره‌هاي پويانمايي جهان در هيت داوران حضور دارند كه نام و سوابق هر يك از آن‌ها به اعتبار جشنواره امسال كمك مي‌كند. داوراني از كانادا، پرتغال، اتريش و آلمان به همراه اكبر عالمي آثار جشنواره را ارزيابي مي‌كنند.

مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان درباره سالن‌هاي نمايش جشنواره گفت: فيلم‌هاي جشنواره امسال در هفت سالن روي پرده مي‌روند. سالن‌ اصلي، غدير، آسمان و تيمچه در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و سينما كانون، سينماي موزه هنرهاي معاصر و دانشكده صدا و سيما ميزبان فيلم‌هاي جشنواره هستند. 650 صندلي در اين ايام براي تماشاگران بخش‌هاي مختلف جشنواره وجود دارد.

چيني‌فروشان درباره برگزاري اولين بازار فيلم جشنواره پويانمايي گفت: در سال‌هاي گذشته آرزوي ما داشتن يك بازار فيلم بود تا از طريق آن با كشورهاي صاحب پويانمايي در جهان تعامل داشته باشيم. خوشبختانه امسال اين رويا به تحقق پيوست و با حضور 40 شركت داخلي و چهار موسسه خارجي بازار فيلم راه‌اندازي شده است. در گشايش اين بازار سازمان صداو سيما حمايت و همراهي خوبي با ما داشت و لازم است از مهندس ضرغامي رئيس سازمان تشكر كنم.

وي درپاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره وضعيت نامطلوب نمايش و عرضه فيلم‌هاي پويانمايي گفت: هدف جشنواره اكران فيلم‌ها نيست، هرچند ما هم نسبت به مشكلات اكران عمومي فيلم‌ها آگاه و از اين وضعيت ناراضي هستيم، اما وزارت ارشاد و نهادهاي سينمايي بايد در اين مورد تلاش كنند.

چيني‌فروشان ادامه داد: ما پيش از اين در سينما كانون نشست‌هاي هفتگي نمايش فيلم داشتيم، اما اين نمايش‌هاي محدود نمي‌تواند خلاء اكران عمومي را براي مخاطبان فيلم پويانمايي پر كند وعزمي جدي لازم است تا در كنار داشتن يك جشنواره جذاب و تاثيرگذار اكران گسترده‌اي داشته باشيم.

وي در پاسخ به سوالي درباره موضوعي برگزار كردن جشنواره گفت: موضوعي برگزار كردن جشنواره مزايا و معايبي دارد. متاسفانه با موضوعي برگزار كردن جشنواره تعداد فيلم‌ها و شركت كنندگان كمتر مي‌شود. ما موضوع‌هاي مختلف را در بخش‌هاي جنبي پوشش مي‌دهيم.

در پايان جلسه، چيني‌فروشان از رونمايي كتاب "چگونه فيلمنامه بنويسيم" در روزهاي جشنواره خبر داد. اين كتاب را انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در حوزه پويانمايي منتشر كرده است. ششمين جشنواره بين‌المللي پويانمايي 11 تا 15 اسفند در تهران برگزار مي‌شود.

شنبه|ا|3|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن