تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس زياد شوخى كند، نادان شمرده مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821254962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:زبان شعر بهترين زبان براي بيان پيام انقلاب است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:زبان شعر بهترين زبان براي بيان پيام انقلاب است
گروه ادب:وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: زبان شعر چون زبان احساس، دل و لطيف‌ترين زبان‌هاست، مناسب‌ترين زبان براي پيام نهفته در انقلاب است.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران (ايكنا) «محمدحسين صفارهرندي» در گفت‌وگو با ستاد خبري سومين دوره جشنواره بين‌المللي شعر فجر، گفت: جاي خالي جشنواره شعر فجر در كنار ساير جشنواره‌ها همواره احساس مي‌شد و من امروز خدا را شاكرم كه توفيق پركردن اين خلاء توسط دوستان و همكاران در اين مدت فراهم شد و در حقيقت مهمتر از همه خود اهالي شعرند، كه از اين جشنواره حمايت كرده و ظرف سه سال آن را چنان پيش بردند كه به خوبي توانست جاي خود را در ميان جشنواره‌هاي ديگر باز كند.

وي ادامه داد: با وجود همه پيشرفت‌هاي انجام شده، طبيعي است كه در جهت تقويت اين جشنواره بايد حركتي به سوي كمال بيشتر برنامه‌ها داشته باشيم و در اين راستا همواره از نوآوري‌ها استقبال مي‌كنيم.

صفارهرندي با بيان اينكه تاكنون پيام انقلاب اسلامي از معبرهاي مختلف به گوش جهانيان رسيده گفت: حقيقتاً انقلاب و پيام آن به خوبي و به وسعت منتقل شده و بر بستر دل‌ها قرار گرفته است، زبان شعر چون زبان احساس، دل و لطيف‌ترين زبان‌هاست، مناسب‌ترين زبان براي پيام نهفته در انقلاب است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح كرد: شاعران انقلاب تاكنون قدم‌هاي بزرگي براي بازتاب دادن آرمان‌هاي امام و انقلاب اسلامي برداشته‌اند و اين انقلاب بزرگ بخشي از توسعه خود را مديون شعر شاعرن به ويژه شاعران نسل جديد انقلاب اسلامي است.

صفارهرندي در اشاره به بخش بين‌الملل جشنواره شعر فجر گفت: در بخش بين‌الملل شاعراني از كشورهاي همسايه به ويژه كشورهايي كه زبان فارسي در آن‌ها داراي ارج و قرب بيشتر، پيشينه و سابقه طولاني است، حضور دارند، اما اميدواريم در دوره‌هاي بعد در بخش بين‌المللي شاهد رقابت ميان شاعراني كه در ايران امروز مستقر هستند و شاعراني كه در ايران تمدني پيشين، يعني ايران فرهنگي هستند، برگزار كنيم به اين ترتيب بهتر مي‌توان عنوان بين‌الملل را به آن اطلاق كرد.

وي در پايان گفت: بنابراين لازم است در ساحت داخلي و خارجي جشنواره را بيشتر توسعه دهيم، در بخش خارجي با دادن فراخوان بيشتر، شاعراني را كه در بيرون از مرزهاي ما هستند و از غناي شعر فارسي برخوردارند، شناسايي و معرفي كنيم.

يکشنبه|ا|4|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 114]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن