واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک:
مريلا زارعي بازيگر فيلم «ديگري» گفت: هر بازيگر پس از حرفهاي شدن، به نقطهاي ميرسد كه تعريفش از بازيگري تغيير ميكند، در حقيقت بازيگري بيشتر از يك حرفه، گرايش و تمايل است و من تمايل دارم حضورم در يك فيلم جريانساز باشد. به گزارش خبرنگار سينمايي باشگاه خبري فارس «توانا»، شامگاه يكشنبه 17 مردادماه نشست نقد و بررسي فيلم «ديگري» باحضور مهدي رحماني(كارگردان)، محمدعلي نجفي(تهيه كننده)، مهدي رحماني(كارگردان)، مهران كاشاني(نويسنده و فيلمنامه نويس) و اصغر هاشمي (منتقد) در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد. محمدعلي نجفي در ابتدا ضمن اشاره به سير سينماي ايران از دهه 60 به بعد اظهار داشت: در دهه 60 شاهد رشد و شكوفايي سينماي ايران بوديم ولي در دهه 70 اين جريان سير نزولي پيدا كرد ودر دهه 80 همگي شاهديم كه سينما در چه وضعي به سر ميبرد. وي در ادامه افزود: در شرايط فعلي، پرداختن به مسائل اجتماعي و فرهنگي مربوط به جامعه مدني را خوششانسي خود ميدانم. اين تهيه كننده در ادامه اذعان داشت: در طول ساخت فيلم، احساس خوبي داشتم و آشنايي با تك تك عوامل فيلم و ديدن هماهنگي و يكدستي گروه هر لحظه من را به توليد فيلمي قابل قبول اميدوارتر كرد. در ادامه نشست، مريلا زارعي در مورد پذيرش نقش «معصومه» با توجه به حجم كم نقش عنوان داشت: هر بازيگر پس از حرفهاي شدن، به نقطهاي ميرسد كه تعريفش از بازيگري تغيير ميكند، در حقيقت بازيگري بيشتر از يك حرفه، گرايش و تمايل است و من تمايل دارم حضورم در يك فيلم جريانساز باشد. وي با اشاره به پرونده كارياش بيان داشت: در ابتدا كه اين نقش به من پيشنهاد شد، شوكه شدم و دوست داشتم آقاي رحماني را ببينم و بدانم انگيزه ايشان از انتخاب من براي اين نقش چيست. اين بازيگر در ادامه افزود: زماني كه مهدي رحماني را ديدم و سناريو را خواندم، قانع شدم. البته حضورهمكارم محمدرضا فروتن به عنوان نقش مقابل و محمدعلي نجفي به عنوان تهيه كننده (با توجه به سابقه همكاري با اين عزيزان) در پذيرفتن اين نقش تأثيرگذار بود. زارعي در ادامه در خصوص چهره پردازي متفاوت كه در نقش معصومه وجود داشت، گفت: ايفاي كاركتر«معصومه» را حركتي مثبت و جديد ميدانم و امنيت فكري حاصل از ايفاي اين نقش را مديون سعيد ملكان گريمور اين مجموعه هستم، البته آقاي تيموري فيلمبردار اين كار نيز با انرژي بسيار زياد و رصد كردن لحظات ما در كليه سكانسها، در بهبود ايفاي نقش مؤثر بودند. اين بازيگر سينما و تئاتر با بيان اين كه اغلب اين قدر انرژي صرف توضيح مسائل يك فيلم نميكند، خاطرنشان كرد: من به احترام اين كار فرهنگي همه اين مسائل را شرح دادم و بنا به دلايل زيادي، «ديگري» را خيلي خيلي مهم ميدانم. بنا براين گزارش، در ادامه نشست «محمدعلي نجفي» در خصوص انگيزه سرمايهگذاري در اين فيلم بيان داشت: در مواجهه با آقاي رحماني، اعتماد به نفس ايشان من را جذب كرد و با مطالعه فيلمنامه در مورد تهيهكنندگي اين فيلم، كاملا قانع شدم. اين تهيه كننده در ادامه افزود: زماني كه به دنبال اخذ پروانه ساخت فيلم«ديگري» بودم آقاي اربابي مدير كل سابق ارزشيابي و نظارت كشور صراحتا به من گفتند: از تهيه كنندگي چنين فيلمي پشيمان ميشوي! ولي حالا بايد بگويم من اين جا هستم و ايشان نيست، اميدوارم مسئولان بدانند ما هستيم كه تعيين تكليف ميكنيم چراكه هر مسئولي با يك حكم ميآيد و با يك حكم ميرود و اين هنرمندان هستند كه ميمانند. كاشاني در خصوص اين نگارش فيلمنامه عنوان داشت: در ابتدا طرحي را آقاي رحماني به من دادند كه از مميزي نظارت ارزشيابي عبور نكرده بود، بنابراين سعي كردم ايدههاي مهدي رحماني را مورد نظر قرار دهم و براساس يك فضاي عمومي يك فيلمنامه جديد بنويسم. در ادامه مهدي رحماني در مورد شرايط اكران فيلم و وضعيت فيلم در جشنواره فيلم فجر ضمن اظهار اميدواري براي اكران عمومي فيلم تصريح كرد: منتظر بازتاب نمايش عمومي فيلم هستم و در مورد جشنواره فيلم فجرهم، «ديگري» عنوان بهترين كارگرداني بخش اول و دوم را به دست آورده است. در حقيقت«ديگري» حاصل همدلي و يك كار جمعي منسجم است. بنا براين گزارش، رحماني درباره لهجه محمدرضا فروتن (ابراهيم) در اين فيلم و اين كه بقيه بازيگران لهجه نداشتند، گفت: «ديگري» فيلمي رئاليستي است و من اصرار داشتم هيچكدام از بازيگران لهجه نداشته باشند. مريلا زارعي در دفاع از همكارش محمدرضا فروتن خاطرنشان كرد: در اين فيلم به شخصه سعي كردم كاراكتر «معصومه» لهجه داشته باشد ولي هم از عهدهام خارج بود و هم آقاي رحماني موافقت نكردند و اگر لهجه «ابراهيم» در فيلم به چشم ميخورد، قسمتي از آن به خاطر تن صدا و نوع گويش فروتن است. وي در ادامه در خصوص نفسهاي عميق و اغراق شده «رضا» بيان داشت: گاهي برخي از صداها خارج از مفهوم ذاتي خود، مدل موزيكال پيدا ميكنند و مفاهيم ديگري با شنيدن صوت ايجاد ميشود كه شايد نوا يا تاكيد باشد. به گزارش فارس، در ادامه كاشاني هر سكانس فيلم را داراي نقطه عاطفي دانست و گفت: «ديگري» در مورد درك غيرخودي است، چون هميشه خودمان را بهتر از ديگران درك ميكنيم و درك ديگران با بالغ شدن و عاشق شدن آغاز ميشود، رسيدن زن و مرد به هم در اين فيلم، بهانهاي براي رسيدن به هدف است نه صرفا خود هدف و نمايش ارتباط انساني كودك و مرد و تغيير سير آن از دشمني به دوستي، مد نظر ما است. اين نويسنده در پايان خيانت معصومه در مقابل عشق پاك ابراهيم را منتفي دانست و اذعان داشت: معصومه نماينده جمعي از زنان روستايي است كه حق انتخاب ندارند، حتي براي فروختن ماشين در سكانسي به ابراهيم ميگويد: «من راضي نبودم، اما چاره چيه» و در سكانس عروسي اشك ميريزد و همه اين موارد حق انتخاب نداشتن «معصومه» را تداعي ميكند.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]