تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817822107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد تاكيد كرد: مختارنامه بهترين هديه براي اسلام


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: وزير فرهنگ و ارشاد تاكيد كرد: مختارنامه بهترين هديه براي اسلام
جام جم آنلاين: رييس سازمان صدا و سيما در جلسه‌اي از تلاش‌هاي ارزشمند و هنرمندانه عوامل و دست‌اندركاران سريال عظيم مختارنامه تقدير كرد.


روز گذشته بيش از 50 نفر از هنرمندان اين سريال عظيم در سالن همايش‌هاي صدا و سيما گرد هم آمدند و هدايا و جوايزشان را دريافت كردند.

در اين جلسه كه با حضور سيد محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و محمدرضا مخبر، دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي و جمع زيادي از دست‌اندركاران اين سريال برگزار شد، مهندس ضرغامي مختارنامه را سطح و تراز قابليت نمايشي كشور خواند و گفت: مختارنامه به خاطر ويژگي‌هاي منحصر به فردش باعث افتخار هنر نمايشي جمهوري اسلامي است.

وي ادامه داد: براساس پژوهش‌هاي مركز تحقيقات سازمان، اين سريال بيش از 100 پيام ارزشمند اعتقادي، سياسي و اجتماعي را در 13‌سرفصل تاثيرگذار براي مردم بيان كرده است.

ضرغامي تصريح كرد: بافت دراماتيك بسيار خوب موجب كشش بالاي قصه و افزايش كم‌نظير مخاطبان و رضايت‌مندي آنان شد.

وي شخصيت‌پردازي كم‌نظير، ديالوگ‌هاي گزيده و تاثيرگذار، استفاده هماهنگ از بازيگران و عوامل برجسته حرفه‌اي بويژه طراحي كم نظير صحنه، لباس، چهره و تصويربرداري و جلوه‌هاي ويژه و استثنايي را از جمله ويژگي‌هاي برتر اين مجموعه دانست.

رييس رسانه ملي با تجليل از داوود ميرباقري كارگردان اين مجموعه به مديريت خوب ايشان اشاره كرد و همكاري صميمانه عوامل برجسته، حرفه‌اي و مديران رسانه در طول سال‌هاي توليد با اين پروژه را نتيجه اين مديريت مجرب و شايسته دانست.

ضرغامي افزود: عمق آگاهي‌هاي عمومي و افزايش بصيرت در اين مجموعه به گونه‌اي بود كه جداي از توده‌هاي مردم بسياري از خواص و شخصيت‌هاي فكري و سياسي جامعه تحت تاثير آن قرار گرفتند.

ظرف و مظروف سريال زيبا بود

وزير ارشاد نيز در اين جلسه مختارنامه را كاري بي‌بديل خواند و گفت: اين سريال بهترين هديه براي جهان اسلام بود كه به خاطر جذابيت‌هاي ظاهري‌اش همگان را جذب كرد. اين سريال همچنين عمق و معناي خوبي داشت و با اقبال نخبگان مواجه شد؛ يعني ظرف و مظروفش زيبا بود.

حسيني با بيان اين كه براي عاشورا پاياني متصور نيست و اين شعله هرگز خاموش نمي‌شود، تصريح كرد: بسياري از ريزش‌ها و رويش‌ها در سريال تجلي پيدا كرد و مختارنامه به اين خاطر كه به مظلوميت اهل بيت پرداخت جاودانه شد.

اين سريال بصيرت‌افزايي را فرياد زد

علي دارابي، معاون سيماي رسانه ملي هم با اشاره به اين كه توليد و پخش سريال مختارنامه نزديك به يك دهه زمان برده است، اظهار كرد:اين سريال حاصل تلاش هزاران نفر است. ما امروز از عده‌اي به نمايندگي از جمعي بزرگ تقدير مي‌كنيم و اين به‌معناي ناديده انگاشتن زحمات ديگران نيست.

معاون سيما با بيان اين كه مختارنامه خلأيي بزرگ را پر كرد، يادآور شد: اين سريال بصيرت افزايي را در ميان مردم با صدايي بلند فرياد زد و ترجمه درست لبيك يا حسين بود. مختارنامه نشان داد كه اگر بموقع تصميم بگيريم و درست تشخيص بدهيم، در صف ياران حسين خواهيم بود. همچنين تاكيد بر اطاعت از رهبر و ولي امر ويژگي بارز سريال بود.

وي از برنامه ميزگرد «هنگام درنگ» كه پس از سريال پخش مي‌شد، به عنوان يك كارگاه آموزشي بزرگ نام برد و گفت: اين برنامه نقش بزرگي در كتاب‌شناسي نهضت عاشورا و شناساندن بازتاب‌ قيام به مردم داشت.

دارابي با تقدير از زحمات كارگردان سريال، گفت: آقاي داوود ميرباقري در عرصه كارهاي ديني مبدع و نظريه‌پرداز يك مكتب فكري است و روز به روز به بلوغ بيشتري مي‌رسد. مختارنامه در بالاترين سطح كارهاي او قرار مي‌گيرد و همچون ديگر آثارش بر پايه يك منظومه فكري بنا شده است.

معاون سيما اظهار اميدواري كرد كه سريال سلمان فارسي به كارگرداني ميرباقري هرچه زودتر كليد بخورد.

در مختارنامه به لحظات نابي دست پيدا كرديم

داوود ميرباقري، كارگردان سريال هم در اين نشست خطاب به عوامل اين اثر، گفت: خيلي از دوستان را بعد از فيلمبرداري نديدم و دوست داشتم هرچه زودتر اين جمع صميمي دوباره شكل بگيرد. اگر صبر و استقامت و همراهي شما نبود بنده نمي‌توانستم اين كار عظيم را مديريت كنم.

كارگردان سريال مختارنامه افزود: در يك كار هنري هر قدر هم كه دقت به خرج بدهيد، وقتي اثر را مي‌بينيد باز هم حسرت مي‌خورديد و اين ويژگي يك كار هنري است. در مختارنامه هم مثل هر كار هنري ديگر به لحظات نابي دست پيدا كرديم كه مي‌توانست بيشتر شود.

وي ورود به پروژه مختارنامه را دشوار توصيف كرد و گفت: هر كاري كه به عاشورا مربوط شود به لحاظ فني و محتوايي داراي پيچيدگي است. ضمن اين كه ما مجبور بوديم 60 دقيقه از وقايع عاشورا را به صورت مستقيم به‌تصوير بكشيم.

قبل از ساخت اين سريال اضطراب و نگراني داشتم كه نكند اين كار خوب نشود و ما كمكي به رساندن پيام عاشورا نكنيم و حتي به آن ضربه هم بزنيم. اما خدا را شكر توانستيم سريال آبرومندي را به مردم تقديم كنيم. بضاعت آن موقع ما همين بود. اگر بنده اطلاعات امروزم را داشتم، صحنه‌ها را موثرتر درمي‌آوردم. اما ويژگي انسان‌ها اين است كه هر چقدر جلوتر مي‌روند نسبت به گذشته علم بيشتري پيدا مي‌كنند.

ميرباقري ادامه داد: در مختارنامه حوزه‌هايي وجود داشت كه از قبل تجربه نكرده بوديم. مثلا نمي‌دانستيم چقدر امكانات و تجهيزات و ابزار بايد تهيه كنيم. خيلي از اينها را در مسير تجربي كار پيدا كرديم. برخي از صحنه‌هاي جنگي براي اولين بار اتفاق مي‌افتد و پشتوانه تجربي كشور در اين صحنه‌ها كم بود. اين عوامل دست به دست هم مي‌دهند كه كارهاي بزرگ ما فرآيندي طولاني را براي توليد طي كنند.

اين كارگردان توضيح داد: در شرايطي كه انتخاب برنامه‌ها براي بيننده آسان شده است مردم اين كار را پسنديدند. ما حرف براي گفتن زياد داريم، اما شيوه بيانمان بعضا دچار مشكل است.

انقلاب ما حرف‌هاي تازه‌اي براي جهان داشت و دارد. ما هنرمندان به عنوان زبان گوياي انقلاب بايد حساسيت زيادي داشته باشيم و سعي كنيم حرف‌هاي جديدمان براي همه جهان تاثيرگذار باشد. نيروي خلاق ما قادر است حرف‌هاي انقلاب را در سطح جهان ترجمه تصويري كند.

مختارنامه استانداردهاي سريال‌سازي را بالا برد

فريبرز عرب‌نيا، بازيگر نقش مختار هم با بيان اين‌كه اين سريال بازتاب‌ها و نتايج خوبي داشت، اظهار كرد: حضور در يك كار طاقت‌فرسا به مدت شش سال توان بالايي مي‌خواهد. من از همه عزيزاني كه به من ياري رساندند تشكر مي‌كنم و همچنان افتخار مي‌كنم كه يكي از بازيگران سريال بودم.

وي ضمن بيان اين مطلب كه مختارنامه توانست استانداردهاي سريال‌سازي ما را بالا ببرد، توضيح داد: من نگراني موجه و بجايي دارم. نگراني من از اين جهت است كه استانداردهاي مختارنامه در كارهاي ديگر تكرار نشود و سريال‌سازي دچار نزول شود.

در اين ديدار ولي الله شير اندامي بازيگر نقش سليمان نيز گفت : با شناخت تاريخ اشتباهات تاريخ ديگر تكرار نمي شود. در واقع عدم شناخت تاريخ ، تاريخ را تكرار مي‌كند.

در اين مراسم جمع زيادي از بازيگران و عوامل سريال همچون داوود رشيدي، محمدرضا شريفي‌نيا، فريبا كوثري، ماهچهره خليلي، انوشيروان ارجمند، محمد فيلي، امين زندگاني و... حضور داشتند.

محمودفلاح، تهيه‌كننده

وقتي قرار شد در مراسم تجليل از دست‌اندركاران مجموعه «مختارنامه» چند كلامي با حضار در ميان بگذارم، تمام ماجراهاي توليد مجموعه در10 سال گذشته مثل پرده سينما، البته با دور تند، از مقابل چشمانم گذشت و ديدم چه بسيار كساني بودند كه در سخت‌ترين شرايط، مردانه در پشت صحنه حاضر شدند تا مختارنامه، آن چيزي بشود كه اكنون پيش روي همه ماست. راستش بايد بگويم كه فقط ما نبوديم و خيلي كسان ديگري هم بودند كه زحمات طاقت‌فرسايي كشيدند، در سرما و گرما حضور داشتند تا صحنه‌هاي درخشاني خلق شود.

الان از هيچ كدامشان خبري نداريم؛ از جمله آنها، سربازهاي پادگان پرندك، شاهرود و استان خوزستان كه در نقش هنروران مجموعه مختارنامه حاضر شده بودند.

آنهايي كه هر كدام تجهيزات سنگيني بر تن مي‌كردند و جلوي دوربين مي‌رفتند. شايد نام و ياد و شرح تلاش‌هاي بي‌دريغ آنها در توليد يكي از بزرگ‌ترين مجموعه‌هاي تلويزيوني سرزمينمان در جايي ثبت و ضبط نشود اما انصاف نيست كه در حد همين اشاره كوتاه هم يادي ازآنها نشود كه فقط ما نبوديم و خيلي كسان ديگري هم بودند. والسلام.

يکشنبه|ا|11|ا|دي|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 281]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن