تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):در تفسير آيه «با مردم به زبان خوش سخن بگوييد» فرمود: يعنى با همه مردم، چه مؤمن و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821302509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس اداره ميراث فرهنگي اردستان خبر داد: شناسايي و ثبت 26 محوطه باستاني و تاريخي در اردستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس اداره ميراث فرهنگي اردستان خبر داد: شناسايي و ثبت 26 محوطه باستاني و تاريخي در اردستان
خبرگزاري فارس: رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع ‌دستي و گردشگري اردستان گفت: در سطح اين شهرستان تاكنون 26 محوطه باستاني و تاريخي شناسايي و ثبت شده است.


محمدرضا صدوقي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردستان با اشاره به اينكه از سال 1310 با ثبت مسجد جامع اردستان در فهرست آثار ملي كشور، سازمان ميراث فرهنگي فعاليت خود را در سطح اين شهرستان آغاز كرد، اظهار داشت: در سال 1380 دفتر نمايندگي سازمان ميراث فرهنگي در شهرستان اردستان تأسيس شد و با راه‌اندازي اين دفتر فعاليت‌هاي اين سازمان در سطح شهرستان به صورت مدون و متمركز درآمد.
وي با بيان اينكه بيش از 4 هزار اثر تاريخي در اردستان شناسايي شده افزود: هم‌اكنون 62 اثر در فهرست آثار ملي كشور ثبت و حريم آن تعيين شده است.
رئيس اداره ميراث فرهنگي اردستان تصريح كرد: تاكنون 80 بناي تاريخي از جمله مساجد، كاروانسرا، حسينيه‌، معابر، آب انبارها، قلعه و يخچال مرمت جزيي و كلي شده و از تخريب و تجاوز به حريم نواميس كهن با همكاري مسئولان نيروي انتظامي و امنيتي شهرستان جلوگيري به عمل آمده است.
وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون يك واحد اداري و دو پايگاه حفاظتي در بخش‌هاي مركزي و زواره اين شهرستان مشغول فعاليت هستند، افزود: با ادغام سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با يكديگر، حجم عملياتي اين واحد اداري افزايش يافته است.
صدوقي اضافه كرد: در اين راستا سازماندهي محوطه‌‌ها و بناهاي تاريخي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي صنايع ‌دستي و برپايي فروشگاه‌ و نمايشگاه‌هاي صنايع دستي در سطح شهرستان، بررسي طرح جامع گردشگري و مطالعات ظرفيت‌هاي مختلف اردستان در دستور كار اداره ميراث فرهنگي اردستان قرار گرفته است.
وي با بيان اينكه در سفر استاني رياست جمهوري به اصفهان، دو منطقه نمونه گردشگري در شهرستان اردستان مصوب شد گفت: اين مناطق شامل منطقه سايت امامزاده بي‌بي غريب در روستاي سرابه از بخش مركزي و منطقه كوير نوردي در روستاي كريم‌آباد در بخش زواره است كه ضمن انعقاد قرارداد با مشاور، مطالعات اين دو طرح در حال اجراست.
رئيس اداره ميراث فرهنگي اردستان ايجاد يك هتل مناسب با همكاري بخش خصوصي يا تعاوني را از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان عنوان كرد و اظهار داشت: هم‌اكنون سه مجموعه نمازخانه و سرويس بهداشتي كه در سفر رئيس جمهور به اين شهرستان تصويب شد، در حال اجراست.
وي تعامل با ديگر دستگاه‌هاي دولتي و عمومي مانند سازمان اوقاف و امور خيريه اردستان، شهرداري‌ها و دهياري‌ها را در زمينه بررسي جاذبه‌هاي تاريخي و طبيعي شهرستان از ديگر برنامه‌هاي اين سازمان اعلام كرد و افزود: با همكاري هيئت امناهاي بناهاي تاريخي ـ مذهبي، مرمت اين بناها زير نظر دفتر فني ميراث فرهنگي آغاز شده و در حال اجراست.
صدوقي تلاش و پيگيري به منظور ايجاد دو تشكل مردم نماد در بخش مركزي و زواره را ثمر‌بخش دانست و خاطرنشان كرد: اين تلاش‌ها در پايان نتيجه بخش بود و اين دو تشكل رسماً فعاليت خود را آغاز كردند.
وي افزود: اين سازمان از تمام علاقمندان به تاريخ ايران استقبال كرده و از مردم براي مشاوره و انتقاد به منظور بهبود امور دعوت مي‌كند.
انتهاي پيام/ش10

دوشنبه|ا|19|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 422]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن