تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس سنت نيكويى را بنا نهد، اجرى برابر اجر همه عمل‏كنندگان به آن عمل تا روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پس از 234 روز عمليات نوسازي؛سينما اكسين اهواز بازگشايي شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پس از 234 روز عمليات نوسازي؛سينما اكسين اهواز بازگشايي شد
خبرگزاري فارس: سينما اكسين اهواز پس از 234 روز تعطيلي و نوسازي كامل، بازگشايي شد.


به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز، مدير حوزه هنري خوزستان شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: براي نوسازي سينما اكسين بالغ بر 750 ميليون تومان هزينه شده است.
اسماعيل فلاح افزود: از اين مبلغ، 255 ميليون تومان از طريق موسسه سينما شهر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، 260 ميليون تومان توسط حوزه هنري كشور و 270 ميليون تومان نيز از طريق اعتبارات استاني تامين شده است.
وي با تشكر از همكاري‌هاي معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان و اعطاي اعتبارات عمراني براي بازسازي سينما اكسين خاطرنشان كرد: مختصر هزينه ديگري نيز براي تكميل تجهيزات سينما نياز است كه اميدواريم با تامين آن، نوسازي سينما به اتمام برسد.
فلاح گفت: سينماهايي كه بازسازي شده‌اند، نسبت به قبل از بازسازي، ميزان فروش و استقبال از آنها بيش از صددرصد افزايش يافته كه اين جهش استقبال در مورد سينما بهمن اهواز كه در سال جاري بازگشايي شد، كاملا مشهود است.
وي در مورد بازسازي ديگر سينماهاي استان اظهار داشت: حوزه هنري آمادگي دارد در تمام شهرهايي كه سينماي فرسوده و قديمي وجود دارد نسبت به بازسازي آنها اقدام كند اما درخواست اجراي اين طرح، وظيفه حوزه هنري نيست بايد متقاضي خصوصي درخواست كند تا با همكاري ارشاد، حوزه هنري و استان اين كار صورت گيرد.
مدير حوزه هنري استان خوزستان از برنامه‌ريزي براي تبديل مجتمع فرهنگي شهيد رهبر در آبادان به سينما خبر داد و گفت: از سال آينده عمليات اين پروژه آغاز و پيش‌بيني مي‌شود تا پايان سال 88 به بهره‌برداري برسد.
فلاح افزود: علاوه بر اين، بازسازي سينما بهمن دزفول نيز كه از سال‌هاي قبل تخريب شده، در دستور كار حوزه هنري خوزستان قرار دارد تا به‌صورت دو سالن مجهز در سال آينده ساخته شود.
سينما اكسين اهواز در سال 1348 با نمايش فيلم سينمايي ديدني‌هاي روسيه فعاليت خود را آغاز كرد.
اين سينما در دوران دفاع مقدس به عنوان مكاني براي انبار كالا و مواد غذايي و استراحتگاه رزمندگان اسلام مورد استفاده قرار گرفت و يكي از كاركنان آن بر اثر اصابت گلوله به شهادت رسيد.
در حال حاضر سينما اكسين اهواز با 2 هزار و 500 مترمربع فضاي فرهنگي ـ هنري به پيشرفته‌ترين امكانات صوتي، تصويري، پخش فيلم، سيستم‌هاي سرمايشي و تهويه و ديگر وسايل رفاهي مجهز است.
انتهاي پيام/ر20

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن