تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821331144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه : اشغالگران بايد ازسرزمينهاي اشغالي بيرون بروند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه : اشغالگران بايد ازسرزمينهاي اشغالي بيرون بروند
سياسي. فرانسه. غزه. تظاهرات
پاريس - شيخ عبدالكريم مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه تاكيد كرد تنها راه حل براي اسراييل اين است كه از سرزمينهايي كه انها را به زور اشغال كرده است ، بيرون برود.

وي در گفت و گويي با ايرنا در مورد جنايات بيست و دو روزه رژيم صهيونيستي بر ضد مردم بي‌دفاع و محاصره شده غزه با تاكيد بر اين مطلب گفت : برخي از سران كشورهاي عرب نيز با اسراييل همكاري مي‌كنند و از سوي ديگر شعار عدالت سر مي‌دهند ، بدون اينكه عملا دست به اقدامي بزنند. امروز بدون اجراي عدالت نمي‌توان به صلح رسيد.

وي افزود: هرگز نمي‌توان از طريق جنگ به صلح رسيد. نمي‌توان به مردم بي دفاع حمله و انان را قتل عام كرد و به فرزندان اين افراد گفت شما بياييد با افرادي كه پدران شما را كشته‌اند صلح كنيد.

شيخ عبدالكريم تاكيد كرد تنها در يك صورت صلح واقعي ايجاد خواهد شد و آن اين است كه اشغالگران فلسطيني از اين سرزمين خارج شوند و با برگزاري انتخابات ، يك دمكراسي ازاد با حضور مسلمانان و يهوديان و مسيحيان در يك جمهوري دمكراتيك كه عدالت و حيثيت انساني را رعايت مي‌كند ايجاد شود .

وي در خصوص اثرات اين حملات بر روي مقاومت مردم فلسطين گفت :من مطمئن هستم چهره‌اي كه اسراييل با كشتن مردم بيگناه فلسطين در اين مدت از خود نشان داد به مردم جهان مي‌گويد كه با چنين افرادي نمي‌توان در صلح به سر برد و تنها راه حل در مقابل اينها آن است كه خاك فلسطين را ترك كنند.

مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه در جواب به اين سئوال كه علت اصلي حمله چه بوده است، گفت : ارتش اسراييل ادعا كرده بود كه مي‌خواهد موشك‌هاي حماس را از بين ببرد. آنها مي‌خواهند با استفاده رواني از اين موضوع ، اين ادعا را به افكار عمومي القا كنند كه دارند از خود دفاع مي‌كنند.

درحالي در واقع در نظر دارند واقعيت بزرگ ديگري را كه همان اشغالگري شان است پنهان كنند.

از شيخ عبدالكريم در خصوص ادعاهاي كشورهاي اروپايي و فرانسه در مورد حمايت از حقوق بشر و مغايرت اين ادعا با سكوت و بي‌تفاوتي كه در اين مدت در برابر جنايات اسراييل عليه مردم غير نظامي ، بيمارستانها و مراكز سازمان ملل و روزنامه نگاران نشان دادند سوال شد.

وي گفت : كشورهاي اروپايي در راديو تلويزيونهاي خود همواره از حقوق بشر دم مي‌زنند ولي در اين ‪ ۲۲‬روز ثابت كردند كه براي مردم غزه چنين حقوقي وجود ندارد و امروز شايد بتوان گفت هر جا حقوق صهيونيست‌ها نقض شود حقوق بشر نقض شده است و تنها براي اينها اين حقوق وجود دارد نه براي بقيه.

وي ارزيابي خود از واكنش سازمانهاي بين‌المللي دولتي و غيردولتي را اينگونه بيان كرد : صادقانه بايد گفت انچه در غزه مي‌گذرد واقعا حوادث وخيم و فاحعه باري است. ولي اين سازمانها تاكنون به نحو بدي از خود واكنش نشان داده اند. نمي‌دانم چرا اين سازمانها دستور تحريم ايران را مي‌دهند و روابط خود را با ايران قطع مي‌كنند در صورتي اين كشور هيچ بدي به كشوري روا نداشته است ولي همچنان با اسراييل كه تمامي حقوق و قوانين بشري و بين‌المللي را اينطور آشكار و در برابر انظار بين‌المللي نقض كرده است روابط سياسي دارند. كشورهاي عربي نيز اقدامي نمي‌كنند. اين سازمانها بايد به موضع معتادلي برگردند.

شيخ عبدالكريم در خصوص استفاده از سلاح‌هاي غير متعارف و بمبهاي فسفري در نوار غزه گفت : حقوق بين‌المللي و كنوانسيون ژنو استفاده از اين سلاحها را عليه مردم ممنوع كرده است .

مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه با توجه به اخراج سفير رژيم صهيونيستي از بعضي از كشورها مانند موريتاني و ونزوئلا و تعليق روابط سياسي موريتاني و قطر با اسراييل گفت : از دست برخي از كشورهاي عرب خشمگين هستيم.

بويژه مصر .

وي افزود : امروز اكثريت رهبران كشورهاي عربي نماينده مردم خود نيستند و سران اين كشورها از بزرگترين دشمنان مردم غزه هستند و با واكنش اين سران در مقابل حوادث غزه ، مردم اين كشورها دولتمردان خود را خوب شناختند و امروز به هيچ وجه با موضع دولت‌هاي كشورهاي خود در خصوص اسراييل موافق نيستند. تمامي كشورها و در راس انها همه عرب‌ها بايد تمامي روابط خود را با اسراييل قطع كنند.

از عبدالكريم در مورد پيروزي مقاومت و شكست اسراييل در جنگ ‪ ۲۲‬روزه بر ضد مردم غزه و آنچه كه اسراييل از ان با عنوان آتش بس يك طرفه ياد كرده سوال شد.

وي گفت : تجربه نشان مي‌دهد كه به هيچ عنوان نبايد به اين اتش بس اعتماد كرد. ارتش اسراييل در وضعيت فعلي و در نزديكي انتخابات خود و به دست‌گيري قدرت از سوي اوباما براي وقت كشي و تجهيزكردن دوباره نيروهاي خود است.

شيخ عبدالكريم خاطرنشان كرد: اسراييل در نظر دارد با به دست گرفتن قدرت از سوي اوباما وي را به عنوان فردي صلح دوست مطرح و حملات خود را قطع كند همچنين با پيامدهايي كه مردم غزه تاوان ان رامي پردازند درصدد پيش بردن سياست‌هاي خود در اين دوران انتقال است.

مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه در مورد توافق اخير بين اسراييل و آمريكا براي تضمين مرز بين غزه و مصر و كنترل اين مرز با استفاده از سيستم‌هاي ماهواره‌اي آمريكا گفت : غزه يك زندان روباز و اسراييل نيز زندان بان آن است. اسراييل هر وقت مي‌خواهد به اين زندانيان غذا مي‌رساند و هر وقت مي‌خواهد آنان را تنبيه و بمباران مي‌كند و هر زمان افراد موجود در اين زندان دست به شورش بزنند انان را تنبيه مي‌كند.

شيخ عبدالكريم در پاسخ به اين سوال كه در نتيجه حملات اخير رژيم صهيونيستي به غزه ايده ايجاد دولت فلسطين تا چه ميزان دورتر شده است گفت : دولت عباس ‪۱۵‬سال است كه براي ايجاد اين دولت تلاش مي‌كند ولي اين تلاش هيج نتيجه‌اي نداشته است و همچنان شهرك‌سازي ها ادامه دارد.

وي اضافه كرد: درخصوص غزه نيز اسراييل مي‌گويد حماس اين منطقه را اشغال كرده است. در حاليكه اشغالگر ، اسراييل است ولي اسراييل به جهان مي‌گويد كه حماس غزه را اشغال كرده ست. دنيا برعكس شده است.

مسئول فدراسيون شيعيان فرانسه در خاتمه تاكيد كرد : ايدئولوژي صهيونيسم بسيار متفاوت ازيهوديان است و در ميان يهوديان واقعي بسياري هستند كه ايدئولوژي صهيونيستها را درست و قابل قبول نمي‌دانند.
 دوشنبه 30 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن