تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است كه شب‏هايش به نماز و روزهايش به روزه ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خوردن صبحانه و خواب مناسب، اضطراب امتحان را كاهش مي‌دهد


واضح آرشیو وب فارسی:هموطن سلام: خوردن صبحانه و خواب مناسب، اضطراب امتحان را كاهش مي‌دهد
دكتر چمني تصريح كرد: توكل و توسل به خداوند اصل مهم براي رسيدن به آرامش در امتحان است
يك روانپزشك تاكيد كرد: تغذيه و خواب كافي قبل از امتحان و خوردن صبحانه از راهكارهاي كاهش اضطراب امتحان است.
دكتر امير رضا چمني اضطراب را يك هيجان ناخوشايند دانست و افزود: اضطراب سبب دلشوره و نگراني مبهم و بدون علت در فرد مي‌شود.
وي ادامه داد: بخشي از اضطراب در امتحان يك امر طبيعي بوده كه منجر به هوشياري و آمادگي و همچنين افزايش كارايي و تمركز و دقت حواس در فرد مي‌شود.
دكتر چمني يادآور شد: در صورتي كه شدت و دامنه اضطراب در فرد افزايش يابد عملكرد تحصيلي فرد كاهش مي‌يابد.
وي با اشاره به اينكه اضطراب امتحان به صور مختلف تظاهر مي‌يابد، گفت: حالت‌هاي رواني اضطراب شامل دلشوره و نگراني و بي قراري است كه اين مهم سبب كاهش تمركز و فراموشي مطالب در فرد مي‌شود.
وي بروز ناراحتي‌هاي گواراشي، تهوع، دل درد، تنگي نفس، تپش قلب، تكرر ادرار را از علائم جسماني اضطراب امتحان عنوان كرد و افزود: فردي در زمان امتحان دچار اضطراب مي‌شود كه معمولا شب قبل از امتحان اختلال بي خوابي داشته و كابوس‌هاي مربوط به امتحان را مي‌بيند كه اين امر در نهايت منجر به كاهش اشتها و بروز رفتارهاي تحريكي و عصبي شده و عملكرد تحصيلي فرد كاهش مي‌يابد.
اين متخصص اعصاب و روان، انتظارات نامناسب خود فرد، والدين و اولياء مدرسه، عدم تناسب انتظارات والدين و اولياء مدرسه از توانمندي‌هاي دانش آموزان، ترس از شكست و ناكامي وهچنين ترس از تمسخر و تهديد و سرزنش والدين، داشتن افكار منفي و ناكارآمد و تفكر غير منطقي توسط خود فرد را از عوامل ايجاد كننده اضطراب امتحان برشمرد و خاطرنشان كرد: اكثر والدين به دليل نداشتن اعتماد به نفس، دلشوره و نگراني داشته كه سبب انتقال اين اضطراب به فرزندانشان مي‌شود. بنابراين واكنش‌هاي افراطي والدين در مواقع ناكامي دانش‌آموزان در امتحان مي‌تواند خاطره ناخوشايندي براي فرد ايجاد كند و در نتيجه سبب شكست و عدم موفقيت تحصيلي در فرد مي‌شود.
چمني در ادامه انتظارات معقول و مناسب والدين و متناسب با استعدادهاي فرزندان، برنامه ريزي منظم و مستمرمطالعه همراه با ورزش، استراحت، تفريح و تماشاي تلويزيون را از راهكارهاي كاهش اضطراب امتحان دانست و توصيه كرد: اين امور سبب رفع خستگي و افزايش تمركز فرد مي‌شود.
وي همچنين خواب مناسب و كافي را در شب قبل ازامتحان، جايگزيني افكار مناسب و خوشايند به جاي افكار منفي و مخرب را از ديگر راهكارهاي كاهش اضطراب امتحان برشمرد.
دكتر چمني با تاكيد بر نقش والدين در كاهش اصطراب امتحان فرزندانشان تصريح كرد: والدين بايد فضاي حمايت كننده و آرام و بدون تنش براي دانش آموزان ايجاد كرده و همچنين بر روي تلاش و پيشرفت فرزند خود متمركز شوند.
وي همچنين گفت: توكل و توسل به خداوند اصل مهم براي رسيدن به آرامش در امتحان است.
اين روانپزشك در پايان جهت كاهش اضطراب فرد در جلسه امتحان توصيه كرد: حضور به موقع در جلسه آزمون، مرور سوالات، داشتن مديريت زمان هنگام پاسخ به سوالات و تمركز روي سوال و نه پيامدهاي احتمالي پاسخ و در نهايت داشتن استراحت كوتاه بين سوالات از جمله اين موارد است.
 چهارشنبه 25 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: هموطن سلام]
[مشاهده در: www.hamvatansalam.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن