تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821382178




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس ستاد مركزي دهه فجر تشريح كرد؛ آيين‌هاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر كشور


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس ستاد مركزي دهه فجر تشريح كرد؛ آيين‌هاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر كشور
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس ستاد مركزي دهه فجر انقلاب اسلامي از تدارك سي هزار برنامه متنوع و مفرح براي پاسداشت آيين‌هاي سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمدحسين زارع در جمع خبرنگاران رسانه‌ها، ايام الله دهه فجر را از مولفه‌هاي فوق‌العاده مهم در تجديد قواي روحي و معنوي مردم براي تداوم انقلاب خواند.

وي با اشاره به سي‌سالگي انقلاب اسلامي افزود: هرقدر به عمر پربركت انقلاب افزوده مي‌شود، به همان ميزان اهميت تجديد خاطره مجاهد‌ت‌هاي ملت ايران به ويژه براي انتقال آن به نسل جوان بيشتر خودنمايي مي‌كند.

وي بهمن را ماهي مملو از مجاهدت‌ها و سرمشق‌هاي تاريخي عنوان كرد و گفت: در برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي دهه فجر امسال، برنامه‌ريزان سعي كرده‌اند، با بهره‌گيري از شيوه‌هاي نو، ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامي را براي نسل حاضر روايت كنند.

رييس ستاد مركزي دهه فجر تلاش همگان در جهت افزايش وحدت، وفاق، اتحادملي و انسجام اسلامي را تداوم بخش راه شهيدان، ميثاق دوباره با آرمان‌هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي و ضامن استقلال و سربلندي ايران خواند.

وي در بخش ديگر از سخنان خود با اشاره به اهميت هر يك از روزهاي اين ايام، ‌٢٢ بهمن را نمايش همدلي، اتحاد و انسجام، اقتدار و اراده و عزم ملي ايران دانست وتاكيد كرد: ‌٢٢ بهمن روز نشاط ملي و قدرت اجتماعي مردم است كه هر سال وقوع معجزه‌اي مكرر را به جهانيان يادآوري مي‌كند.

وي گفت: راهپيمايي ‌٢٢ بهمن در واقع همايش ملي و عمومي است كه حاصل پيام تاثيرگذار و بسيار عميق ملت ايران در دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامي براي جهانيان است.

زارع در تشريح برنامه‌هاي تدارك ديده شده براي آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي افزود: مجموعه برنامه از اول بهمن كه دهه استقبال از فجر است با حضور تشكل‌هاي مردمي و نمايندگان قشرهاي مختلف با غبارروبي و عطرافشاني حرم مطهر حضرت امام خميني(ره) آغاز مي‌شود.

وي گفت: در روز يازدهم بهمن، پياده‌روي خانوادگي با عنوان طلوع خورشيد همزمان در تمام استان‌ها كشور برگزار خواهد شد كه شركت‌كنندگان با پيوستن به صفوف نمازگزاران جمعه، نماز شكر اقامه خواهند كرد.

رييس ستاد مركزي دهه فجر به برنامه‌هاي ويژه فرودگاه در سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و افزود: امسال برنامه‌هاي فرودگاه مهرآباد كه پيش از برنامه‌هاي حرم مطهر برگزار مي‌شود، گسترده‌تر شده است كه از آن جمله مي‌توان به مراسم تجليل از پيشكسوتان انقلاب و مستقبلين حضرت امام(ره) در لحظه ورود به كشور در سال ‌٥٧ اشاره كرد.

وي رژه موتورسواران در مسير حركت امام(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا(س) و گلباران اين مسير را از برنامه‌هاي ويژه تهران اعلام كرد و گفت: هزاران موتورسوار همچنين در برخي از استان‌هاي كشور به اين مناسبت رژه خواهند رفت.

دوچرخه سواران نيز در همايشي در مراكز استان‌ها همزمان در پاسداشت لحظه ورود بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران به ميهن ركاب خواهند زد. گلباران زادگاه حضرت امام(ره) در خمين و محل جلوس ايشان در كنار قطعه شهدا در بهشت زهرا(س) برنامه گلبانگ انقلاب با به صدا درآوردن زنگ مدارس كشور در ساعت ‌٣٣/٩ از ديگر برنامه‌هاي ويژه روز ‌١٢ بهمن است.

وي گفت: با حضور گسترده مردم به عنوان صاحبان اصلي انقلاب در ساعت ‌٣٣/٩ دقيقه ‌١٢ بهمن در حرم مطهر امام خميني(ره) آيين‌هاي ويژه بزرگداشت دهه چهارم انقلاب اسلامي آغاز مي‌شود.

زارع از تدارك ‌٣٠ هزار برنامه براي ايام الله دهه فجر خبر داد و گفت: برگزاري نخستين جشنواره بين‌المللي هنرهاي تجسمي فجر با عنوان"اميد به آينده" از ‌١٢ بهمن تا ‌١٢ اسفند به مدت يك ماه در موزه هنرهاي معاصر، فرهنگسراي نياوران و مجموعه فرهنگي هنري آزادي، جشنواره بين‌المللي فيلم فجر از ‌١٢ تا ‌٢٢ بهمن و جشنواره سراسري نوآوري و شكوفايي در سراسر كشور همراه با نمايش رشد و شكوفايي انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف در قالب نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي ‌٣٠ ساله انقلاب اسلامي در ‌٣٠ استان از ‌١٣ بهمن از جمله برنامه‌هاي دهه فجر امسال مي‌باشد.

وي افزود: نمايشگاه ابتكارات و اختراعات جوانان كشور، جشنواره سي سال نقش‌آفريني جوانان همراه با نمايش خودباوري و شكوفايي علمي آنان در عرصه‌هاي مختلف در ‌١٦ بهمن، همايش الگوي زندگي انقلابي در دهه چهارم با هدف تبيين بصيرت جوانان نسبت به گفتمان انقلاب اسلامي و همايش جوانان در آئينه انديشه‌هاي امام(ره) و مقام معظم رهبري (مدظله العالي) از جمله برنامه‌هاي دهه فجر انقلاب اسلامي ابراي آينده‌سازان ايران فردا پيش‌بيني شده است.

وي هم‌چنين از برگزاري جشنواره‌هاي مختلف به منظور معرفي انقلاب و دستاوردهاي آن از جمله جشنواره سراسري شعر فجر، جشنواره"عدالت واميد" با هدف حمايت از آثار برگزيده در حوزه انقلاب اسلامي، جشنواره داستان‌هاي كوتاه با موضوع انقلاب اسلامي خبر داد و افزود: جشنواره‌هاي كتاب سال مساجد، شهر برفي فجر، تاريخ‌نگاري انقلاب اسلامي، نخستين جشنواره تئاتر ديني با هدف انتقال پيام‌هاي ديني، مذهبي، انقلابي و ارزش‌هاي اسلامي با بهره‌گيري از هنر نمايش و جشنواره ملي خاطره‌ها به منظور حفظ ميراث تاريخي انقلاب اسلامي از ديگر برنامه‌هاي فرهنگي هنري آغاز چهارم دهه انقلاب اسلامي است.

رييس ستاد مركزي دهه فجر گفت: به منظور تكريم تلاشگران و ايثارگراني كه در سي سال عمر پربركت انقلاب اسلامي براي شكوفايي و رشد اين مرز و بوم خالصانه تلاش كرده‌اند از پديدآوردگان آثار برتر در حوزه انقلاب اسلامي، فعالان عرصه هنر انقلاب، كارآفرينان موفق در سطح ملي و استاني، تلاشگران در عرصه محروميت‌زدايي به ويژه در بخش روستايي، طلاب و دانشجويان فعال غير ايراني مقيم كشور و داراي آثاري در عرصه انقلاب اسلامي و خادمان و خدمتگزاران انقلاب در مراسم ويژه‌اي تجليل خواهد شد.

وي هم‌چنين برگزاري مسابقات مختلف فرهنگي، هنري و ورزشي از جمله مسابقات خاطره‌نويسي انقلاب، ماكت‌سازي از وقايع دوران انقلاب اسلامي، مسابقه بزرگ ساخت آدمك‌هاي استكبار و وبلاگ‌نويسي فجر انقلاب و مسابقه اهداي بهترين سبد گل دست ساخت زنان ايران اسلامي را از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي ايام‌الله دهه فجر اعلام كرد و گفت: در آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامي نخستين سمفوني بزرگ انقلاب ساخته مجيد انتظامي اجرا خواهد شد.

وي هم‌چنين از بازسازي وقايع روزهاي انقلاب اسلامي توسط نخبگان هنري كشور با همكاري بنياد نخبگان خبر داد و افزود: ‌٣٠ هزار نمايشگاه مختلف عكس، نقاشي، آثار حجمي و كتاب در اين ايام در كشور برگزار مي‌شود. همچنين قرار است بانك جامع اطلاعات انقلاب اسلامي با همكاري مراكز اسنادي و پژوهشي حوزه انقلاب در دهه فجر امسال راه‌اندازي شود. به منظور حفظ آثار انقلاب و معرفي آن به آيندگان و آشنايي گردشگران با تاريخ انقلاب اسلامي، مكان‌هاي وقوع حوادث انقلاب نيز نخستين بار در كشور پلاك‌كوبي مي‌شود.

زارع با اشاره به تلاش‌هاي زنان ايران در جهت شكوفايي كشور گفت: همايش و نمايشگاه سه دهه نقش‌آفريني زنان ايران اسلامي در عرصه‌هاي مختلف در ‌٣٠ استان كشور در ‌٢٠ بهمن همزمان با روز انقلاب اسلامي، سي سال حضور آگاهانه زنان در عرصه‌هاي اجتماعي و تحكيم بنيان خانواده برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: نمايش ‌٣٠ فيلم مستند، ‌٣٠ فيلم كوتاه و انتخاب ‌٣٠ فيلم سه دهه انقلاب كه با موضوع معرفي انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن ساخته شده نيز از ديگر برنامه‌هاي تدارك ديده شده در بخش فرهنگي هنري است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود از تعداد قابل توجهي طرح عمراني، صنعتي، فرهنگي، درماني و خدماتي نام برد كه در ايام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامي در سراسر كشور به بهره‌برداري خواهد رسيد. عملكرد ‌٣٠ ساله نظام اسلامي در جهت استحكام و اقتدار ملي نيز در اين ايام به ملت ايران ارايه خواهد شد. مساجد كشور نيز به عنوان پايگاه‌هاي مهم در انسجام و سازماندهي مردم در دوران انقلاب اسلامي، برنامه‌هاي ويژه را تدارك ديده‌اند.

رييس ستاد مركزي دهه فجر گفت: در ‌٣٠ هزار مسجد، هيات مذهبي و پايگاه‌هاي نيروي مقاومت بسيج برنامه‌هاي ويژه‌اي اجرا خواهد شد كه مي‌توان به تكريم و بزرگداشت شهداي محلات اشاره كرد.

وي افزود: در نخستين پنج‌شنبه دهه مبارك فجر در ‌١٧ بهمن نيز به منظور پاسداشت خاطره جان بازي‌هاي قهرمانان ايران و تكريم شهداي گرانقدر در بيش از هفده هزار گلزار شهدا مراسم ميهماني لاله‌ها با حضور قشرهاي مختلف مردم برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: روحانيون شيعه و سني كشور هم به منظور تبيين راهبردهاي علمي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در ايجاد و حفظ وحدت بين مذاهب اسلامي نشستي برگزارخواهند كرد. در ساعت ‌١٢ شامگاه ‌٢١ بهمن هم ملت ايران به ياد فريادهاي كفر ستيز دوران پيروزي انقلاب بانك الله اكبر سر خواهند داد.

زارع گفت: هزاران جوان ايراني هم در روز ‌٢٢ بهمن در ميدان آزادي سرود انقلاب را خواهند سرائيد و صدها برنامه متنوع ديگر نيز براي روز ‌٢٢ بهمن كه آغازين روز دهه چهارم انقلاب اسلامي است، پيش‌بيني شده است.

انتهاي پيام
 سه شنبه 24 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 239]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن