تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821324219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير كل اقتصاد مسكن وزارت مسكن در گفت و گو با فارس:قيمت مسكن در تهران بيش از 20 درصد كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير كل اقتصاد مسكن وزارت مسكن در گفت و گو با فارس:قيمت مسكن در تهران بيش از 20 درصد كاهش يافت
خبرگزاري فارس: مدير كل برنامه‌‌ريزي اقتصادي مسكن وزارت مسكن و شهرسازي با بيان اينكه آمار صدور پروانه ساختماني در 7 ماه اول سال بيش از 10 درصد رشد داشته است گفت: قيمت مسكن در تهران بيش از20درصد كاهش پيدا كرده است.


محمود جهاني در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس اظهار داشت: طبق اطلاعات و آمارهاي اخذ شده طي هفت ماه سال جاري صدور پروانه ساختماني 7 درصد نسبت به هفت ماه سال گذشته رشد داشته است.
وي با بيان اينكه صدور پروانه ساختماني در كشور در سال گذشته 62 درصد رشد داشت، گفت: صدور پروانه‌هاي ساختماني در تهران در هفت ماه گذشته 7 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وي افزود: صدور پروانه‌هاي ساختماني در طرح مسكن مهر هم در 6 ماه دوم سال جاري به نتيجه مي‌رسد و حدود 300 هزار تا 400 هزار واحد مسكوني در مرحله اخذ پروانه ساختماني هستند.
جهاني تاكيد كرد: تاكنون در قالب مسكن مهر 128 هزار واحد مسكوني پروانه ساختماني اخذ و نزديك به 300 هزار واحد مسكوني هم در مرحله اخذ پروانه ساختماني هستند كه تا پايان سال جاري موفق به اخذ پروانه ساختماني خواهند شد.

*رشد اخذ پروانه ساختماني از پايان امسال

جهاني خاطر نشان كرد: با اخذ پروازهاي ساختماني از سوي سازندگان مسكن مهر شاهد رشد فزاينده آمار ساخت و ساز در كشور خواهيم بود.
مدير كل برنامه‌ريزي در خصوص ركود بازار مسكن گفت: به دنبال برنامه مسكن مهر در سال جاري تقاضاي سوداگرانه از بخش مسكن خارج شد.
وي افزود: افزايش جهشي قيمت مسكن در هر مرحله به دنبال ورود تقاضاي سوداگرانه است چرا كه يك تقاضاي واقعي مسكن داريم كه با يك شيب ملايم و معمول هر سال رشد پيدا مي‌كند و قيمت‌ها نيز به طور معقول افزايش مي‌يابد.
وي ادامه داد: اما تقاضاي سوداگرانه مسكن در دو سال گذشته موجب شد تا يك حباب قيمتي و در بخش مسكن ايجاد شود و قيمت‌ها به شكل عجيب افزايش يابد.
وي با بيان اينكه كاهش قيمت مسكن در مناطق مختلف متفاوت است، گفت: قيمت مسكن در تهران بيش از 20 درصد كاهش يافته است و پيش‌ بيني مي‌شود روند كاهشي همچنان تا سال آينده ادامه داشته باشد.
به گفته وي، ركود مسكن نيز تا سال آينده ادامه خواهد يافت.
انتهاي پيام/م
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن