تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398679




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير علوم خبر داد:تصميم دولت براي اعتبارات عمراني / ظرفيت دانشگاهها بيش از داوطلبان كنكور شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: وزير علوم خبر داد:تصميم دولت براي اعتبارات عمراني / ظرفيت دانشگاهها بيش از داوطلبان كنكور شد
وزير علوم با بيان اينكه حركت پرشتابي در دانشگاههاي كشور در بحثهاي عمراني وجود دارد، گفت: در سال آينده با توجه به نوسانات قيمت نفت و انقباضي بسته شدن بودجه، دولت مصمم است شاهد كسري در بخش عمراني نباشيم.

به گزارش خبرگزاري مهر، دكتر محمد مهدي وزير علوم در ديدار با اعضاي هيئت علمي دانشگاه سيستان و بلوچستان با محكوم كردن بمباران دانشگاه غزه گفت: تاكنون هيچ دولتي بمباران دانشگاهها را در دستور كار خود قرار نداده بود و اين عمل وحشيانه براي اولين بار از سوي رژيم صهيونيستي صورت گرفت.

وي درباره رشد شاخصهاي علمي كشور گفت: در سه سال اخير شاخصهاي آموزش عالي رشد قابل توجهي داشته اند كه ان شاء الله مسئولان بعدي وزارت علوم نيز با جديت خود زمينه رشد بيش از پيش آموزش عالي را فراهم خواهند كرد.

زاهدي در مورد دستيابي به اهداف چشم انداز بيست ساله نظام در بعد آموزش عالي گفت: در حال حاضر به اين يقين دست يافته ايم كه زوتر از موعد مقرر به اهداف چشم انداز در زمينه هاي مرتبط با وزارت علوم دست خواهيم يافت كه اين امر وظيفه اعضاي هيئت علمي را خطيرتر از قبل مي سازد زيرا اكنون دنيا به ما چشم دوخته و موفقيتهاي علمي كشور را رصد مي كند. ما بايد در سالهاي آينده سعي كنيم رتبه اول علمي منطقه در تمامي رشته ها را كسب كنيم.

وي ادامه داد: در وزارت علوم در خصوص برنامه پنجم توسعه در حال تنظيم و طراحي برنامه وسيعي هستيم كه براي اجرا شدن آن همه بايد دست به دست هم دهيم.

وزير علوم افزود: به طور حتم دستيابي به توسعه امكانات مي خواهد. البته در چند سال اخير شاهد رشد بودجه هاي جاري و عمراني وزارت علوم بوده ايم. ضمن اينكه بخشي از متمم بودجه هر سال به دانشگاهها اختصاص يافته است.

زاهدي درباره ظرفيت دانشگاهها نيز گفت: امسال ظرفيت كنكور يك ميليون و 500 هزار نفر است و تعداد داوطلبان كنكور يك ميليون و 250 هزار نفر. اين براي اولين بار اتفاق مي افتد كه ظرفيت پذيرش بيش از داوطلبان كنكور باشد. لذا دانشگاههاي كشور با توجه به اشباع رشته ها سعي در ايجاد رشته هاي بين رشته اي داشته باشند. در اين زمينه معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم 220 رشته ميان رشته اي در حوزه علوم انساني تدوين كرده است كه به تدريج به تصويب مي رسند.

وي در مورد تامين نيروي متخصص و مدرس رشته هاي بين رشته اي گفت: در برخي رشته هاي بين رشته اي كه استاد نداريم حاضريم اساتيد داوطلب براي اين امر را به خارج كشور اعزام كنيم.

وزير علوم در خصوص خريد ارزي تجهيزات دانشگاههاي كشور نيز گفت: رئيس جمهوري قول مساعد داده تا اين امر عملياتي شود.

زاهدي درباره حقوق دانشجويان دكتري نيز گفت: مقرر شده با هماهنگي دانشگاهها و وزارت علوم مبلغي به عنوان كمك هزينه نه حقوق به دانشجويان دكتري پرداخت شود.

به گزارش مهر، دكتر محمد باقر خرمشاد در سفر هيئت وزارت علوم به استان سيستان و بلوچستان در نشستي با خانواده هاي ايثارگران و شهدا از 18 نفر از آنها با اهداي لوح تقدير قدرداني كرد.
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن