تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس قوه قضاييه:تشكيل بي‌رويه پرونده‌هاي قضايي در محاكم بايد علت‌يابي شود


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: رييس قوه قضاييه:تشكيل بي‌رويه پرونده‌هاي قضايي در محاكم بايد علت‌يابي شود
تهران - حيات

هاشمي شاهرودي با تاكيد بر اينكه بايد قضازدايي ريشه‌اي و اصولي در جهت بهداشت قضايي صورت گيرد، افزود: تشكيل بي‌رويه پرونده‌هاي قضايي در محاكم كشور بايد علت‌يابي شود.
به گزارش حيات به نقل از روابط عمومي قوه قضاييه، سيد محمود هاشمي شاهرودي رئيس قوه قضائيه صبح امروز در جلسه مسئولان عالي قضايي ضمن تقدير از دولت در خصوص ارسال لايحه قضازدايي به مجلس شوراي اسلامي، بر ارسال لوايح تنظيم شده در مهلت قانوني توسط دولت به مجلس تاكيد كرد.
رئيس قوه قضائيه با تاكيد بر اصلاح سيستم نهادهاي نظارتي و اجرايي خاطرنشان كرد: مسائل مختلفي براي اجرايي شدن بهداشت قضايي لازم و ضروري است كه بايد نيازهاي موجود پيش از ارسال لوايح مربوطه به دولت در آن گنجانده شود.
هاشمي شاهرودي با اشاره به ارجاع بيش از پنج ميليون پرونده قضايي به شوراهاي حل اختلاف، گفت: الزاماً اين اقدامات راهكار مناسبي براي كاهش اطاله دادرسي نيست بلكه بايد قضازدايي ريشه‌اي و اصولي در جهت بهداشت قضايي صورت گيرد و تشكيل بي‌رويه پرونده‌هاي قضايي در محاكم كشور علت‌يابي شود تا بتوان مانع از شكل گيري چنين شرايطي شويم.
وي گام اول و اساسي در بحث قضازدايي را جلوگيري از تشكيل پرونده‌هاي غيرضروري در محاكم قضايي و عدم تضييع حقوق مردم عنوان كرد و گفت:‌ اين لايحه در دولت نيز بايد با اين ديد مورد بررسي قرار گيرد و ما نيز در دستگاه قضا بايد با كمترين تشريفات ممكن و تقويت صلح و سازش در نهادهاي شبه‌ قضايي پرونده‌هاي موجود را به مصالحه ختم كرده و فرهنگي در جامعه حاكم شود كه اختلاف و مداخله كم شود.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: اين درست است كه نهادهاي شبه قضايي برخي از مشكلات موجود را حل و فصل مي‌كنند اما اگر پايه و اساس مساله كه همان اصلاح بسترها و پيشگيري از توليد نزاع و دعاوي مي‌باشد مورد بررسي قرار نگيرد، مشكل همچنان باقي است و تنها جريان رسيدگي‌ها را تغيير داده‌ايم.
وي خواستار تشكيل جلسات مشترك با كميسيون قضايي مجلس و دولت در خصوص مساله قضازدايي و بهداشت قضايي و پيگيري اين جلسات شد و خاطرنشان كرد: قضازدايي به معناي عام مسئله مهمي است كه هم در دستگاه قضايي و هم در نهادهاي شبه قضايي پيگيري مي‌شود و اهميت آن تا جايي است كه هم اكنون دولت نيز به دنبال اجرايي شدن آن است.
همچنين در اين جلسه آيت‌الله هاشمي شاهرودي سفر به استان خراسان شمالي را در مجموع سفر مفيدي ارزيابي كرد و گفت: ديدارهايي با مردم، علما، قضات و خانواده‌هاي شهدا داشتيم كه به خوبي انجام شد ضمن اينكه سفر هيات‌هاي فرعي به شهرستان‌هاي استان نيز ثمرات بسيار خوبي به دنبال خواهد داشت.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به نوپا بودن استان خراسان شمالي، اقدامات انجام شده در اين استان را بسيار مناسب توصيف كرد و گفت: مصوبات بسيار خوبي نيز در 2 سفر استاني هيات دولت به اين استان انجام گرفته و زيرساخت‌هاي شكل گرفته در اين استان با توجه به مشكلات موجود قابل تقدير است.
هاشمي شاهرودي ارتباط دستگاه قضايي و مديران قضايي استان با نمايندگان مجلس و استانداري را بسيار هماهنگ توصيف كرد و افزود: اين هماهنگي در سايه حضور نماينده ولي فقيه در استان كه شخصي عالم، فرهيخته، مومن، مورد اعتماد و علاقه مردم به خصوص مقام معظم رهبري است، وضعيت بسيار خوبي را براي استان ايجاد كرده است.
رئيس قوه قضائيه ضمن تقدير از مردم فهيم و انقلابي استان، حضور گرم آن‌ها را در يك روز تعطيل و سرد بسيار چشمگير و قابل تقدير توصيف كرد و گفت:‌ روزهاي جمعه فرصت بسيار مناسبي است كه مسئولان عالي قضايي به شهرستان‌ها عزيمت كنند و در نماز جمعه به مشكل مردم رسيدگي نموده و با مردم ديدار داشته باشند.
پايان پيام
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن