تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821298337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معيريان در گفتگو با مهر:احضارشدگان با دلهره و هيجان مخاطب جوان را جذب مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: معيريان در گفتگو با مهر:"احضارشدگان" با دلهره و هيجان مخاطب جوان را جذب مي‌كند
كارگردان فيلم سينمايي در حال اكران "احضارشدگان" فيلم خود را جلوتر از مخاطب مي‌داند و معتقد است با سينماي وحشت، دلهره و هيجان مي‌توان مخاطب جوان را جذب كرد و آسيب‌هاي اجتماعي را به وي نشان داد.

آرش معيريان درباره زمان اكران "احضارشدگان" به خبرنگار مهر گفت: زمان اكران فيلم به عقيده من خيلي مهم نيست. اگر اثري خوب باشد و به درستي به مخاطب معرفي شود، در هر زماني مي‌تواند خوب بفروشد و با تماشاگر خود ارتباط برقرار كند. من از زمان "احضارشدگان" راضي و اميدوارم با كمك و حمايت رسانه‌ها فيلم نمايشي موفق داشته باشد.

وي درباره موضوع اعتياد و قرص‌هاي روانگردان در فيلم و انتخاب نوع ساختار آن افزود: تجربه نشان داده جوان‌هاي امروز جامعه ما نسبت به ديگر جوانان ضريب هوشي بالاتر دارند كه اين موضوع قابل ستايش است. به همين نسبت تفكر و درايت آنها جلوتر حركت مي‌كند و اگر متوجه شوند پيامي به صورت تحميلي به آنها ارائه مي‌شود، آن را پس مي‌زنند.

معيريان ادامه داد: من فيلمسازي هستم كه خود را از نسل جوان مي‌دانم و با توجه به تجربه‌هايي كه در حوزه تدريس در دانشگاه و ارتباط با دانشجويان داشتم، سعي كردم در فيلم از نوعي روانشناسي استفاده و مسائل مربوط به جوانان را تشريح و چگونگي برخورد با آنها را مطرح كنم.

كارگردان "احضارشدگان" گفت: جوانان امروز جامعه با توجه به روحيه‌اي كه دارند به مولفه‌هايي مانند سرعت، دلهره، تعليق، اضطراب و هيجان واكنش نشان مي‌دهند. من به عنوان يك فيلمساز احساس كردم برخلاف جريان سينماي كمدي كه هم اكنون رواج پيدا كرده، وارد فضايي شويم كه مخاطب جوان نسبت به آن واكنش مثبت نشان دهد.

وي افزود: با كانال سينماي وحشت، دلهره و هيجان مي‌توان مخاطب جوان را جذب كرد و از اين طريق آسيب‌هاي اجتماعي را به وي نشان داد. در همين تهران پانل‌هايي هشداردهنده به صورت شعاري در سطح شهر ديده مي‌شود و من خودم به عنوان يك جوان به چنين هشدارهايي كه جنبه تحميلي دارد، توجه نمي‌كنم.

معيريان در ادامه بيان داشت: ارگان‌هايي همچون شهرداري، اداره مبارزه با مواد مخدر، صدا و سيما و سازمان‌هاي مربوط به امور جوانان مي‌توانند براي بهتر ديده شدن "احضارشدگان" كه پيام‌هاي هشداردهنده را به صورت غير شعاري براي جوانان مطرح و با آنها ارتباط درست برقرار مي‌كند، كمك كنند.

وي با اشاره به نمايش‌هاي موفق فيلم در جشنواره پارسال افزود: "احضارشدگان" در ارتباط با مخاطب موفق عمل مي‌كند و اين در 11 نمايش جشنواره‌اي فيلم به خوبي ديده شد. فيلم از مخاطب جلوتر حركت مي‌كند و به نوعي فرضيات او را به هم مي‌زند و مدام به او اطلاعات جديد مي‌دهد، به همين دليل مي‌تواند تماشاگر را تا پايان در سالن سينما نگه دارد.

اين كارگردان جوان درباره بحث تبليغاتي فيلم گفت: من به عنوان كارگردان و تدوينگر "احضارشدگان" كه ساخت تيزر و آنونس را نيز بر عهده داشتم فكر مي‌كنم تمام وظايفم را حتي بيشتر انجام داده‌ام. فيلم براي جذب مخاطب آماده است و با يك همت همگاني از طرف نهادهايي كه دغدغه مبارزه با مواد مخدر را دارند مي‌توان به جوانان امروز جامعه از طريق اين فيلم كمك كرد.

وي درباره انتخاب بازيگران فيلم خود نيز گفت: مي‌خواستم با نوع انتخاب بازيگران مخاطب نتواند سير رخدادها را بررسي كند. به همين دليل سعي كردم از بازيگراني استفاده كنم كه در حرفه خود توانا باشند. فرهاد قائميان، شهرام حقيقت‌دوست، مهدي سلوكي و زيبا بروفه يكي از بهترين بازي‌هاي خود را در اين فيلم ارائه كرده‌اند.

معيريان با اشاره به ترجمه كتاب "مخاطب‌شناسي در سينماي امروز جهان" افزود: من حدود سه سال است مشغول ترجمه اين كتاب دانشگاه كلمبيا هستم كه به بحث روانشناسي و روانشناختي مخاطبين سينما مي‌پردازد. به طور نمونه يكي از تمهيداتي كه مي‌توان با آن مخاطب را جذب كرد، توجه به مقوله آشنايي‌زدايي در آثار است.

وي ادامه داد: مخاطب با پديده‌اي كه كاملا غريب است به شدت ارتباط برقرار مي‌كند. براي انتخاب بازيگران فيلم مي‌توانستيم از ستاره‌هاي سينما استفاده كنيم كه در حال حاضر بسيار ديده مي‌شوند. اما من مي‌خواستم در اين كار مخاطب را غافلگير كنم. تماشاگر ما از اينكه رودست بخورد و داستان برخلاف انتظار وي پيش برود، احساس خرسندي مي‌كند.

كارگردان فيلم "شارلاتان" با اشاره به تعدادي از آثار سينمايي گفت: بخشي از فيلم‌هاي ما از مخاطب عقب مي‌مانند، طوري كه تماشاگر در همان نيم ساعت اول فيلم متوجه مي‌شود در پايان چه اتفاقي مي‌افتد و قرار است يك روايت چطور بيان شود. براي ژانر دلهره هر چقدر مخاطب عقب‌تر باشد، فيلم براي او بيشتر جذابيت دارد و گويش "احضارشدگان" خلاف پيش‌بيني‌ها است.

در خلاصه داستان فيلم سينمايي "احضارشدگان" كه در ژانر وحشت توليد شده آمده است: اميد و عماد دو برادرند كه در پي مرگ پدر و تقسيم ارث از هم فاصله گرفته‌اند. عماد كه گرفتار مشكلاتي در شركت خود شده در آستانه ورشكستگي مي‌خواهد از اميد كمك گيرد. عماد در خانه اميد گرفتار توهم مي‌شود و...

"احضارشدگان" با فيلمنامه حجت قاسم‌زاده اصل و بازي زيبا بروفه، شهرام حقيقت‌دوست، مهدي سلوكي، مهدي اميني‌خواه، شهرام قائدي و فرهاد قائميان توليد شده و در دومين جشنواره فيلم پليس جايزه بهترين فيلم بخش مسابقه را برده است.

عوامل توليد اين فيلم كه در جشنواره پارسال به نمايش درآمد عبارتند از فيلمبردار: مجتبي رحيمي، طراح صجنه و لباس: مجيد نيامراد، آهنگساز: محمدمهدي كورنگي، صدابردار: بابك اخوان، چهره‌پرداز: مسعود افشار و تهيه‌كننده: محمد خزاعي.
 شنبه 23 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 187]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن