تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821361765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به دليل ادامه محاصره غزه اعلام شدانتقاد شوراى حقوق بشر از اسرائيل


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: به دليل ادامه محاصره غزه اعلام شدانتقاد شوراى حقوق بشر از اسرائيل
نشست شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتقاد‌هاى شديد از اقدامات خصمانه اسرائيل عليه فلسطينيان در كرانه باخترى و نوار غزه همراه بود. نمايندگان سوريه، ايران و ديگر كشور‌ها در نشست شوراى حقوق بشر سازمان ملل متحد به شدت از اقدام اسرائيل مبنى بر ساخت ديوار حائل در اراضى اشغال شده فلسطين، دستگيرى‌هاى بى‌‌حساب و كتاب فلسطينيان ساخت شهرك‌هاى يهودى‌نشين و حملات و تجاوز‌گرى‌ها عليه فلسطينيان در كرانه باخترى و نوار غزه به شدت انتقاد كردند. بر اساس گزارش خبرگزارى سوريه شركت‌كنندگان در اين نشست كه در شهر ژنو برگزار شد ضمن محكوم كردن اقدامات نژادپرستانه اسرائيلى‌ها عليه ملت فلسطين تاكيد كردند كه اين رژيم قوانين و قطعنامه‌هاى بين‌المللى را ناديده مى‌گيرد. نماينده مصر در اين نشست نيز لغو هر چه سريع‌تر محاصره اسرائيل عليه غزه را خواستار شد و تاكيد كرد: تل آويو از مسئوليت‌هايش در قبال حقوق بشر شانه خالى مى‌كند.

واتيكان نيز به شدت از تبعيض نژادى اسرائيل عليه فلسطينيان ابراز نگرانى كرد. استراليا، انگليس، كانادا، فرانسه و آلمان نيز از اسرائيل خواستند تا به محاصره غزه كه به افزايش بحران انسانى در اين منطقه منجر شده است پايان دهد. در همين حال برخى سازمان‌هاى آمريكايى - عربى در اقدامى كه در اعلام همبستگى با مردم غزه آغاز كرده‌اند از سازمان ملل متحد،‌ دولت آمريكا و اعضاى كنگره اين كشور خواسته‌اند تا هر چه سريع‌تر‌ براى حمايت سياسى و انسانى از ساكنان محاصره شده نوار غزه وارد عمل شوند.

اين گروه‌ها در تماسى با اعضاى كنگره آمريكا و نماينده دائم آمريكا در سازمان ملل از آنها خواسته‌اند تا اسرائيل را وادار به توقف محاصره غزه و احترام به حقوق بشر فلسطينيان محاصره شده در اين منطقه كنند. گروه‌هاى آمريكايى و عربى همچنين درصدد برپايى تظاهرات‌هايى در ايالت‌هاى مختلف آمريكا و صدور بيانيه‌ها جهت اطلاع رسانى به آمريكايى‌ها در خصوص تحولات فلسطينيان و نقض مكرر حقوق بشر در اراضى فلسطينى توسط اسرائيل هستند. صدها تن از كودكان دمشق نيز با تحصن مقابل ساختمان يونسكو در دمشق اعتراض خود را به اقدام اسرائيل مبنى بر محاصره نوار غزه اعلام كردند. كودكان سورى با در دست داشتن پلاكارد‌ها و سردادن شعارهايى در اعلام همبستگى با كودكان غزه جنايات اشغالگران عليه مردم اين منطقه را محكوم كرده و شكستن فورى محاصره غزه را خواستار شدند. سازمان‌هاى مردمى و كميته‌هاى داخلى فلسطين در اردوگاه يرموك و سوريه نيز با برپايى تظاهراتى اقدام اشغالگران در غزه را محكوم كردند. اين گروه‌ها همچنين با ارسال نامه‌اى به بان كى مون دبير كل سازمان ملل متحد از وى خواستند تا به مسئوليت‌هايش در لغو تحريم عليه غزه عمل كند.

معترضان فلسطينى همچنين از سازمان ملل خواستند تا مسئولان اسرائيلى را به دليل ارتكاب جنايت‌هاى جنگ عليه مردم فلسطين تحت پيگرد قرار دهند. اين افراد اقدام فورى شوراى امنيت عليه لغو محاصره غزه را خواستار شدند. در همين حال اداره بانك‌هاى غزه نيز اعلام كرد به دليل عدم وجود نقدينگى بر اثر تداوم تحريم اسرائيل عليه غزه تمامى بانك‌هاى اين منطقه بسته شده است.

حمايت بلر از دولت وحدت ملي

از سوى ديگر تونى بلر گفت: روسيه نقش مهمى در اشاعه‌ ثبات در خاورميانه ايفا مى‌كند.

بلر عنوان داشت: روسيه روابط بسيار مناسبى با اسرائيلى‌ها و فلسطينى‌ها دارد. فرستاده كميته كارى چهار جانبه عنوان داشت: موفقيت روند صلح مستلزم مطابقت دادن آن با واقعيت‌ها ميان فلسطينى‌ها و اسرائيلى‌ها است. وى ايجاد ساختارها‌ى فلسطينى را به منظور جلوگيرى از تشكيل يك كشور ضعيف و ناتوان فلسطين خواستار شد. نخست وزير سابق انگليس اظهار داشت: اسرائيل معتقد است كه تا زمانى كه فلسطين صلح و امنيت را براى اسرائيل تضمين نكند امكان تشكيل كشور فلسطين وجود ندارد و اسرائيل نيز امكان ندارد در مساحتى مشابه به مساحت نوار غزه در كرانه باخترى زندگى كند.!

فرستاده كميته كارى چهار جانبه وضعيت اسرائيل را سخت توصيف كرد و گفت قيد و بند‌هاى اسرائيل در رفت و آمد فلسطينى‌ها و ايجاد شهرك‌ها زندگى را براى فلسطينى‌ها سخت كرده است. بلر به آموزش نيروهاى امنيتى فلسطين از سوى آمريكا در اردن اشاره كرد و گفت: اين امر موجب برقرارى امنيت در جنين شده است. اين مسئول بين‌المللى ايجاد استراتژى جديد را در نوار غزه خواستار شد و گفت: حماس قدرت حفظ آرامش را در نوار غزه دارد. بلر افزود: مشكل كنونى در شيوه ميانجى‌گرى نيست بلكه در نبود تلاش و تمايل در داخل و خارج نوار غزه براى حل اين مشكل است و ما نمى‌توانيم اين وضع را براى سال ديگر حفظ كنيم ما ناگزيريم كه وحدت را در فلسطين برقرار كنيم و يك دولت متحد در فلسطين وجود داشته باشد. بلر تصريح كرد: روندى كه از زمان كنفرانس آناپوليس آغاز شده محدود بود اما در پى آن تحولات مثبتى در كرانه باخترى ايجاد شد و اوضاع به كندى در حال تغيير است.
 جمعه 15 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن