تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه منافق اين است كه بدى اش ناراحتش نمى كند و خوبى اش او را خوشحال نمى سازد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميزگرد بررسي و هم انديشي درباره نقش تربيتي استادان دانشگاه در اراك برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ميزگرد بررسي و هم انديشي درباره نقش تربيتي استادان دانشگاه در اراك برگزار شد
اراك – خبرگزاري ايسكانيوز: ميزگرد بررسي و هم انديشي درباره نقش تربيتي استادان دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامي اراك برگزار شد.
به گزارش روز چهار شنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران" ايسكانيوز" ميزگرد هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي با عنوان « بررسي و هم انديشي درباره نقش تربيتي استادان دانشگاه » با حضور دكتر فرهاد امام جمعه ، مدير دفتر مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي اراك ، دكتر عليرضا فقيهي ، دكتر محمد سيفي و ذبيح پيراني اعضاي هيات علمي دانشگاه و جمعي از اساتيد دانشگاه آزاد اسلامي اراك در تالار اميركبير اين دانشگاه برگزار شد .
دكتر فرهاد امام جمعه ، مدير دفتر مطالعات و پژوهش هاي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي اراك با اشاره به جايگاه هم انديشي در كشور گفت : هم انديشي يك جايگاه علمي و پژوهشي است كه در كشور ايجاد شده و همه دانشگاه ها موظفند كه اين هم انديشي را فراهم كنند تا اساتيد بتوانند به توليد و عرضه افكار خود در حيطه تخصصي شان بپردازند و به شناخت و حل مسائل بهتر كمك كنند .
وي افزود : هم انديشي يك پايگاه صنفي است و يك ماهيت پژوهشي و علمي دارد و بر همين مبنا اين بستر ايجاد شده تا همه اساتيد بتوانند نظرات خود را بيان كنند.
به گزارش ايسكانيوز در ادامه اين نشست دكتر فقيهي در رابطه با معناي هم انديشي گفت : هم انديشي از انديشه گرفته شده كه انديشه همان تفكر است تفكري كه در همه اديان بخصوص در دين مبين اسلام و روايات مختلف مورد توجه قرار گرفته است .
وي افزود : هم انديشي بايد از دانشگاه ها آغاز شود و اساتيد بايد در مسائل مختلف اظهار نظر كنند و در ايفاي نقش تربيتي عناصر تربيتي مثل چگونگي تربيت را در نظر بگيرد و به آن اشراف داشته باشد چرا كه تربيت يك علم است و در هر علمي صاحب نظر آن علم مي تواند اظهار نظر كند.
پيراني در ادامه اين نشست گفت : از بين رفتن اقتدار استاد يا معلم يك نقص در نظام تربيتي محسوب مي شود و در طولاني مدت اين نقص باعث آسيب در قسمت تربيتي نظام فرهنگي مي گردد و اگر ترميم نشود باعث آسيب ديدن فرهنگ جامعه مي شود و نكته اي كه مي تواند از بروز چنين مشكلاتي جلوگيري كند اين است كه در هنگام ارتباط دانشجو با استاد فاصله اجتماعي رعايت شود .
وي اظهار داشت : از وظايف استاد ، وجدان علمي خارج از كلاس ، ايجاد انگيزه ، عدم تبعيض در بين دانشجويان , توجه به حالات روحي و رواني دانشجو است چرا كه يك معلم فقط يك آموزش دهنده نيست بلكه مي تواند يك مشاور دلسوز و يك مربي اثر ساز باشد .
در پايان اين نشست جلسه پرسش و پاسخ با حضور اساتيد و دانشجويان برگزار شد.
 چهارشنبه 13 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3746]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن