تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821303787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سردار فودازي:كشفيات مواد مخدر صنعتي در كشور 440 درصد افزايش داشته است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سردار فودازي:كشفيات مواد مخدر صنعتي در كشور 440 درصد افزايش داشته است
شيراز - خبرگزاري مهر: جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به افزايش 440 درصدي كشف و جمع آوري مواد مخدر صنعتي در سطح كشور طي هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشدار داد.

به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، سردار عليقلي فودازي ظهر امروز در نشستي خبري با اشاره به اينكه اين كشفيات نشان از تغيير نوع مصرف روزافزون مواد مخدر از شكل سنتي به صنعتي آن دارد، افزود: طي هشت ماه نخست امسال يك ميليون و 635 هزار قرص روانگردان و 500 هزار آمپول نورچيزك و تمچيزك در سطح كشور كشف شده كه بايد اين آمار را جدي تر گرفت و راه حل هاي جلوگيري از رشد اين مواد در جامعه مورد بررسي قرار گيرد.

وي وزارت بهداشت را مسئول موضوع مواد مخدر صنعتي دانست و افزود: ناجا در حوزه مواد مخدر در حال انجام وظايف خود است اما وزارت بهداشت نيز بايد در اين خصوص وارد عمل شده زيرا داروهاي قاچاق در حوزه وظايف اين وزارت محسوب مي شود.

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه سخنان خود گفت: طي هشت ماهه سال جاري در سراسر كشور 407 تن مواد مخدر كشف شده كه 37 تن آن سهم استان فارس است.

وي اضافه كرد: از مجموع كشفيات صورت گرفته مواد مخدر، 54 درصد متعلق به استانهاي مرزي ، 25 درصد متعلق به استانهاي حاشيه و 21 درصد نيز متعلق به ساير استانها محسوب مي شود.

1513عمليات مواد مخدر در كشور انجام شد

سردار فودازي در ادامه سخنان خود از انجام يك هزار و 513 عمليات مبارزه با مواد مخدر در سطح كشور طي هشت ماهه امسال خبر داد و افزود: در جريان اين عملياتها 261 تن از اشرار به هلاكت رسيدند و همچنين 9 مامور نيز شهيد شدند.

وي همچنين با اشاره به وضعيت استان فارس نيز بيان كرد: طي همين مدت در سطح اين استان نيز 367 عمليات مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته كه 16 فقره آن درگيري مسلحانه بوده ضمن اينكه حدود هفت تن از اشرار هلاك شده و هيچ شهيدي نيز در سطح استان نداشتيم.

اختصاص تنها700 هزار دلار براي مبارز ايران عليه مواد مخدر

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث كمكهاي خارجي به ايران براي مبارزه با مواد مخدر نيز خاطرنشان كرد: به رغم اينكه دنيا معترف است كه ايران در صدر جدول مبارزه با مواد مخدر در بين ساير كشورها قرار دارد اما كمكهاي آنها فقط دو ميليون دلار بوده است.

وي در اين رابطه اظهار داشت: البته از اين دو ميليون دلار حدود يك ميليون و 300هزار دلار آن صرف هزينه هاي دفاتر خودشان شده و فقط 700 هزار دلار آن به امر مبارزه اختصاص يافته است.

سردار فودازي در ادامه با اشاره به اينكه در امر مبازره فقط به كمكهاي خارجي جوامع بين المللي بسنده نكرده ايم، ادامه داد: طي اين مدت كشور ايران براي بسته نگه داشتن مرزهاي خود براي ورود مواد مخدر از كشورهاي پاكستان و افغانستان مبادرت به احداث 550 كيلومتر كانال كشي، يك هزار و 100كيلومتر خاكريزي،26 كيلومتر ديوار بتني و 800 كيلومتر سيم خاردار در روستاهاي مشترك ايران با اين كشورها كرده است.

وي تصريح كرد: طي اين مدت در مناطق مرزي مذكور 220 پايگاه داير و 218 برجك ديده باني ساخته شده ضمن اينكه رودخانه هاي اطراف را نيز مسدود و براي جريان داشتن آب كانل ايجاد كرده ايم.

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: طي سال گذشته دو هزار و 600 تن مواد مخدر از افغانستان وارد ايران شده كه حدود دو هزار تن آن با هدف ترانزيت بوده و مابقي آن نيز به مصرف داخلي رسيده است.

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: حدود 27 ايالت اين كشور كه داراي كشت مواد مخدر بوده شناسايي شده كه البته اكثر آنها به نوعي با حمايتهاي مسئولان استان نظير استانداران اين كشور زير كشت رفته اند.

وي همچنين تاكيد كرد: از هشت هزار و 200 تن مواد مخدر توليد افغانستان طي سال گذشته حدود شش هزار و 820 تن آن به لابراتورهاي مختلف در اين كشور منتقل شده كه از آن حدود 600 تن كراك با زمينه 80 درصد اسيدي به دست آمده است.

اين مسئول مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه كرد: اين نوع كراك در محيطي آلوده و با زمينه بسيار بالاي اسيدي توليد شده و هر بار مصرف آن به ميزان بسيار زيادي در بدن تاثير دارد و موجبات مرگ زودرس را نيز فراهم مي كند.

در ايران ماهانه 50 تن مواد مخدر مصرف مي شود

سردار فودازي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه در سطح كشور حدود يك ميليون و 200 هزار نفر معتاد رسمي و 800هزار نفر معتاد تفنني وجود دارد، افزود: مصرف ماهانه اين افراد به طور ميانگين 50 تا 55 تن بوده كه سالانه حدود 550 تا 700 تن مصرف مواد مخدر دارند.

وي عنوان كرد: در سطح استان فارس نيز حدود 67 هزار و 650 معتاد رسمي و 47 هزار معتاد تفنني داريم كه مصرف ماهانه آنها دو هزار و 550 كيلو و مصرف سالانه نيز به طور ميانگين 29 تن است.

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين ضمن تشريح آمار دستگير شدگان مواد مخدر در سطح كشور نيز بيان كرد: در سطح كشور طي هشت ماهه امسال 170هزار نفر در حوزه قاچاق، نگهداري و حمل مواد مخدر دستگير شده اند كه سهم استان فارس در اين بخش 13هزار نفر است.

سردار فودازي با اشاره به اينكه اين آمار حاكي از افزايش 325 درصدي دستگيريهاي مواد مخدر ناجا طي هشت ماهه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح فارس است، افزود: رويكرد ناجا پس از اينكه يك معتاد به عنوان مجرم شناخته نشد به سوي توزيع كنندگان تغيير كرد و با اين كار توانستيم هم معتادان تابلو را در سطح شهر جمع آوري و ساماندهي كنيم و هم اينكه اگر مي خواستيم معتادان را نيز دستگير كنيم در سطح استان فارس بايد 30 هزار نفر را دستگير مي كرديم.

عملكرد پليس مواد مخدر فارس مطلوب است

جانشين رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بر اساس برنامه ريزيهاي صورت گرفته مقرر شده كه پليس مواد مخدر ناجا در مركز هر 15 روز يكبار به يكي از استانهاي كشور سفر كرده و عملكرد پليس مواد مخدر آن استان را مورد ارزيابي قرار دهيم كه طي اين ارزيابيها عملكرد پليس مواد مخدر استان فارس بسيار مطلوب و مناسب بوده است.

وي ملاك اين ارزيابيها را در محورهايي نظير كارهاي اطلاعاتي، اجراي دستورالعملها و... برشمرد و افزود: طي بررسيهايي كه طي چند روز گذشته صورت گرفته عملكرد اين پليس در سطح فارس مناسب و كم نظير بوده است.
 سه شنبه 12 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن