تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 17 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821604833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك نهاد حقوقي نسبت به خطرات نقشه ساختار منطقه بيت‌المقدس هشدار داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك نهاد حقوقي نسبت به خطرات نقشه ساختار منطقه بيت‌المقدس هشدار داد
سياسي. خارجي. بيت‌المقدس
تهران - مركز حقوق اقليت عربي عدالت نسبت به خطرات اجراي نقشه ساختار منطقه بيت‌المقدس توسط رژيم صهيونيستي هشدار داد.

به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا، شبكه تلويزيوني الجزيره قطر روز جمعه به نقل از اين مركز اسرائيلي اعلام كرد اين نقشه منعكس‌كننده ديدگاه و طرز فكر مقامات اسرائيل براي تسلط كامل بر بيت‌المقدس به عنوان پايتخت اسرائيل است.

خبرنگار الجزيره در بيت‌المقدس در اين زمينه گفت: كار احداث خط آهن در محله‌هاي عرب‌نشين بيت‌المقدس در جريان است. در نگاه اول به نظر مي‌رسد هدف از اين فعاليتها تامين خدماتي براي ساكنان محله‌هاي عرب‌نشين است، ولي واقعيت چيز ديگري است، زيرا تنها بهره فلسطيني‌هاي ساكن بيت‌المقدس از اين خط آهن، مصادره هرچه بيشتر اراضي متعلق به آنها از سوي اسرائيل و تنگتر شدن خيابان اصلي مورد استفاده آنان براي تردد است. هدف واقعي از احداث خط آهن، ايجاد راه ارتباطي بين شهرك‌هاي يهودي‌نشين با مركز شهر بيت‌المقدس است.

اين تنها يك بحش از نقشه ساختار منطقه‌اي براي بيت‌المقدس است كه محور اصلي آن، گسترش اين شهر به عنوان پايتخت اسرائيل است تا اين شهر به طور كامل تحت تسلط اسرائيل قرار گيرد و خدمات براي ساكنان اسرائيلي آن به طور كامل تامين شود و در عين حال، وجود اكثريت يهودي در اين شهر بر اساس برنامه بلند مدت سال ‪ ۲۰۲۰‬بيت‌المقدس تضمين شود.

بر اساس اين برنامه بلند مدت، يك سلسله راه‌هاي ارتباطي، جاده‌ها و خيابان‌ها احداث خواهد شد كه در آنها منافع فلسطيني‌هاي ساكن بيت‌المقدس به طور كامل ناديده گرفته شده است و از آن بدتر اينكه ارتباط بين محله هاي فلسطيني با يكديگر قطع و تعداد بيشتري از منازل آنان را در معرض خطر تخريب قرار مي‌دهد.

اين برنامه همچنين مانع از هرگونه توسعه مناطق فلسطيني‌نشين در آينده مي شود، زيرا باقي مانده اراضي اين مناطق را مصادره و اين اراضي را به كمك ديوار حائل به جزيره‌هاي دور از يكديگر از جنبه‌هاي جغرافيايي و اقتصادي تبديل مي‌كند.

در همين حال، نقشه ساختار منطقه‌اي بيت‌المقدس ضمن تقويت و بهبود وضعيت شهرك‌هاي يهودي‌نشين در بخش شرقي بيت‌المقدس ، الحاق آنها به اسرائيل و مرتبط كردن آنها به شهرك‌هاي ساحل غربي را تسهيل مي‌كند و ‪ ۴۰‬هزار واحد مسكوني جديد را در قالب شهرك‌هاي تازه در داخل محله‌هاي فلسطيني‌نشين ايجاد مي‌كند.

مركز حقوقي عدالت با همكاري ائتلاف حقوق فلسطيني‌ها در بيت‌المقدس ، دو ماه پيش اعتراض‌هاي زيادي را نسبت به اين برنامه ارائه كرد.

اقدامات برنامه ريزي شده اسرائيل در بيت‌المقدس در حالي اجرا مي‌شود كه تل آويو به دنبال ايجاد واقعيت‌هاي جديد در اين شهر است و غايب اصلي اين صحنه، يك راهبرد واقع بينانه فلسطيني يا عربي براي مقابله با نقشه‌هاي اسرائيل است و فرصتي كه اكنون براي نجات باقي مانده بيت‌المقدس از دست اسرائيل وجود دارد، طي چند سال آينده از بين خواهد رفت.
 جمعه 8 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن