تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821330082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرنگاران پاكستاني: ديپلمات ايراني توسط عوامل كشورهاي بيگانه ربوده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرنگاران پاكستاني: ديپلمات ايراني توسط عوامل كشورهاي بيگانه ربوده شده است
سياسي. ايران. پاكستان. آدم ربايي
محمود شام از دبيران موسسه رسانه‌اي جنگ در پاكستان و زمير شيخ دبير روزنامه نيشن متعلق به گروه رسانه‌اي نواي وقت اين احتمال را كه وابسته بازرگاني سركنسولگري ايران در پيشاور توسط عوامل كشورهاي بيگانه ربوده شده باشد، وارد دانستند.

دو خبرنگار سرشناس پاكستاني روز شنبه در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار سياسي ايرنا كه در نمايشگاه بين‌المللي خبرگزاري‌ها و مطبوعات انجام شد، انگيزه اين اقدام تروريستي را تخريب روابط دو كشور همسايه ايران و پاكستان اعلام كردند.

ديپلمات ايراني دو هفته پيش توسط عوامل مسلح ناشناس در شهر پيشاور مركز ايالت سرحد شمال غربي ربوده شد و راننده وي در اين حمله جان خود را از دست داد.

دبير روزنامه جنگ با مرور افت و خير روابط تهران و اسلام آباد در دو دهه اخير گفت: ايران و پاكستان كه از اشتراكات عميق و ديرينه ديني، تاريخي و فرهنگي بهره مند هستند اكنون مصمم مي‌باشند تا با تكيه بر مناسبات خوب سياسي، روابط خود در حيطه‌هاي تجاري و اقتصادي افزايش دهند.

محمود شام از سكوت رسانه‌هاي خبري درباره تحولات مثبت ايران و تحريف اخبار مربوط به برنامه هسته‌اي صلح آميز كشورمان انتقاد كرد و رويكرد آنان را در اين خصوص متعصبانه دانست.

وي همچنين از نياز مخاطبان رسانه چاپي و صوتي تصويري خود به دسترسي به اخبار دستاوردهاي علمي نظير سلول‌هاي بنيادي و همچنين رويدادهاي ورزشي ايران به ويژه فوتبال سخن گفت.

اين خبرنگار كهنه كار پاكستاني افزود: ايران و زبان فارسي جزيي از زندگي هر خانواده پاكستاني است و رهبران دو كشور با پشت سر گذاشتن تعصبات قدرتهاي بين‌المللي ، مي‌توانند همكاري‌هاي دوجانبه را گسترش دهند.

دبير روزنامه جنگ نمايشگاه خبرگزاري‌ها و مطبوعات را فرصتي براي آشنايي بيشتر با همكاران ايراني خود و همچنين پيشرفت‌هاي جامعه ايران معرفي و پيشنهاد كرد تا در مناسبت‌هاي بعدي، اطلاع رساني درباره زمان و جزييات آن زودتر انجام شود تا امكان حضور فعال رسانه‌اي پاكستاني در آن فراهم آيد.

دبير روزنامه نيشن پاكستان نيز با استقبال از برگزاري اين نمايشگاه آن را نمونه‌اي از رشد و بالندگي فضاي رسانه‌اي در ايران دانست كه زمينه تبادل تجربه و ارتقاي سطح همكاري ميان رسانه‌هاي ايران با كشورهاي شركت‌كننده از جمله پاكستان را آماده مي‌كند.

به گفته زمير شيخ، بازديدكنندگان ايراني در مراجعه به غرفه پاكستان سوالات بسياري درباره تحولات اين كشور داشتند كه نشان مي‌داد ايرانيان رويدادهاي پاكستان را از نزديك و با دقت دنبال مي‌كنند.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا درباره عوامل ربايش ديپلمات ايراني گفت : نيروهاي خارجي بسياري در منطقه قبايلي پاكستان فعالند كه مي‌خواهند با دست زدن به چنين اقدامي اهدافي مانند ايجاد سوء تفاهم ميان ايران و پاكستان را دنبال كنند.

زمير شيخ ارتقاي مناسبات تجاري و مبادلات فرهنگي را از مواردي دانست كه مي تواند باعث شكوفايي روابط دو كشور شده و احتمال بروز كدورت در روابط دو كشور مسلمان همسايه را تا حد بسياري كاهش دهد.

خبرنگار پاكستاني همچنين مشكل مناطق قبايلي پاكستان را حمايت آمريكا از مبارزان افغان عليه شوروي سابق در افغانستان، شكل‌گيري طالبان و القاعده در منطقه و موج گسترده پناهندگان افغان و نفوذ آنان به سراسر مناطق پاكستان توصيف كرد و گفت كه تداوم مداخلات نظامي آمريكا در اين مناطق، باعث تشديد مشكلات آن شده است.

وي اظهار اميدواري كرد كه دولت كشورش بتواند در روند گذر از حكومت نظامي به تثبت حكومت سياسي و برقراري مردم سالاري موفق به ايجاد ثبات و امنيت در سراسر پاكستان و در مناطق قبايلي هم مرز با افغانستان شود.
 يکشنبه 3 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن