تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):برترین ایمان آن است که معتقد باشی هر کجا هستی خداوند با توست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821296509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زير پوست شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ابتکار: زير پوست شهر
بهشت زهرا 50 هكتار بزرگ تر شد
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از افزوده شدن 50 هكتار زمين براي توسعه فضاي اين سازمان خبر داد.محمود رضاييان بيان اين مطلب گفت: با افزايش فضاي بهشت زهرا(س) تا 5 سال آينده مشكل كم جايي براي اموات پايتخت نشينان برطرف شده است.وي افزود:تا2 ماه ديگر ظرفيت بهشت زهراي فعلي تكميل مي شود و اموات در گورستان جديد دفن خواهند شد. رضاييان با اشاره به توافق بين استانداري، شهرداري تهران، شهرداري باقرشهر و سازمان بهشت زهرا (س)تصريح كرد: آماده كردن، تقطيع، ساخت تاسيسات و كارهاي ديگر در گورستان جديد نياز به زمان دارد. مدير عامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: با اين محدوديت زمان مجبور هستيم دو شيفته كاركنيم تا قبور جديد و مسيرهاي دسترسي آماده شود.

تشكيل پرونده براي 10 هزار كودك كار
معاون دبيركل اداره آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران از جذب و شناسايي و تشكيل پرونده براي حدود 10 هزار كودك كار و خيابان مناطق 22گانه تهران از ابتداي سال جاري خبر داد.حسن عماري در گفت و گو با شهر با بيان اين مطلب افزود: شهرداري با هدف ايجاد يك بانك اطلاعاتي كامل و به دست آوردن آمار صحيح از كودكان كار و خيابان در حال حاضر بيش از 90 درصد مرحله جذب و شناسايي را به انجام رسانده است.وي با اشاره به اينكه براي رسيدن به اين هدف به كله گيري و تحليل اطلاعات نيازمنديم، توضيح داد: كارهايي مانند پوشش دادن ورودي هاي جديد شامل بچه هاي ايراني و افغاني، شناسايي بچه هايي كه در ساعت هاي خاصي از روز كار مي كنند يا بچه هايي كه كودك كار به شمار نمي روند و در يك دوره موقتا در خيابان بوده اند، جز» مرحله لكه گيري اطلاعات است.عماري افزود: براي كار تحليلي، پرسشنامه اي طراحي و بين اين كودكان توزيع مي شود كه در آن 140 مورد ارزيابي و بچه ها دسته بندي مي شوند.وي هدف از دسته بندي كودكان كار را تعيين نوع حمايت ها و كمك خاطرنشان كرد: به طور مثال بعضي از كودكان فراري حساب شده و با چند ساعت مشاوره يا كمك مالي اندكي مي توان آنها را به خانه هايشان باز گرداند.معاون اداره كل آسيب هاي اجتماعي شهر تهران اظهار كرد: كار توزيع شناسنامه ها بين كودكان را بخش خصوصي و انجمن هاي غيردولتي براي شهرداري انجام مي دهند و حدود 200 ميليون تومان هزينه در بر داشته است.وي در ادامه از برگزاري برنامه اي به مناسبت روز جهاني منع سو» استفاده از كودكان خبر داد و گفت: اين برنامه كه با هماهنگي شهرداري تهران در 28 آبان ماه سال جاري برگزار مي شود شامل كارگروه هاي آموزشي و همايش و نشست با سازمان ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي فعال در امور كودكان آزارديده و... مي شود.

هاشمي: دولت يك دلار هم به مترو تهران نداده
مديرعامل شركت مترو تهران و حومه با اشاره به عدم تخصيص حتي يك دلار از منابع ارزي توسط دولت نهم به مترو تاكيد كرد: اگر قرار است كمكي از صندوق ذخيره ارزي نشود بهتر است اصلا مترو نسازيم.مهندس محسن هاشمي با اشاره به برخي صحبتها مبني بر عدم ضرورت استفاده از صندوق ذخيره ارزي براي توسعه و تجهيز مترو تهران گفت: خريد تجهيزات مترو متكي به تامين ارز است و تا زماني كه نتوانيم نيازها را برآورده كنيم در واقع نمي توانيم مترو را راه اندازي كنيم.وي با تاكيد بر اينكه در صورت عدم تامين منابع ارزي، هزينه هاي ريالي مترو تهران نيز بلا استفاده مي ماند مجددا افزود: در چنين شرايطي بهتر است كه مترو نسازيم. هاشمي به خريد تجهيزاتي مثل آسانسور، واگن، پله برقي، ترانس خشك و... از خارج اشاره كرد و گفت: اولويت نخست مترو تهران خريد اين تجهيزات است.مديرعامل شركت مترو تهران و حومه ادامه داد: در حالي كه طي دو سه سال گذشته بيش از دهها ميليارد دلار به حساب صندوق ذخيره ارزي كشور وارد شده است اما حتي يك دلار نيز به مترو تهران داده نشده است.وي با عنوان اين مطلب كه تا حالا بهانه اين بود كه مجلس بايد اجازه بدهد از صندوق ذخيره ارزي براي توسعه مترو تهران استفاده شود افزود: حالا ديگر بهانه اي وجود ندارد و منتظر اقدامات دولت هستيم.هاشمي گفت: اگر هم فكر مي كنند به جاي مترو همچنان اولويت با منوريل است تكليف را مشخص كنند.

تصويب طرح پذيرش دانشجويان دختر در محل سكونت خود
كميسيون بهداشت و درمان مجلس طرح پذيرش دانشجويان دختر در محل سكونت شان را با اعمال اصلاحاتي تصويب كرد.حسين علي شهرياري; نايب رئيس اين كميسيون با اشاره به اينكه كميسيون بهداشت و درمان كميسيون فرعي بررسي كننده اين طرح بوده است، گفت: در تصويب اين طرح دانشگاه هاي مادر را از شموليت آن استثنا» كرديم همچنين در نظر گرفتيم كه چنين محدوديتي براي دانشجويان نخبه و با استعداد كه حايز رتبه هاي اول كنكور هستند، اعمال نشود.
 دوشنبه 13 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابتکار]
[مشاهده در: www.ebtekarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن