تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رسول خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله هرگاه ميهمان داشتند، با او غذا مى‏خوردند و دست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815376498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير امور تحقيقات و نوآوران و دبير جشنواره خوارزمي: امسال 462 تيم در جشنواره جوان خوارزمي شركت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير امور تحقيقات و نوآوران و دبير جشنواره خوارزمي: امسال 462 تيم در جشنواره جوان خوارزمي شركت مي‌كنند
خبرگزاري فارس: مدير امور تحقيقات و نوآوران و دبير جشنواره خوارزمي گفت: در سال جاري 462 تيم در جشنواره جوان خوارزمي شركت خواهند كرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قزوين، محمد حسن ايكاني بعد از ظهر امروز در نشست خبري اظهار داشت: نخستين دوره مسابقات روباتيك خوارزمي با توجه به تجارب برگزاري سه دوره مسابقات ربوكاپ ايران، در دانشگاه آزاد قزوين برگزار شده است.
وي ادامه داد: از آنجا كه علم رباتيك از اهميت و ارزش بالايي برخوردار است و تخصص‌هاي مختلفي در آن دخيل هستند لازم است تا نخبگان اين رشته شناسايي و زمينه حمايت از آنها فراهم شود.
مدير امور تحقيقات و نوآوران و دبير جشنواره خوارزمي اضافه كرد: دو گروه مختص اين رشته در جشنواره تشكيل شده كه يك گروه زير نظر كميته تخصصي مسابقات رباتيك خوارزمي است و گروه ديگر نيز تخصصي بوده و استادان متخصص در اين گروه گردهم آمده‌اند.
وي افزود: يكي از مهم‌ترين اهداف برگزاري اين مسابقات، شناسايي نخبگان علم رباتيك است كه در قالب جشنواره جوان خوارزمي حضور خواهند داشت و همچنين به نوعي هماهنگي و جلوگيري از مسابقات پراكنده به عمل خواهد آمد.
ايكاني تصريح كرد: تيم‌هاي پذيرفته شده در اين جشنواره، براي شركت در مسابقات بين‌المللي مورد حمايت وزارت علوم قرار خواهند گرفت.
وي با اشاره برگزاري جشنواره خوارزمي بيان داشت: جشنواره خوارزمي در سال 1366 كار خود را آغاز كرده و در سال جاري بيست و دومين دوره آن با شركت 3 هزار و 500 نفر برگزار خواهد شد كه جشنواره جوان از بدنه جشنواره خوارزمي جدا شده است.
دبير جشنواره خوارزمي افزود: در سال جاري 463 تيم در جشنواره جوان خوارزمي شركت دارند كه 303 تيم دانشجويي و آزاد و 160 تيم نيز دانش‌آموزي است.
وي عنوان داشت: در بخش دانش‌آموزي از 33 استان كشور، 17 استان حضور دارند كه مسابقات از بيست و دوم تا بيست و چهارم آبان ماه برگزار مي‌شود و در بخش دانشجويي نيز هيجدهم آبان ماه تيم‌هاي برتر شناخته خواهند شد.
ايكاني تأكيد كرد: همه دانشگاه‌ها جزو كميته داوري و علمي مسابقات هستند و سعي شده تا مسابقات در سطح خوبي برگزار شود.
وي اعلام كرد: اگر مسابقات رباتيك را برگزار مي‌كنيم براي اين است كه بگوييم اين علم در آينده كشور بسيار مهم بوده و بايد مورد توجه واقع شود.
وي گفت: يكي از اهداف برگزاري جشنواره خوارزمي اين است كه اين موارد را در سياستگذاري كشور شفاف كند.
دبيرجشنواره خوارزمي تأكيد كرد: هدف از اين برنامه‌ها تنها برگزاري مسابقات رباتيك نيست بلكه درصدد هستيم تا يك خط فكري در مجموعه سياستگذاري‌هاي كشور ايجاد شود.
انتهاي پيام/ش
 شنبه 4 آبان 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن