تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821213352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد شديد نخست وزير انگليس از كاهش توليد اوپك


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: انتقاد شديد نخست وزير انگليس از كاهش توليد اوپك


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نخست وزير انگليس با انتقاد شديد از احتمال كاهش توليد اوپك در نشست آتي اين سازمان، اعلام كرد كه مانع اين اقدام خواهد شد.

به گزارش روز شنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" «گوردون براون» ديروز با هشدار به سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) درباره تاثيرگذاري بر قيمت نفت، گفت كه انگليس در تلاش است تا اوپك در نشست آتي خود درباره كاهش توليد به توافق دست پيدا نكند.
براون كه در جمع نمايندگان موسسات مهم تجاري در شهر «ناتينگهام» انگليس سخن مي گفت، خاطر نشان كرد: به نظرم شرم آور است كه اوپك به نشستي در چند روز آينده براي كاهش توليد فكر كند، پس با اين كار اوپك بار ديگر بهاي نفت را به بالا سوق مي دهد و ما قطعا تلاش مي كنيم و مانع اين كار اوپك خواهيم شد.
نخست وزير انگليس در ادامه تاكيد كرد: انگليس خواهان استقلال از سازمان هايي بي ثبات كننده يا سازمان هايي كه خواهان ديكته كردن شرايط بازار نفت به دليلي غير از دلايل تجاري است.
وي ادامه داد: بهاي نفت به دست اوپك چندين برابر شده است و در 10 سال گذشته قيمت آن از 10 دلار در هر بشكه به 150 دلار در هر بشكه در سال گذشته ميلادي و در سال جاري ميلادي به 80 دلار در هر بشكه رسيده است.
بروان اضافه كرد: همچنان كه اين موضوع بر همه چيز، هر شركتي كه در اين كشور و ساير كشورهاي كار مي كنند، تاثيرگذار است، در نتيجه شما در شرايط خيلي دشواري قرار مي گيريد.
وي همچنين با اشاره به استراتژي انگليس براي كاهش وابستگي به نفت خاطر نشان كرد كه اقتصاد اين كشور به سوي اقتصاد كم كربن پيش مي رود كه به معني ساخت كارخانجات انرژي هسته اي است.
بروان تاكيد كرد: ما اين سازمان ها (اوپك) را با توانايي خود در متنوع سازي منابع انرژي، به چالش مي كشيم.
اين سخنان در حالي مطرح مي شود كه به دنبال كاهش شديد بهاي نفت در بازارهاي جهاني در چند هفته اخير، اوپك روز گذشته (جمعه 26مهر) تصميم گرفت نشست فوق العاده اي را كه براي ماه آينده ميلادي تدارك ديده بود، زودتر از موعد مقرر در ماه جاري ميلادي برگزار كند.
به نظر مي رسد اوپك كاهش توليد را در دستور كار خود در اين نشست قرار دهد./د/207/110
 شنبه 27 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن