تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819608595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك هزار و ‪ ۸۲۵‬نابينا تحت پوشش بهزيستي كرمانشاه هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك هزار و ‪ ۸۲۵‬نابينا تحت پوشش بهزيستي كرمانشاه هستند
داخلي. اجتماعي. نابينان.

كارشناس نابينايان سازمان بهزيستي استان كرمانشاه گفت: حدود يك درصد از جمعيت دو ميليون نفري استان اختلالات بينايي دارند كه از اين تعداد يك هزار و ‪ ۸۲۵‬نفر تحت پوشش خدمات سازمان بهزيستي قرار دارند.

نوشين داوودي روز چهارشنبه به مناسبت روز جهاني نابينايان ( عصاي سفيد) درگفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از مجموع نابينايان و كم بينايان تحت پوشش بهزيستي استان ‪ ۱۴۶‬نفر دانش‌آموز و ‪ ۵۸‬نفر دانشجو هستند.

وي گفت: ‪ ۶۴۶‬نفر از نابينايان و كم بينايان از بهزيستي استان مستمري دريافت مي‌كنند كه ميزان مستمري از ‪ ۳۲۰‬تا ‪ ۶۰۰‬هزار ريال متغيير است.

داوودي تصريح كرد: خدماتي كه سازمان بهزيستي به نابينايان و كم‌بينايان ارايه مي‌دهد شامل پرداخت مستمري نگهداري و تحصيل، كمك هزينه ازدواج ، وديعه و ساخت مسكن و درمان است.

وي، مهمترين مشكلات و چالشهاي اين قشر را مناسب‌سازي محيط جهت تردد، اشتغال، ازدواج و مسكن و درمان عنوان كرد.

وي تصريح كرد: در خصوص مناسب‌سازي محيط سال گذشته استان كرمانشاه از رتبه‌هاي برتر در كشور بود كه امسال نيز ‪ ۳۰‬درصد اماكني كه نياز به مناسب سازي دارد شناسايي شده كه در حال انجام است.

وي در خصوص اشتغال نابينايان با اشاره به اينكه اكنون حدود ‪ ۳۰‬درصد از نابينايان استان شاغل هستند گفت: بانك اطلاعاتي نابينايان طراحي شده كه با نويد وزير رفاه مبني بر اشتغال دو هزار نابينا و كم بينا در سال جاري مي- توان به رفع برخي مشكلات در اين زمينه اميدوار بود.

داوودي افزود: سال گذشته به ‪ ۲۰‬نفر ازنابينايان تحت پوشش بهزيستي استان كمك هزينه ازدواج براي هر نفر شش ميليون ريال پرداخت شد.

وي گفت: با پرداخت كمك هزينه درمان نيز توانستيم از ابتلاي برخي كم بينايان به نابينايي جلوگيري كنيم.

وي با اشاره به اينكه اكنون حدود يك هزار نابينا و كم‌بينا براي دريافت خدمات مستمري و تحصيلي از سازمان بهزيستي استان پشت نوبت قرار دارند گفت:
يكي از اولويتهاي سازمان بهزيستي كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي هم رسيده است حمايت از پشت نوبتي‌هاي سازمان در قالب پرداخت مستمري است.

اين كارشناس در خصوص انجمن نابينايان استان گفت: انجمن نابينايان استان كرمانشاه از سال ‪ ۷۸‬فعاليت خود را آغاز كرده و اكنون ‪ ۳۰۰‬نفر عضو دارد كه برنامه‌هاي فرهنگي ، ورزشي ، اردوهاي تفريحي و زيارتي و برگزاري جشن‌ها و مناسبت‌هاي مختلف از جمله فعاليتهاي اين انجمن است.
 چهارشنبه 24 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن